Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 08:46
Ik heb ergens gelezen dat bepaalde TV's geproduceerd zijn in Oost-Europa ipv Zuid-Korea.
Coolblue en Bol.com verkopen ze daar Poolse OLED55C9PLA.

Is in jouw opinie Oost-Europese TV geen probleem voor Nederland/Belgie?
De prijzen zijn nu wel stukken lager dan bij gewone winkels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Je verhaal en vraag zijn erg vaag.

WEET je dat Coolblue en Bol poolse OLED schermen verkopen of DENK je dat?

Heb je een bron waar dit wellicht vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Zo heb ik een b8 gekocht voor 875 euro en geen moment spijt van gehad. Het is niet het model wat hier in NL normaal verkocht werd, maar wat maakt het uit? Ik heb 5 jaar garantie op deze tv bij een Nederlands bedrijf.

Beste aankoop die ik heb gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Geen ondersteuning van TV providers op CI+ modules en ik geloof dat ook niet elke app per regio wordt ondersteunt. Als je TV kijkt via een externe media box dan wel apps gebruikt via externe bron (of gewoon helemaal niet) dan maakt het inderdaad niet uit. Maar er kunnen zeker wel nadelen aan zitten.

Edit:
Verder met wat door @w4v3g0d is gezegd. "Ergens gelezen" is niet echt een harde bron. Vergeet ook niet dat sommige winkels elkaar zwart proberen te maken door dat soort kreten te doen om consumenten maar bij hen te laten kopen. Ik zou niet wakker liggen van waar de TV geproduceerd is, ik zou me meer focussen op voor welke regio de TV is bedoelt, zie hierboven waarom.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 05-07-2020 15:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
w4v3g0d schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:59:
Je verhaal en vraag zijn erg vaag.

WEET je dat Coolblue en Bol poolse OLED schermen verkopen of DENK je dat?

Heb je een bron waar dit wellicht vermeld staat?
In een van de review van Coolblue (van 9 januari 2020) staat daar minpunten in:
- samengesteld in Polen ipv Zuid-Korea
- géén Nederlandstalige handleiding bijgevoegd

Ik had ook enkele maanden geleden BOL.com gecontacteerd waar de TV vandaan komt.
Iemand van BOL.com probeert die externe verkoper te contacteren maar kreeg nooit een antwoord.
Dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
tennis-boy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Ik had ook enkele maanden geleden BOL.com gecontacteerd waar de TV vandaan komt.
Iemand van BOL.com probeert die externe verkoper te contacteren maar kreeg nooit een antwoord.
Dan weet ik genoeg.
Bedankt voor je antwoord.

Je gaat dus uit van een userreview?
En je trekt een conclusie aan de hand van wat een medewerker van Bol jou niet heeft kunnen vertellen.

Vind je dat zelf niet een beetje voorbarig, of snap ik nou echt je gedachtengang niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
FeaR schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Geen ondersteuning van TV providers op CI+ modules en ik geloof dat ook niet elke app per regio wordt ondersteunt. Als je TV kijkt via een externe media box dan wel apps gebruikt via externe bron (of gewoon helemaal niet) dan maakt het inderdaad niet uit. Maar er kunnen zeker wel nadelen aan zitten.
Als je een ci+ module gebruikt dan moet je inderdaad wel even opletten, goed punt! Wat apps betreft is het gewoon allemaal aanwezig. Dus ook gewoon Videoland en NPO naast uiteraard Netflix en Amazon en YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:49
Alsje bij Bol of Coolblue koopt dan mag je verwachten dat er een NL handleiding is en dat de CI+ module werkt, tenzij anders aangegeven. Waar de TV dan gemaakt is, maakt dan niks uit. Ik heb dezelfde TV bjj de Mediamarkt gekocht, ik heb geen idee waar hij gemaakt is maar ik heb een nette handleiding en werkende CI+ poort, dus geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 19:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LG produceert in Polen de televisies voor de Europese markt. Modellen in kleinere oplage komen uit Zuid-Korea en soms kan het ook zijn dat LG een partij voor de Europese markt uit Korea haalt als de vraag even wat groter is, maar in beginsel komen de televisies uit Polen. De panelen erin en andere onderdelen zijn wel altijd Koreaans.

