Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-05 21:48
Mijn moeder heeft een Samsung Galaxy A50 die onlangs is terug gekeerd (voor de 2e keer) van een reparatie omdat het toestel te heet werd.

Na het in steken van de Simpel sim kaart (T-mobile netwerk) blijkt ze niet te kunnen bellen. Steeds komt de melding "niet aangemeld bij netwerk". Ook na het instellen van de APN gegevens voor mobiel internet is er geen data verkeer mogelijk.
Heel af en toe lijkt er wel signaal te komen. Als ik dan bel, dan wordt er moeizaam, een verbinding gelegd, maar deze wordt ook snel weer verbroken.
Dus om te zien of het een probleem betreft met de sim kaart, is deze in een ander toestel geplaatst. Hierin werkt de sim kaart zonder problemen.
Dus lijkt de conclusie, het toestel is weer niet in orde.
Nu steek ik mijn sim kaart (Tele2) in de Galaxy, en nu werkt ook de Samsung Galaxy probleemloos.

Dus, de Samsung Galaxy A50 lijkt alleen niet te werken met de sim kaart van Simpel die probleemloos in andere toestellen lijkt te werken.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat het toestel niet in orde is, en daardoor een slechtere ontvangst heeft. Misschien is bij mij thuis en bij mijn moeder het Tele2 netwerk beter dan T-Mobile waardoor het met de simpel kaart niet goed werkt.

Iemand nog een idee, hoe dit op te lossen?
Heb ik nu een probleem met het toestel, of met de SIM kaart?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ikbentochniegek ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Je geeft aan dat het mogelijk aan het bereik ligt, heb je dezelfde testen ook op een andere locatie getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
Ik heb gisteren enkele testen gedaan.
Mijn sim kaart in Galaxy A50 en dezelfde sim kaart in Nokia 6.2.
Vervolgens op enkele locaties in en rond het huis de signaalsterkte genoteerd met beide telefoons.
Beide telefoons laten +/- 1dB onderling verschil zien, dus eigenlijk dezelfde sterkte.
Slechte ontvangst kan ik dus weg strepen als mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 17:53
Ik zit met hetzelfde probleem, huidige/oude telefoon is een Samsung A3, nieuwe telefoon aangeschaft Samsung A50. simpel abo werkte goed in de A3, en niet in de A50. Andere simkaarten geprobeerd (Tele2 en Vodafone) en die werken wel oke in de A50. Kan dan dus niet aan bereik liggen lijkt me.

@ikbentochniegek erg benieuwd of je het opgelost hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
Uiteindelijk meerdere Sims geprobeerd, slechts 1 werkte goed.
Samsung heeft een nieuw toestel geleverd. Een A51, A50 was niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakeyy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
ik heb hetzelfde met mijn a70, moest 2x gerepareerd woorden nu lijkt wel of het antennetje geknikt is. Nergens meer berijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
De Samsung was van mijn moeder. Zelf gewoon een Nokia. Heerlijk met Android one zonder bloatware.
Voor mij prima zo in een door Apple gedomineerd gezin.
Pagina: 1