Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Acces point aankopen - aandachtspunten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnjjiittss
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-03 18:47
Beste forumleden,

graag had ik jullie advies ingewonnen over volgende materie.

In mijn huidige woning staat er momenteel een proximus modem/router (in de garage) die dan een wifi signaal uitstuurt. Omwille van de bouw van mijn woning (L-vorming, waarbij de modem helemaal op het einde van één been van de L staat), is de wifi dekking op verschillende plaatsen onvoldoende, in het bijzonder in de andere been van de L en zeker voor toestellen zonder antenne ondermaats.

ik zou dit willen oplossen door een acces point te installeren in de andere been van het huis, er ligt daar immers een ethernetkabel die aangesloten is op de proximus modem.

ik ken evenwel weinig van (draadloze) netwerken, en vroeg me af of ik op iets in het bijzonder moet letten bijde aankoop (naast de gebruikte wifi standaard) omwille van het volgende:

in de living staat immers een Onkyo-versterker met wifi-ondersteuning: die wifi-functie wordt gebruikt voor bv Apple Airplay, DLNA etc. voor mij is het dus belangrijk dat ik nog probleem kan streamen van bv gsm naar de versterker, niettegenstaande de gsm bv op het wifi-signaal van de Proximus-modem zit, en de versterker op wifi signaal van de acces point zit.

dank alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:59
de proximus wifi booster zelf al geprobeerd ?
je kan die bekabeld aansluiten waardoor je een echt volwaardig accespoint hebt

werkt het ineens goed samen met je modem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnjjiittss
hi Ijske,

heb er aan gedacht, maar je kan die niet kopen, enkel huren. ik geef de voorkeur aan iets kopen.

dank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ijske
nnjjiittss schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:15:
hi Ijske,

heb er aan gedacht, maar je kan die niet kopen, enkel huren. ik geef de voorkeur aan iets kopen.

dank
dan zoek je eigenlijk een accespoint met nog extra poorten ? , bv een netgear wac104 ?
moest je een beetje thuis zijn in netwerken , je kan in principe elke router ombouwen naar accespoint

(je kan geen volledige router nemen, want dan werkt je proximus tv niet meer)

wil je echt een stap hoger, neem je bv Ubiquiti NanoHD accespoint ...(en je kan de proximus decoder in de 2e poort van het accespoint steken)

[Voor 13% gewijzigd door ijske op 05-07-2020 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
Wat dacht je van een Ubiquiti UniFi AC In-Wall, die plaats je op de doos en je hebt meteen twee netwerkuitgangen om utp op aan te sluiten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• nnjjiittss
hey beide thanks voor voor jullie hulp . Ik heb inderdaad soort access point nodig. De vraag is eigenlijk, of ik bij aankoop van een access point op iets speciaal moet letten (features, functies) om te streamen via wifi (bv. Apple Airplay) van Iphonenaar mijn receiver, als bv. de Iphone op wifi signaal zit van de proximus router en de hifhi-versterker bv. op wifi van de access point zit (of omgekeerd). Of kan je elke 'moderne' access point zodanig instellen dat dit geen issue mag zijn.

Ik wil vermijden dat ik bv in de keuken zit met mijn iPhone, op Wifi-signaal uitgezonden door proximus router, en mijn hifi-versterker op de wifi-signaal zit uitgezonden door access point, en ik daardoor niet kan streamen van iphone naar hifi-versterker.

thanks!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ijske
zolang je een accespoint heb, zit je in hetzelfde netwerk als de proximus modem en kan je streamen naar alle apparaten in het netwerk

airplay is een dienst in het netwerk , uitgezonden door een of meerdere apparaten....
een accespoint toevoegen gaat die dienst niet verstoren

waar je op moet letten welke accespoint ? 5ghz met DFS support , dat is anno 2020 toch echt wel belangrijk
verder ... wil je graag zien wie waar verbonden is ? ...
veel mensen willen graag vlot "roamen" (wisselen tussen de 2 stations) , dit is in hoofdzaak het toestel die dit kiest maar er bestaan hulpprotocols zoals 802.11R ,waarbij het wel is wat vlotter wil lopen (moeten wel beide wifi stations dit hebben).. als je alle settings echt identiek zet zou roaming 95% kans vlot moeten lopen

• nnjjiittss
perfect thanks! dan weet ik wat me te doen staat

• SpeedyDH
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:05

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:38

lier

MikroTik nerd

Grootste uitdaging is naar mijn mening het goed configureren (zelfde security settings, zelfde SSID, andere kanalen, zendvermogen). Welke hardware je daarbij kiest is niet zo spannend.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nnjjiittss
hi allen,

dank voor de reacties.

Ik heb op zolder nog een oude Belkin router gevonden, en even - uit interesse - het ding proberen in te stellen als access point. Is vrij eenvoudig gelukt (DCHP functie uitzetten en een IP adres geven binnen de range van de Proximus router. Daarna Belkin-toestel verbinden met ethernet kabel uit de muur.

Doet prima dienst als tussenoplossing maar is natuurlijk niet van de snelste (Wifi-standaard g) en beperkt bereik nog steeds. Van echt roamen is er idd geen sprake, daarvoor toch specificiekere apparatuur nodig.

Het bijzonderste voor mij: ik kan perfect (zoals hierboven al werd aangegeven door de andere forumleden) mijn muziek streamen van iphone (airplay) naar hifi (zelfs al zitten beide op ander wifi-signaal).

mvg
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True