Dat een televisie een "made in Poland" op het typeplaatje heeft staan zegt dus niets over de geschiktheid voor de Nederlandse markt. Er is wel verschil tussen modellen voor de Nederlandse markt en andere markten en daarvoor moet je naar het exacte typenummer kijken, niet naar het land waar ze gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb televisies waarin staat Assembled in Hungary. (Philips-TV uit 2010)
Ik verwacht niet dat de Polen een beeldschermenfabriek hebben.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 07:20
Beetje hetgeen @dmantione stelt; land van assemblage/productie mag het probleem niet zijn. Als die TV geproduceerd is vóór de PL markt, dan moet je je inderdaad afvragen of dat een handige aankoop is, maar dan kom je bij het volgende;

Stond in de specs voldoende om te herleiden dat het voor NL markt is, met CI+ ondersteuning, Nederlande handleiding, etc etc; laat de shop het maar oplossen. Stond dit juist expliciet anders vermeld, dan is joiw aankoop niet handig, WKOA, en retourkosten als leergeld nemen.

Gaat het puur om assembled in/made in? Waar gaat het over, wat is het probleem? Waarom zouden ze in Zuid Korea wel NL handleiding leveren maar uit PL niet? Beetje vreemde beweringen, en de logica ontgaat me ook eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tennis-boy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Dan weet ik genoeg.
Alle tv's van LG in Europa komen uit (worden samengesteld in) Polen (van 10 jaar geleden ook al). Philips komt tegenwoordig ook uit Polen overigens @MedionAkoya video: Elke twee seconden een nieuwe tv - Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen (edit: idd geen panelenfabriek daar natuurlijk nee [niet meer tenminste https://pulsenews.co.kr/view.php?year=2019&no=338157], alleen nog assemblage van het eindproduct).

(net als dat vrijwel elke tv voor Noord-Amerika in Mexico wordt geassembleerd; niet in Azië)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-07-2020 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is wel zo dat sommige zaken tv's verkopen die voor de Oosteuropese markt bedoeld zijn voor lagere prijzen dan de concurrenten (die tv's verkopen die wel voor West-Europa bedoeld zijn). Zo 'spreekt' mijn C8 Engels, Pools en nog wat Slavische talen. Ik was hiervan op de hoogte door een review en zolang dat ding Engels doet vind ik het best. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen een probleem kan zijn.

CI+ module doet het goed, apps gebruik ik niet dus geen idee. Zag wel dat 'ie een tijd terug Disney+ wilde installeren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:18
MedionAkoya schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:37:
Ik heb televisies waarin staat Assembled in Hungary. (Philips-TV uit 2010)
Ik verwacht niet dat de Polen een beeldschermenfabriek hebben.
Ik ook niet, maar ik verwacht wel dat daar mogelijk een assemblage lijn is die de panelen op een fram schroeft met moederbord, voeding etc. Dat doet Philips namelijk ook in Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
Wat is eigenlijk het verschil tussen OLED55C9PLA en OLED55C9MLB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:05
tennis-boy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:35:
Wat is eigenlijk het verschil tussen OLED55C9PLA en OLED55C9MLB?
Available models ID's per geographic zones:
USA - C9PUA/C9AUA/C9AUB
AUS/NZ - C9PVA/C9PTA
EU - C9PLA
EU - Germany C97LA
EU - HU/AT/PT C9MLB
South Korea - C9BNA/C9GNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
MaXeRs schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Available models ID's per geographic zones:

HU/AT/PT C9MLB
Misschien voor de duidelijkheid: Hongarije, Oostenrijk en Portugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tennis-boy
NoahAmber schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Misschien voor de duidelijkheid: Hongarije, Oostenrijk en Portugal.
Volgens de verkoper is dit ook geschikt voor Nederland/Belgie.
Kan dat wel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tennis-boy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Kan dat wel kloppen?
Ja, hij staat ook gewoon op de site van LG NL. Het verschil is de kleur van de voet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8b4b1x-YHGqCMef8Iq5QF6nQc4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CcLUnvAwGWDClWdiY8QYGPku.png?f=user_large
Edit: Beide zijn overigens 'Ziggo gecertificeerd'.

[ Voor 5% gewijzigd door benbaba op 10-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

tennis-boy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:32:
[...]
Kan dat wel kloppen?
Check ook wat eerder in het topic is gezegd, het hangt ook af van wat je precies van de TV wilt gaan gebruiken.
benbaba schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Ja, hij staat ook gewoon op de site van LG NL. Het verschil is de kleur van de voet.
[Afbeelding]
En op de achtergrond dus mogelijk ondersteuning (of juist niet) van een TV provider. Apps blijken niet uit te maken als ik het hier verder zo lees maar ik weet redelijk zeker dat er ook merken (mogelijk ander OS) zijn die per regio niet elke app ondersteunen. Ik kan dat zo snel alleen even niet meer vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door FeaR op 10-07-2020 12:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1