Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internetsnelheid verschil op andere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flixoss
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 18-08-2020
hi,
Ik heb mijn pc zelfgebouwd. Deze zit aangesloten aan een ethernetkabel. Als ik mijn internet test op mijn pc krijg ik 20Mbps down en 20Mbps up. Als ik een laptop pak haal ik zo 250 down en 300 up. Er verandert niks in de omstandigheden behalve het apparaat. Waar kan dit aan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:30

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Sluit de laptop eens op diezelfde kabel aan als de pc nu zit wat krijg je dan

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flixoss
Dat doe ik dus. Ik gebruik dezelfde kabel op dezelfde plek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi

SpoekGTi

Is het niet een setting in je Speedtest ding? Niet dat de pc op MB/s staat en de laptops op Mb/s ?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:29

g0tanks

Moderator CSA
Zijn de netwerkdrivers op je PC up-to-date? Wat zijn überhaupt de specificaties van je PC?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:20
Ik heb ook zoiets gehad, met glasvezel. Me helemaal rot gezocht, uiteindelijk tot 3x toe de monteur van de glasvezelboer over de vloer gehad; want de screenshots en resultaten van Speedtest waren toch wel overtuigend en consistent. Zij wilden het ook snappen.

Uiteindelijke ''antwoord": het lag aan mijn browser (!). Nooit ook maar het idee gehad om daar naar te kijken; en toevallig zat ik op de ene PC nog op Firefox, maar was ik bij de andere al overgestapt naar Chrome.

Nog steeds snap ik niet waarom dat nou een groot verschil in snelheid zou kunnen maken; maar toen ik eenmaal van browser gewisseld was; haalden beide PCs de snelheid waarvoor ik betaalde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flixoss
Browser zal het niet aan liggen! Ik zit op precies dezelfde bij beide. Google Chrome. Netwerkdrivers zijn wel up-to-date ja. Specs zijn:"
Amd Ryzen 7 2700x
Asrock B450 Pro4
Geforce GTX 1660 OC
Intel 660p & seagate barracuda
Be quiet! pure power 11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:29

g0tanks

Moderator CSA
Ik zou eerst eens uitsluiten of het aan Speedtest ligt. Als je een bestand downloadt, kom je dan ook niet boven de 20Mbps uit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

Brahiewahiewa

boelkloedig

Om de browser uit te sluiten kun je gebruik maken van de speedtest command line utility

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpoekGTi

SpoekGTi

Netwerkkaart niet toevallig op half duplex staan?

QoS aan of uit?

Brakke antivirus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:35

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Even wat dingen om te proberen:
  • Stel 1.1.1.1 of 8.8.8.8 eens in als DNS
  • Voer de volgende commando's uit:
netsh winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log

[Voor 9% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 06-07-2020 07:08]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of www.bartonsontheweb.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:06

slaay

Natuurbeleven.com

flixoss schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:16:
hi,
Ik heb mijn pc zelfgebouwd. Deze zit aangesloten aan een ethernetkabel. Als ik mijn internet test op mijn pc krijg ik 20Mbps down en 20Mbps up. Als ik een laptop pak haal ik zo 250 down en 300 up. Er verandert niks in de omstandigheden behalve het apparaat. Waar kan dit aan liggen?
Probeer je nu via speedtest.net een test uit te voeren?
Je kan ook eens kijken of je grote verschillen merkt als je bijvoorbeeld fast.com gebruikt om de snelheid te testen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True