Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik graag op een budgetprijs van plusminus 850 euro games spelen en af en toe even streamen op Twitch (hoeft zeker niet hoogste kwaliteit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 850 euro. Iets eroverheen is geen enkel probleem, zolang het maar niet al te veel is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin blanco. Wel het liefst Ryzen systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een 6-core processor (ivm met het streamen) en verder dat games vaak op 144hz te spelen zijn. Dat laatste hoeft niet perse allerhoogste kwaliteit te zijn, zolang het maar niet heel crappy wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag dus een Ryzen processor (als er goede Intel is, is het ook goed hoor
) En ik dacht dat een videokaart van Nvidea handig zou zijn ivm de geavanceerde Nvec encoder die erop zit (ook weer in verband met streamen) maar als er andere tips zijn; welkom!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet uit, zolang de kast beetje game-ready lijkt en niet al te veel geluid maakt is het wel goed. Al is dat laatste niet mijn grootste probleem.
Ga je overklokken?
In ieder geval ga ik aan het begin niet overklokken, alleen als de RAM niet op de geadverteerde frequentie komt, zou ik die omhoogschroeven. Voor processor bijvoorbeeld over een paar jaar misschien als hobbyproject, als ik weer een nieuwe pc wil gaan bouwen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil dus graag de meeste games rond de 144hz kunnen spelen, en een beetje lowkey streamen (dan hoeft mijn game niet meer 144hz te zijn) en dat de pc er een beetje oké uitziet, maar niet dat er veel budget aan gaat.
Ik heb al een opzetje gemaakt, zou fijn zijn als er suggesties zijn die dit systeem nog een beetje kunnen finetunen. Of een compleet ander systeem is natuurlijk ook goed
.
Graag zie ik reacties tegemoet!
Met dit systeem wil ik graag op een budgetprijs van plusminus 850 euro games spelen en af en toe even streamen op Twitch (hoeft zeker niet hoogste kwaliteit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 850 euro. Iets eroverheen is geen enkel probleem, zolang het maar niet al te veel is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin blanco. Wel het liefst Ryzen systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een 6-core processor (ivm met het streamen) en verder dat games vaak op 144hz te spelen zijn. Dat laatste hoeft niet perse allerhoogste kwaliteit te zijn, zolang het maar niet heel crappy wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag dus een Ryzen processor (als er goede Intel is, is het ook goed hoor

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet uit, zolang de kast beetje game-ready lijkt en niet al te veel geluid maakt is het wel goed. Al is dat laatste niet mijn grootste probleem.
Ga je overklokken?
In ieder geval ga ik aan het begin niet overklokken, alleen als de RAM niet op de geadverteerde frequentie komt, zou ik die omhoogschroeven. Voor processor bijvoorbeeld over een paar jaar misschien als hobbyproject, als ik weer een nieuwe pc wil gaan bouwen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil dus graag de meeste games rond de 144hz kunnen spelen, en een beetje lowkey streamen (dan hoeft mijn game niet meer 144hz te zijn) en dat de pc er een beetje oké uitziet, maar niet dat er veel budget aan gaat.
Ik heb al een opzetje gemaakt, zou fijn zijn als er suggesties zijn die dit systeem nog een beetje kunnen finetunen. Of een compleet ander systeem is natuurlijk ook goed

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 254,10 | € 254,10 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 37,35 | € 37,35 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 82,28 | € 82,28 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 65,82 | € 65,82 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 876,25 |
Graag zie ik reacties tegemoet!
Samuel