Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC start niet op / komt niet meer in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quintvd
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 08-07-2020
Mijn vraag

Na een nieuwe installatie van windows 10 home, en wat hobbels in de weg. Heb ik hem netjes aan de praat gekregen. Na 1,5 uur alles werkend te hebben te hebben en rustig mijn programmas aan het instaleren ben krijg ik een fout melding. Een windows foutmelding (blauwscherm) na wat foutrapportages te hebben verzameld en 2x opnieuw een foutmelding van windows te hebben gehad start mijn pc nu helemaal niet meer op. Ik krijg niet eens mijn Bios te te zien op dit moment. Ik heb al geswitch tussen bios A en B maar er gebeurt niets. Na deze fout meldingen krijg ik ook ineens een lampje op het moederbord te zien welke bios er actief is. Ik heb het idee dat er iets in of met het moederbord aan de hand is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: x99x killer asrock fetality
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Quintvd op 08-07-2020 17:32)

• patviev
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Quintvd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
Korte vraag nog na aanleiding van jou bericht : waar kan ik zien welke debug code er word aangegeven? Ik zie de paragraaf wel staan maar ik heb geen idee waar ik die codes kan aflezen op mijn computer?
Je kan op het moederbord de debug code uitlezen. Zie de locatie op de foto's hieronder. Hiervoor moet je wel je kast openmaken. Het lijkt mij niet aannemelijk dat het aan iets van je setup ligt als het de afgelopen jaren wel goed heeft gewerkt.

https://tweakers.net/i/2XBHxXBP_31EgBsyx1YoF6ISsEI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hJIqTNzhtU1GaWbyPlAnNGP5.png?f=fotoalbum_tilehttps://tweakers.net/i/aXh-s3JY-yYnZwHHnuUZzC3pNWI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oLDKkRX3eynIboXojqs9KViZ.png?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patviev
Wat is je volledige setup? Kan helpen om het probleem te achter halen.

Welke melding geeft je moederboard? Als het goed is geeft je moederbord Dr Debug (zie paragraaf 2.8) codes weer om te helpen wat het probleem is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quintvd
Beste Patviev,

Ik zal mijn volledige setup zo goed mogelijk omschrijven, echter denk ik zelf dat het probleem niet in de rest van de set up zit maar wie weet.

Mijn moederbord geeft zover ik zie niets weer. Ik krijg geen beeld meer te zien bij het opstarten van mijn computer, alles blijft zwart. De computer schakelt zichzelf in Bios B ( deze heb ik altijd gebruijkt) ook weer uit na 35 seconden en in Bios A ( welke ik nooit heb gebruikt) blijft de pc draaien tot dat ik hem zelf uit zet. Via beide bios mogelijkheden zowel A als B blijft mijn scherm zwart. Dit alles is erg vreemd omdat alles goed functioneerde tot aan een spontane windows fout melding ( blauwscherm en de pc werd uitgeschakeld). Na dat de computer de foutmelding had verwerkt starte hij opnieuw op maar dit maal krijg ik geen beeld meer. En zo staat hij er nu bij.

Welke hardware info heb je nodig om eventueel te kunnen helpen?

Videokaart : GTX 980 TI van MSI
processor: intel core i7 5820k
Werkgeheugen: corsair vengage 2x 8gb
Moederbord : x99x killer asrock f3tallety
Voeding : corsair 850w
Hardeschijven: 1tb ssd (Samsung) 3TB aan HDD
Processor koeling : corsair hydro H100i v2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quintvd
Korte vraag nog na aanleiding van jou bericht : waar kan ik zien welke debug code er word aangegeven? Ik zie de paragraaf wel staan maar ik heb geen idee waar ik die codes kan aflezen op mijn computer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r44
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-06 16:36
Heb je al geprobeerd een bios reset geprobeerd?
Probeer dit even:

Haal de bios batterij van je moederbord af en plaats deze na een minuut weer
en start op met de bios in de standaardwaarden

44

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• patviev
Quintvd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
Je kan op het moederbord de debug code uitlezen. Zie de locatie op de foto's hieronder. Hiervoor moet je wel je kast openmaken. Het lijkt mij niet aannemelijk dat het aan iets van je setup ligt als het de afgelopen jaren wel goed heeft gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quintvd

Hij doet het weer! Thnx voor de hulp hier mannen!

Oplossing : cmos rest doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patviev
Fijn dat het daarmee verholpen is en het weer goed doet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True