Toon posts:

Geavanceerde zoekfunctie in Excel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Irisexcelvraag
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2020
Is het mogelijk om het volgende te maken:

Is voor een makelaarskantoor. Ik wil een bestand maken waarin ik zoekopdrachten bijhoud. Dus als iemand een zoekprofiel heeft van bv een kluswoning tussen 200.000 en 230.000 in omgeving rotterdam, Schiedam, Delft of Rijswijk. Hoe moet ik dit noteren zodat ik, als ik een woning in Delft heb voor €210.000 ik snel kan zoeken (en hoe?) of er zoekprofielen matchen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: welkom :)

Excel gebruiken vind ik niet erg voor de hand liggen, afhankelijk van om hoeveel data het gaat dan. Maar kan vast wel. Ik mis echter je eigen ideeën en probeersels. Ik denk dat het niet echt de bedoeling is als anderen je €€€ werk doen ;)

Zie ook de placeholders die je hebt weggeknipt bij openen van dit topic. Je kunt bv. beginnen met een aantal kolommen per type (bedrag, stad X, stad Y, .. etc) gegeven en daar nadenken over handige filters. Waar loop je vast / waar twijfel je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:49

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je Microsoft Office hebt, allicht dat Access een beter idee is? Excel inzetten als veredelde Rolodex; ik zou er niet aan beginnen, zeker niet als je (dynamisch??) de wissel van alle aangeboden huizen in de regio wil registreren.

Maar eerlijk gezegd; hier moeten slimmere en betere (bekendere) tools voor zijn in vastgoedland?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee