Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 00:06
Goedemiddag,

Wij hebben onlangs onze zolder laten verbouwen en willen nu een 50 inch tv ophangen aan een gipswand met daarachter een osb plaat.

Bij de vogels thin 445 beweegbare muursteun worden m8 bouten meegeleverd, deze lijken mij voor een betonwand.

Kan ik hiervoor in de plaats 5x 60 spax schroeven gebruiken om deze muurbeugel aan deze wand te bevestigen?

Reden voor een beweegbare arm t.o.v. Vaste muurbeugel is dat we een stopcontact achter de tv hebben en er zo ook makkelijk de stekker uit het stopcontact kunnen halen.

Kan bovenstaande of komt de tv er op deze manier een keer naar beneden?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat het wel goed gaat totdat je de arm uittrekt. Hoe verder de tv van de muur komt te hangen hoe groter de krachten/hefboom op de arm en muur. Een gipsplaat zelf is qua draagkracht niks waard. De osb plaat (neem ik aan, de openingspost zegt ocb) iets meer. Maar het meest ideale zou zijn om de arm te bevestigen aan de staanders/studs en niet enkel aan de platen.

Zorg wel dat je voldoende dikke schroeven gebruikt. Die 8mm bouten die erbij komen zijn niet zonder reden. Het ontgaat mij een beetje waarom in een zwakkere wand dan beton dan ineens zwakkere schroeven ook wel voldoende zouden moeten zijn ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat @spone zegt. Zoek de staanders op, die zitten 60cm van elkaar af, en schroef ze daar in. Dan heb je aan 5x60 in principe genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
spone schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:29:
Ik vermoed dat het wel goed gaat totdat je de arm uittrekt. Hoe verder de tv van de muur komt te hangen hoe groter de krachten/hefboom op de arm en muur. Een gipsplaat zelf is qua draagkracht niks waard. De osb plaat (neem ik aan, de openingspost zegt ocb) iets meer. Maar het meest ideale zou zijn om de arm te bevestigen aan de staanders/studs en niet enkel aan de platen.

Zorg wel dat je voldoende dikke schroeven gebruikt. Die 8mm bouten die erbij komen zijn niet zonder reden. Het ontgaat mij een beetje waarom in een zwakkere wand dan beton dan ineens zwakkere schroeven ook wel voldoende zouden moeten zijn ;)
Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad het mooist als ik dit aan de staanders kan maken maar ik Heb geen idee waar die zitten.
De beweegbare arm zullen wij minimaal gebruiken, het is meer aangeschaft zodat we iets meer ruimte hebben tussen de tv en het stopcontact achter de tv.
Ik zit wel ernstig te twijfelen om de beweegbare beugel terug te brengen en in te ruilen voor een vaste. Ik vind alleen het nadeel dat je dan heel lastig die stekker eruit kan halen.
Het is inderdaad een osb plaat 😉

Wat voor een schroeven zou ik iig minimaal moeten gebruiken? Het is dus niet alleen in een gipswand maar ook in een osb plaat daarachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Het is inderdaad het mooist als ik dit aan de staanders kan maken maar ik Heb geen idee waar die zitten.
De beweegbare arm zullen wij minimaal gebruiken, het is meer aangeschaft zodat we iets meer ruimte hebben tussen de tv en het stopcontact achter de tv.
Ik zit wel ernstig te twijfelen om de beweegbare beugel terug te brengen en in te ruilen voor een vaste. Ik vind alleen het nadeel dat je dan heel lastig die stekker eruit kan halen.
Het is inderdaad een osb plaat 😉

Wat voor een schroeven zou ik iig minimaal moeten gebruiken? Het is dus niet alleen in een gipswand maar ook in een osb plaat daarachter.
Uitrekenen waar de staanders zijn is makkelijk. Je begint te rekenen vanaf de wand waar de wand begint waar je je tv aan wilt ophangen. Staanders zullen 44mm dik zijn en vanuit dat midden ga je 60cm naar links of rechts.

