Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rotary2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-11-2021
Mijn vraag:

Na een lange tijd met speedlites gewerkt te hebben ben ik nu op zoek naar een studioflitser. Het budget wat ik hier voor heb gereserveerd is enigszins krap, dus ik ben op zoek naar een leuk, goedkoop instapmodel.

Op dit moment gebruik ik een Yongnuo YN 685 met een set Yongnuo YN622N triggers/receivers, maar deze combi laat wat te wensen over. De speedlite heeft bijvoorbeeld aardig wat tijd nodig om zichzelf weer op te laden voor een volgend schot.

Ik wil de studioflitser met name gaan gebruiken voor portretten, maar ook voor actiefoto's in de buitenlucht. Een HSS functie is daarom wel een must.

De camera's die ik op dit moment gebruik zijn een Nikon D750 en een Nikon D800.

Kunnen jullie me aan de juiste flitser helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Iv00w
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-12 14:33
Ik ben zelf tevreden over mijn Godox X Pro transmitter met TT350 flitser. Qua specs denk ik een klein stapje terug ten opzichte van je Yongnuo set, maar ik vind de recharge wel vliegensvlug. Als je het daarmee niet denkt te redden, is de TT685 een goeie upgrade. Zelf geen ervaring mee, maar wordt altijd goed aangeschreven.

De TT350 en X Pro heb ik voor ongeveer 99 per stuk gekocht, de TT685 is te koop voor ongeveer 175.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 00:05
Ik zou inderdaad eens naar Godox kijken.
Als je een studioflitser wil die je zowel binnen als buiten met diverse modifiers kunt gebruiken en die beschikt over HSS dan kom je als snel bij de AD200/400/600 reeks uit in combinatie met een X1- of XPro-trigger.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:09
Een reportageflitser zoals een TT350 is leuk voor portretjes zonder echte modifiers, want anders houd je geen licht meer over. Een TT685 kan het wel aan, maar die staat dan redelijk veel tussen 1/4-1/1 te schieten, wat niet echt helpt met herladen tussen de shots.
Een studioflitser kan dit veel beter, omdat die simpelweg sneller en meer energie in een flits kunnen steken. Dat is ook de reden dat die een klap groter zijn.
Low budget en buiten schieten, is een uitdaging....
Een AD400/600 is op zich heel tof, maar echt low budget is het ook niet.
Een Jinbei HD400 of Interfit Honey Badger Unleashed 250Ws zijn al wat beter geprijsd. Hebben gewoon een Bowens vatting en kunnen overweg met HSS.

Als het nog goedkoper moet: 2 of 3 Yongnuo YN560's bij elkaar op een triple mount bracket achter een paraplu. Hierdoor hoeven ze minder hard te flitsen per stuk, dus sneller herladen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee