Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerk advies andere woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 22-05 18:38
ik heb een andere woning gekocht.
In de meterkast komt de ziggo connect modem samen met een switch.
Vanuit daar loopt er naar de woonkamer een cat 5 kabel naar zo doos op de muur.
Ook lopen er 2 cat 5 kabels naar de vokgende verdieping 2 slaapkamers.
Maar op de 3e verdieping is niks.
Nu denk ik het slimste die kastjes op 1 slaapkamer te verwijderen en in de woonkamer en daar in unify wall hd aan te hangen.
En dan op de gang 2 en 3e verdieping een acces point alleen die kunnen dan niet bekabeld.
Wat zouden jullie hiervoor gebruiken unify ap lite?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Zijn het echt cat5 kabels of cat5e? Als je 5 hebt zit je aan 100Mbps en kan je ze beter voor 5e of hoger vervangen. (1000Mbps)

In de woonkamer een wall HD ophangen kan prima, op de tweede verdieping hang je bekabeld een accespoint op. Dan kan je voor de derde verdieping kiezen of kabels trekken (voorkeur lijk mij) of je gebruikt iets als mesh/wireless uplink om die al te voorzien van netwerk.

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19:59
Ik denk dat de topic starter op de begane grond de WiFi van de ziggo box wil gebruiken en op verdieping 1 de inwall. Denk dat dat al voldoende is maar als het een nieuw huis en hij kan nog klussen dan kunnen er nog wel kabels naar de andere verdiepingen getrokken worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demiesehv
Begane grond dacht ik een in wall te plaatsen maar inderdaad mischien teveel van het goede.
Morgen even nakijken of het cat5 is of cat5e.
En kijken of ik nog een buis heb voor kabel naar de 3e verdieping te trekken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:45
ik persoonlijk zou kijken of ik die enkele kabels niet kan vervangen naar dubbele kabels... dan heb ik 1 kabel voor een POE accespoint , en de andere voor bv ps4 bekabeld aan te sluiten

(of een in-wall steken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:35
ijske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:32:
ik persoonlijk zou kijken of ik die enkele kabels niet kan vervangen naar dubbele kabels... dan heb ik 1 kabel voor een POE accespoint , en de andere voor bv ps4 bekabeld aan te sluiten

(of een in-wall steken)
De Unifi AC In Wall hebben 2 poorten (kunnen dus ook als switch dienen). een extra kabel is dan overbodig.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:45
ljsquare schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:42:
[...]

De Unifi AC In Wall hebben 2 poorten (kunnen dus ook als switch dienen). een extra kabel is dan overbodig.
ik beperk mijn advies niet tot "met productje X van merk Z kom je dr ook wel"....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-05 15:58
Laagheim schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:48:
Ik denk dat de topic starter op de begane grond de WiFi van de ziggo box wil gebruiken en op verdieping 1 de inwall.
Ik kan me geen enkele situatie bedenken waar je dit zou willen.. dan schakelt je telefoon de hele tijd tussen netwerk A en B, kun je onmogelijk whatsapp bellen en vreet het batterij van je telefoon.

Heb je een tekening hoe eea. er ongeveer uitziet? Op deze manier is het gissen.

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19:59
@Charlie_Root De roaming discussie revisited :)

Wifi roaming

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-05 15:58
En die is redelijk outdated ;-)

PVoutput | Blog | Smokeping | The cause of the problem is: Your modem doesn't speak English.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:35
ijske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:50:
[...]

ik beperk mijn advies niet tot "met productje X van merk Z kom je dr ook wel"....
Dat is zeker niet mijn advies. We hebben het hier over mogelijke Ubiquiti producten en er wordt aangegeven dat er een extra kabel getrokken moet worden.
Ik geef alleen aan dat met een bepaald type (in dit geval de In wall) dit niet noodzakelijk is.
Heeft niets te maken met wat je suggereert. ;)

Laurens-Jan Merkx

• Demiesehv
Er zit inderdaad cat 5 kabel in.
Morgen eerst maar een rol cat 6 gaan bestellen met stekkers en deze aanpassen op de onbouw kastjes.
Heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
En dan maar een loze leiding zoeken naar de zolder en direct doortrekken.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:59
Geen "stekkers" gebruiken.
Stugge cat6 kabel kopen en aan beide zijden afmonteren op LSA (dus utp doos, keystone of patchpanel).
Heb je alleen een punchdown tooltje van een paar euro voor nodig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Demiesehv
Van wat mij is bij gebleven:

patch paneel => patch paneel: stug
patch paneel => system (switch, pc, whatever): soepel.

En ik heb in de meterkast een grote switch hangen bij de ziggo kast
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True