Grootte van de schroeven gaat niet veel verschil maken als je alleen in osb gaat schroeven en die beugel gaat gebruiken. Je kan 8x100 gaan pakken maar dat gaat je niet helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 05-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Anoniem: 93986 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Uitrekenen waar de staanders zijn is makkelijk. Je begint te rekenen vanaf de wand waar de wand begint waar je je tv aan wilt ophangen. Staanders zullen 44mm dik zijn en vanuit dat midden ga je 60cm naar links of rechts.

Grootte van de schroeven gaat niet veel verschil maken als je alleen in osb gaat schroeven en die beugel gaat gebruiken. Je kan 8x100 gaan pakken maar dat gaat je niet helpen.
Ik heb een gelukje dat ik een foto heb gevonden waarop de staanders zichtbaar zijn, weliswaar aan de achterkant van de wand waar de tv moet komen maar toch. Ik zal het zeker nog even nalopen en uitrekenen.

Stel, ik boor er toch naast, dus alleen in die osb plaat. Komt de tv dan een keer naar beneden?
De beugel is beweegbaar maar dat zullen we zeer minimaal gebruiken, het hefboom effect zal daarom niet zo snel plaatsvinden.

Of moet ik geen risico lopen en de beugel terugbrengen en omruilen voor een vaste beugel? (Er dan ook vanuitgaande dat ik mogelijk alleen maar rechtstreeks in de osb plaat boor/monteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Ik heb een gelukje dat ik een foto heb gevonden waarop de staanders zichtbaar zijn, weliswaar aan de achterkant van de wand waar de tv moet komen maar toch. Ik zal het zeker nog even nalopen en uitrekenen.

Stel, ik boor er toch naast, dus alleen in die osb plaat. Komt de tv dan een keer naar beneden?
Je stelt vragen die alleen met een glazen bol te beantwoorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Anoniem: 93986 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Je stelt vragen die alleen met een glazen bol te beantwoorden zijn.
Haha tja..weet ik. Maar kon zijn dat je sowieso al zegt dat ik dit niet moet doen, dat ik echt zeker voor die staanders moet gaan. Ik denk namelijk dat het lastig is om precies in de staanders te boren.

[ Voor 10% gewijzigd door martin484 op 05-07-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:15:
Reden voor een beweegbare arm t.o.v. Vaste muurbeugel is dat we een stopcontact achter de tv hebben en er zo ook makkelijk de stekker uit het stopcontact kunnen halen.
Waarom moet de stekker uit het stopcontact? Een moderne tv gebruikt standby vrijwel niks meer.
Ik zou op zo'n slap wandje niet gaat kl*ten met een beweegbare arm, de krachten erop zijn veel groter dan op een vaste beugel.
Is het anders niet een betere optie het stopcontact wat te verplaatsen? Lijkt me op zo'n wandje een klusje van niks... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
Vulcan750 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Waarom moet de stekker uit het stopcontact? Een moderne tv gebruikt standby vrijwel niks meer.
Ik zou op zo'n slap wandje niet gaat kl*ten met een beweegbare arm, de krachten erop zijn veel groter dan op een vaste beugel.
Is het anders niet een betere optie het stopcontact wat te verplaatsen? Lijkt me op zo'n wandje een klusje van niks... :)
Stekker uit het stopcontact is meer om brandgevaar maar dat is denk ik tegenwoordig wel een ouderwetse gedachte haha. Met vakanties e.d. Haal ik die tv wel iets van de muur om dan wel even die stekker eruit te halen.

Ik ben er wel uit, ik ga de beweegbare arm omruilen voor een vaste beugel.
Het stopcontact is juist daar geplaatst om straks geen snoer naar beneden te zien dus die blijft zeker zitten. En normaliter inderdaad een klusje van niets maar de stukadoor is al langsgeweest en ik heb zelf alles al geverfd 8) dus dat is geen mogelijkheid meer. Ik heb al een haakse stekker gekocht dus ook met een vaste beugel moet het denk ik gaan passen.

Moeilijkheidje vind ik nog wel steeds om die staanders straks te vinden. Ook met uitrekenen kan ik er natuurlijk een beetje naast zitten. Met een vaste beugel aan die gipswand + osb plaat daarachter moet het lijkt me wel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:44
Even het stopcontact er uit halen. Mogelijk kun je vanuit de hollewand inbouwdoos met een draadje of zo meten waar de houten staanders zitten?

En eenvoudig kloppen op de muur? Je hoort toch verschil als je op een staander zit?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
guido66 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:17:
Even het stopcontact er uit halen. Mogelijk kun je vanuit de hollewand inbouwdoos met een draadje of zo meten waar de houten staanders zitten?

En eenvoudig kloppen op de muur? Je hoort toch verschil als je op een staander zit?
Thanks! Stopcontact eruit halen is een goede tip waar ik nog niet aan gedacht had.
Kloppen moet ik ook even proberen, normaliter zou je inderdaad verschil moeten horen. Ik ga in ieder geval dat stopcontact even proberen,
Beweegbare arm ga ik in ieder geval omruilen voor een vaste beugel, lijkt me voor deze wand toch verstandiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Beweegbare arm ga ik in ieder geval omruilen voor een vaste beugel, lijkt me voor deze wand toch verstandiger.
Zeker verstandiger!👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Nog een laatste vraag hier. Aangezien het een gipswand is met daarachter een OSB plaat, ik moet nu even schroeven halen/bestellen om de tv op te hangen. Bij de vaste beugel zitten alleen M8 bouten.

Kan ik hiervoor 5x60 of 6x60 Spax schroeven gebruiken? En dan heb je nog de keuze in voldraad en deeldraad...(of maakt dat niet uit voor dit)
(gaat nu dus om een vaste beugel op te hangen, geen beweegbare)

[ Voor 8% gewijzigd door martin484 op 09-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Met een detector kun je de staanders makkelijk vinden. Ook heel handig voor leidingwerk of stroomdraden.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H1ce9d17c5547438297e696abf31d0c72Y.jpg

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:57:
[...]Stekker uit het stopcontact is meer om brandgevaar maar dat is denk ik tegenwoordig wel een ouderwetse gedachte haha. Met vakanties e.d. Haal ik die tv wel iets van de muur om dan wel even die stekker eruit te halen.
Met vakanties gewoon de groep van de stroom gooien, mits daar geen koelkast op aangesloten staat (kans lijkt me klein) het meest veilig. Mocht je last hebben van het standby lampje 's nachts, kan je er ook een smart plug tussen zetten. Kan je hem met spraakbediening of app uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
DexterDee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:06:
Met een detector kun je de staanders makkelijk vinden. Ook heel handig voor leidingwerk of stroomdraden.

[Afbeelding]
Die zijn zeker handig! Heb je een tip voor een bepaald type?
Wel eens vaker aan gedacht om zo'n ding aan te schaffen m.b.t. leidingen/electra. Ik wist niet dat hout ook kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:06
martin484 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:57:
Nog een laatste vraag hier. Aangezien het een gipswand is met daarachter een OSB plaat, ik moet nu even schroeven halen/bestellen om de tv op te hangen. Bij de vaste beugel zitten alleen M8 bouten.

Kan ik hiervoor 5x60 of 6x60 Spax schroeven gebruiken? En dan heb je nog de keuze in voldraad en deeldraad...(of maakt dat niet uit voor dit)
(gaat nu dus om een vaste beugel op te hangen, geen beweegbare)
Ik zou zelf een houtdraadbout gebruiken. Als ik het begrijp zit achter de gipswand direct de OSB plaat? Dan gaat de OSB plaat voor de draagkracht zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ybr_EqeIyePmqC1HvTXF_bJ2V9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KYL5YckYCOhQMqRvdcubOv8c.jpg?f=user_large

Maar is het achter die OSB plaat hol? Dan kan je beter voor een tuimel plug gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlY1gmUJjE13McgxICoanvbdDu8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AF1izlZBzC9N3up9Nnz32xb7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
XyRuS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Ik zou zelf een houtdraadbout gebruiken. Als ik het begrijp zit achter de gipswand direct de OSB plaat? Dan gaat de OSB plaat voor de draagkracht zorgen.

