Verschil kleur tussen laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:33
Beste,

Mijn 2 kinderen spelen beide minecraft. Mijn dochter op een dell latitude 3500 pricewatch: Dell Latitude 3500 (9MJJH) (Azerty toetsenbord)
en mijn zoon op een hp pavillion.
pricewatch: HP Pavilion Gaming 17-cd0052nb (Azerty toetsenbord)

Als die naast elkaar aan het spelen zijn dan is het verschil in kleuren enorm. De laptop van mijn zoon, dubbel zo duur met een GeForce GTX 1650 is waanzinnig mooi.
Ligt dit verschil puur aan de grafische kaart of is dit ook het scherm dat van betere kwaliteit is ?

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Grafische kaarten doen weinig tot niks met kleuren, des te meer met scherpte en snelheid. Dus het verschil wat je ziet zal vooral komen door het verschil in schermen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 05-07-2020 22:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe kleuren op een scherm er uit zien heeft niets te maken met de videokaart en alles met het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Tn vs ips lcd scherm. Dat maakt veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:07
Doel je op verschil in kleur of ook in resolutie?
Kunnen verschillende schermen in zitten... wellicht Brightness aangepast of andere kleur instellingen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:33
koentjuh1987 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:13:
Doel je op verschil in kleur of ook in resolutie?
Kunnen verschillende schermen in zitten... wellicht Brightness aangepast of andere kleur instellingen?
Verschil in kleur. De HP is zoveel mooier . Ik zal morgen eens een foto trekken van beide schermen samen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Yarisken schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:18:
[...]
Ik zal morgen eens een foto trekken van beide schermen samen :-).
En stel dat ik dan geen IPS scherm heb, maar een bagger scherm met slechte kleuren, ga ik het dan zien ? Of die foto's mooi zijn of niet en of er goed verschil te zien is hangt weer af van wie er op welk scherm kijkt.

Als je de specs pakt die je zelf post heeft de HP een IPS scherm. Ja, IPS is veel mooier qua kleuren. Er zijn verschillende soorten schermen waarbij ieder type zo zijn voor en nadelen heeft. IPS is qua kleuren inderdaad veel mooier dan een hoop andere soorten, maar zoals al gezegt, da's het type scherm en niet de videokaart. Een videokaart van 2 tientjes zal op een IPS scherm mooiere kleuren laten zien dan een videokaart van 1000 euro op een slecht scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 06-07-2020 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:13:
Grafische kaarten doen weinig tot niks met kleuren, des te meer met scherpte en snelheid. Dus het verschil wat je ziet zal vooral komen door het verschil in schermen.
Volgens mij vroeger wel met AMD en NVIDIA.
Maar toen deed ik nog geen ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 00:43:
[...]

En stel dat ik dan geen IPS scherm heb, maar een bagger scherm met slechte kleuren, ga ik het dan zien ? Of die foto's mooi zijn of niet en of er goed verschil te zien is hangt weer af van wie er op welk scherm kijkt.

Als je de specs pakt die je zelf post heeft de HP een IPS scherm. Ja, IPS is veel mooier qua kleuren. Er zijn verschillende soorten schermen waarbij ieder type zo zijn voor en nadelen heeft. IPS is qua kleuren inderdaad veel mooier dan een hoop andere soorten, maar zoals al gezegt, da's het type scherm en niet de videokaart. Een videokaart van 2 tientjes zal op een IPS scherm mooiere kleuren laten zien dan een videokaart van 1000 euro op een slecht scherm.
IPS zegt niet alles over de kleuren.
Daarnaast wat jij mooi vindt hoeft niet beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Berlinetta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 06:59:
[...]

IPS zegt niet alles over de kleuren.
Als je TN mooier vind dat IPS ben je blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PilatuS schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:33:
[...]

:z IPS is objectief gezien 'beter', omdat het kleurechter is, maar als iemand TN mooier vindt, dan mag 'ie dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:37:
[...]
:z IPS is objectief gezien 'beter', omdat het kleurechter is
Precies :)
maar als iemand TN mooier vindt, dan mag 'ie dat zelf weten.
Achja, niet iedereen heeft goede smaak he ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PilatuS schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Precies :)

[...]

Achja, niet iedereen heeft goede smaak he ? :P
Precies, iemand betichten van blind zijn als 'ie jouw smaak niet deelt vind ik getuigen van slechte smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Precies, iemand betichten van blind zijn als 'ie jouw smaak niet deelt vind ik getuigen van slechte smaak ;)
Het gaat mij hier om:
Heeft weinig te maken met wat ik mooi vind, maar alles met wat vrijwel iedereen mooi vind. Je gaat mij niet vertellen dat er ook maar 5% is wat TN mooier gaat vinden dan IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
PilatuS schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Het gaat mij hier om:

[...]

Heeft weinig te maken met wat ik mooi vind, maar alles met wat vrijwel iedereen mooi vind. Je gaat mij niet vertellen dat er ook maar 5% is wat TN mooier gaat vinden dan IPS.
Ik begrijp je punt, ik vind het alleen geen nette manier van 'm maken.

En wat jij quote is ook helemaal niks aan gelogen. Ik vind IPS-panelen mooier, maar dat maakt nog niet dat ze 'beter' zijn. Ze zijn kleurechter, dus daarin zijn ze 'beter', maar dat is maar 1 aspect. Maar misschien vind ik het contrast van TN bijvoorbeeld wel fijner, en dus beter.

En of het nou 5% van de mensheid is die TN mooier vindt dan IPS, of 2 mensen en een schaap, dat doet er natuurlijk totaal niet toe. Het is een mening, en als ik A mooier vind dan B, dan is dat zo. Dat misschien 99,99% van de mensheid B mooier vindt, verandert niks aan mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:33:
[...]

TN zegt niet alles over kleur. Er zijn genoeg slechte IPS panelen. Maar goed, zoek het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Berlinetta schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:35:
[...]
TN zegt niet alles over kleur. Er zijn genoeg slechte IPS panelen. Maar goed, zoek het uit.
TN heeft over het algemeen slechtere kleuren dan IPS, da's een feit, klaar. Of wil je nou het slechtste IPS paneel gaan vergelijken met het beste TN paneel om te doen alsof IPS niet beter is qua kleuren ?
Pagina: 1