Toon posts:

Mobo kaduk ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,
Ik heb hier een al een tijdje een mobo liggen.Het is een ASUS A7V bios 1002 geloof ik. Doordat er een keer een virus op zat en ik geen virusscanner bij me had hadik van een vriend norton antivirus diskettes gebruikt. Zo'n 7 stuks. Dan kon je een aantal dingen doen. Wat ik wel even erbij moet vertellen is dat de nooddiskesttes zijn gemaakt op een computer met een p2 mobo.
De eerste optie die je kon doen was scannen en ja hij vond het virus, en ik heb het meteen opgeschoont virus weg dus. Maar toen zeg ik een tweede leuke optie: Bios Recovery.
Die heb ik toen ook gedaan maar na het herstarten weer geeft ie allemaal p2 instellingen en loopt na 3 regels vast :-(
Kan ook niet meer in m'n bios komen.
Kan het mobo misschien weer verder leven als ik de batterij er een aantal seconden uithaal en daarna weer terug stop ?
Of als ik clear cmos doe op het mobo met een schroeven draaier ?
Of zijn er andere mogelijke oplossingen ?
Alvast bedankt voor het antwoorden.
PUMA.....GREEtZ

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 08 augustus 2001 11:30 schreef PUMA het volgende:
Wat ik wel even erbij moet vertellen is dat de nooddiskesttes zijn gemaakt op een computer met een p2 mobo.
De eerste optie die je kon doen was scannen en ja hij vond het virus, en ik heb het meteen opgeschoont virus weg dus. Maar toen zeg ik een tweede leuke optie: Bios Recovery.
Die heb ik toen ook gedaan maar na het herstarten weer geeft ie allemaal p2 instellingen en loopt na 3 regels vast :-(
Oei, dat had je dus echt nooit mogen doen. Hij heeft een backup gemaakt van de P2 BIOS in dat andere systeem, en die heb jij nu in jouw BIOS laten dumpen. Ik vrees dat je een nieuwe BIOS moet regelen.

Als je van iemand met een A7V een BIOS kan regelen, dan kun je het oplossen met hotswapping. Zijn BIOS erin, booten, flashprogramma starten, en zodra ie gaat flashen jouw BIOS erin.

Misschien wil de winkel waar je die A7V heb gekocht je wel matsen met een nieuwe BIOS.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein