Op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor langere zitsessies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamieldevisser
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-01 21:48
Ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor dagen dat ik lang aan een bureau moet zitten.

Momenteel zit ik door Corona natuurlijk veel thuis, en ik begin te merken dat ik sneller last krijg van pols- en rugklachten doordat ik lang aaneen aan m'n bureau zit. Normaal had ik nooit last van die RSI-achtige klachten maar omdat ik nu al lang vastzit in dit patroon beginnen ze op te spelen, en fijn is dat niet.

Waarom ik dan op zoek ben naar een nieuwe stoel i.p.v. mijn bureautijd te verminderen ligt aan het feit dat ik in de richting game development aan het studeren ben en dus nog verwacht om in de toekomst veel aan bureau's te zitten om te programmeren.

Nu is mijn vraag wat een goede aanrader voor zo'n ergonomische stoel is. Ik heb hele positieve dingen gehoord over de stoelen van Herman Miller -- maar nieuw zijn die nogal prijzig voor een student (~1300 euro).
Nu wil ik best wat investeren in mijn gezondheid, maar vraag ik me af of er geen goedkopere alternatieven zijn.

Bijvraagje: Zou het waardevoller zijn om te investeren in een verstelbaar bureau zodat ik ook staand kan werken? Ik weet niet zeker of het bureau wat ik meehuur in mijn studentenkamer überhaupt op de 'juiste' hoogte staat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Je bureau op de juiste hoogte hebben staan is wel iets wat kan helpen met je zithouding verbeteren. Ik heb op werk een zit/sta bureau, maar sinds ik met Corona thuis zit heb ik hier niet echt per se behoefte aan, mogelijk dus door het verschil in stoel. Ik had voorheen dit model van ikea: https://www.ikea.com/nl/n...se-robust-zwart-40103100/
Gaf naar mijn idee redelijk prima support, maar er waren een paar dingen die ik toch wel wilde met de langere zitsessies thuis nu. Onder andere verstelbare armleuningen waren iets wat ik miste. Ik heb uiteindelijk de Secret Lab Titan gehaald en ben hier momenteel erg tevreden mee. Hoe die is in vergelijking met andere stoelen, kan ik je niet vertellen, maar hij geeft iig voor mij persoonlijk op de juiste plekken de goede support en ik zit zonder spijt soms (buiten hier en daar ff eten of bankhangen om) bijna de hele dag in.
Qua prijs misschien niet helemaal studentvriendelijk, maar ik kan hem wel aanraden. Ik had een pre-order editie, maar zodra deze geheel verkocht was had ik m binnen 3 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens naar ergonomie kijken en dan pas naar of een nieuwe stoel nodig is.
Having said that, bureaustoeltopics komen met enige regelmaat voor hier op GoT, dus als je "bureaustoel" in de search gooit krijg je genoeg suggesties. Ik heb zelf een goed verstelbare stoel en dat zit gewoon een stuk lekkerder.

Polsklachten ligt denk ik niet aan je stoel maar aan iets anders. Maar zonder inzicht in te weten hoe je zit en hoe je werkt is daar geen kontover te zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)