Youtube IOS blijft ondertiteling aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58
Ik gebruik Youtube op 4 apparaten.

1: Smart Tv met android (geen problemen)
2: Android telefoon (S10+, geen problemen)
3: Volledig bijgewerkte Ipad 6e generatie.
4: Windows 10 pc

Bij de Ipad merk ik 2 irritante dingen.

1: Youtube app blijft ondertiteling aanzetten op indivuele video`s. Ik moet elke keer bij elke video de ondertiteling handmatig uitzetten. Ondertiteling staat ook standaard op engels.

2: Indien ik bij een advertentie in Youtube klik op "waarom krijg ik deze advertentie?" komt Google met de mededeling dat ik generieke advertenties krijg omdat personalisatie uit staat.

Klik ik dan op de link naar accounts.google.com staat daar dat dit aanstaat (personalisatie). Ook voor de ondertiteling hetzelfde en dit op alle devices en allemaal onder hetzelfde account. Bij account settings staat ondertiteling uit. Maar zodra je een video start staat deze weer aan. Op de Andriod devices/Pc krijg ik ook netjes vier maanden nadat ik iets gekocht heb nog steeds suggesties voor datgene dus dat mechanisme werkt. :P

Maar op 1 of andere manier blijft de Ipad de ondertiteling aanzetten en generieke advertenties tonen. Support pagina`s van Google/youtube geven dezelfde opties. Ondertiteling altijd aan zetten of uitzetten. Maar geven geen info over dit specifieke probleem. Wat wel opvalt is dat als ik uitlog Youtube wel onthoud dat ik geen of wel ondertiteling wil. Maar dan heb ik natuurlijk geen toegang tot mijn account.

Wie heeft dit ook gehad en heeft een oplossing?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
__R__ schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:05:
1: Youtube app blijft ondertiteling aanzetten op indivuele video`s. Ik moet elke keer bij elke video de ondertiteling handmatig uitzetten. Ondertiteling staat ook standaard op engels.
Hier heb ik ook last van op mijn Samsung Tab S2. Alleen bij engelstalige video´s, bij nederlandstalige video´s niet. Als er engelse ondertiteling beschikbaar is gaat die altijd vanzelf aan, moet het dan ook steeds uitzetten. Op mijn Galaxy S8 en Chromebook heb ik nergens last van, heb het alleen op mijn tablet. Heb de meest recente versie van de youtube app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
Bij mij hetzelfde probleem op mijn Samsung S9 met android 10 met de standaard youtube app.
Dus als iemand de oplossing heeft, ik hoor hem graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 02:54
Hier ook, nog geen fix kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hier zelfde op mijn Android 10. Is geen pijl op te trekken. Gebeurt zo nu en dan ook op Windows.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
En ik maar denken dat ik een speciaal probleem had. ;-) Nou, gelukkig zijn we niet alleen. Nu nog de oplossing. Ik ga van de week eens proberen of ik een chat kan starten. Niet geschoten altijd mis. Ik koppel terug!

@Nodgic @chrisborst @Jordy_413 @Wim-Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 19:01
Is er al een oplossing bekend? Ik ervaar hetzelfde helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __R__
Inmiddels contact gehad met Google via chat maar meer dan met standaard linkjes naar ondertiteling instellingen kunnen die ook niet geven.

Na een paar weken en de boel totaal vergeten te zijn (excuses daarvoor trouwens) zat ik vandaag weer eens te pielen. En bij mij zijn de ondertitels nu standaard uit.

1: Naar https://adssettings.google.com/authenticated gegaan en daar "gepersonaliseerde advertenties" (welke dus aan staan..) uit gezet.
2: Browser afgesloten.
3: 30 min gewacht en weer aangezet.

Spontaan alle ondertitels standaard uit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenvdkamp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-12-2020
Is er al een oplossing ? Word er gek van xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Is het bij jullie al opgelost? Heb er nog steeds last van, heb er helaas al mee leren leven soort van :P ;( Maar toch vreemd dat het niet fatsoenlijk uit te zetten is. Wat _R_ zei heeft bij mij niet geholpen helaas. Is het gewoon een bug in Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Nodgic schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:04:
Is het bij jullie al opgelost? Heb er nog steeds last van, heb er helaas al mee leren leven soort van :P ;( Maar toch vreemd dat het niet fatsoenlijk uit te zetten is. Wat _R_ zei heeft bij mij niet geholpen helaas. Is het gewoon een bug in Youtube?
Heb er sinds kort weer last van. Nu zowel op de iPad als op de tv. Eigenlijk niet veel aandacht aan besteed tot jij zei dat het niet werkte zoals ik eerder had gedaan.

Dus nu even de personalisatie uit gezet. Je hoort over 45 minuten weer van mij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Ik heb er ook nog steeds laat van. Zeer irritant. Er is gewoon geen mogelijkheid om het permanent uit te schakelen. Voordat je het weet zit je weer 10 minuten onbedoeld ondertiteling te lezen. Om vervolgens te denken waarom lees ik het ik kan het gewoon verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sum124get
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-01-2024
Heb ik ook! Ik heb er last van op m’n Android telefoon en de app van m’n LG tv. Naast Engels ook automatisch gegenereerd en als YouTube er echt zin in heeft krijg ik af en toe zelf Tsjechisch of iets anders exotisch.

Tijdens het kijken uitzetten in een filmpje of teee later spontaan weer te ondertitelen. Het is echt verschrikkelijk irritant!
Google moet dit doorhebben, het is zo’n algemeen probleem…

Ik zou graag willen dat er een goed alternatief komt. Leuke content, reclamevrij en zonder dat soort rare fratsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarboniteDeGlac
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-02-2022
Ik had dit probleem ook met mijn Oneplus8 en mijn samsung QE55Q85R. Wat _R_ post heeft het voor mij ook opgelost! Heel vreemd.. maar blij mee 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door CarboniteDeGlac op 09-01-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:00
Ook bij mijn LG Oled TV blijft de ondertiteling elke keer aangaan. Echt heel irritant.
Terwijl deze op Youtube op mijn PC uitstaat en uit blijft staan.

Met die zeer irritante "End Cards" precies hetzelfde. Op mijn PC staan ze uit, maar op mijn TV is dat niet uit te zetten en blijven ze het eind van iedere video blokkeren.

Ik snap YouTube niet dat ze dit soort dingen niet gewoon op account instelbaar maken zodat het daarna niet uitmaakt op welk apparaat je ingelogd bent. Dat de instellingen dus voor alle apparaten geldt die met dat betreffende account gebruikt worden.

Vooral die "End Cards" zijn zwaar irritant omdat die de laatste 10-15 seconden van een video blokkeren. Wie dat bedacht heeft mogen ze afschieten.

Oh ja, :gepersonaliseerde advertenties stonden bij mij al uit, dus dat is ook niet de oplossing. Ik denk echt dat Google alle instellingen op account moet maken i.p.v. apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Tranquility op 14-07-2022 13:04 ]

Pagina: 1