[Afbeelding]

Maar is het achter die OSB plaat hol? Dan kan je beter voor een tuimel plug gaan.

[Afbeelding]
Bedankt! Direct achter de gipswand zit inderdaad de OSB plaat, en achter die plaat is het hol.
Ik probeer nog wel die staanders te gaan vinden, ik weet denk ik ongeveer waar ze zitten dus dan lijkt mij een houtdraadbout voldoende.

Een normale spaanplaat schroef 5x60 of 6x 60 kan niet? (die heb ik namelijk liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
martin484 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Bedankt! Direct achter de gipswand zit inderdaad de OSB plaat, en achter die plaat is het hol.
Ik probeer nog wel die staanders te gaan vinden, ik weet denk ik ongeveer waar ze zitten dus dan lijkt mij een houtdraadbout voldoende.

Een normale spaanplaat schroef 5x60 of 6x 60 kan niet? (die heb ik namelijk liggen).
Vast wel, maar ik zou het risico niet nemen met een televisie. Die bouten kosten je een ritje naar de praxis en hooguit een 5 euro. Of als je echt voor gemak gaat, zijn ze ook vast op amazon of bol te krijgen maar dan betaal je minstens het dubbele.

Het zou mij niet lekker zitten, maar ik ben ook soms wel van het type er moet een olifant aan vast kunnen hangen als ik wat bouw O-)

Overigens vraag ik me af, zijn de M8 bouten die meegeleverd zijn wel voor in de muur? Metrisch draad lijkt me sterk, heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52
Ik heb een 55" met de Vogels 345 met de hierboven genoemde bouten 50 mm opgehangen aan een gipswand.

Ik had de beugel al aan een betonnen wand maar durf deze nu ook niet meer volledig uit te schuiven! Wel handig nog voor lichtinval.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
XyRuS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Vast wel, maar ik zou het risico niet nemen met een televisie. Die bouten kosten je een ritje naar de praxis en hooguit een 5 euro. Of als je echt voor gemak gaat, zijn ze ook vast op amazon of bol te krijgen maar dan betaal je minstens het dubbele.

Het zou mij niet lekker zitten, maar ik ben ook soms wel van het type er moet een olifant aan vast kunnen hangen als ik wat bouw O-)

Overigens vraag ik me af, zijn de M8 bouten die meegeleverd zijn wel voor in de muur? Metrisch draad lijkt me sterk, heb je een foto?
Je hebt gelijk hoor, bij mij moet het ook vast hangen :-)
Ik heb helaas geen foto. Maar bij de muurbeugel (Vogel muurbeugel) volgens mij m8 bouten. Maar maakt niet uit, ik ga gewoon even naar de bouwmarkt, dat zijn inderdaad de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Tip, eerst even met klein boortje voorboren, niet meteen de bout erin proberen te draaien. Ik denk dat er wel op het doosje/zakje staat welke boor het meest geschikt is, zo niet zou ik een 4mm pakken.

En vast is vast, je trekt de draad anders door de OSB plaat heen en is de trek kracht verdwenen.

[ Voor 20% gewijzigd door XyRuS op 09-07-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
XyRuS schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:35:
Tip, eerst even met klein boortje voorboren, niet meteen de bout erin proberen te draaien. Ik denk dat er wel op het doosje/zakje staat welke boor het meest geschikt is, zo niet zou ik een 4mm pakken.

En vast is vast, je trekt de draad anders door de OSB plaat heen en is de trek kracht verdwenen.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30
Ik zou toch eerst voor de staander gaan, en pas als je die echt niet met zekerheid weet te vinden met andere middelen aan de slag ;-)

Stel dat je staanders en de beugel qua breedte niet matchen maar alles wel 'achter' de TV zit, dan kan je ook nog overwegen om er een versteviging tussen de leggen, dat zie je niet (want de TV zit er voor) en dan kan je de beugel aan de versteviging hangen en de versteviging weer aan de staanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40
martin484 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:15:
Standby gebruik van TV's is zeer laag. Gaat het om een OLED, dan is het zeer af te raden om de stroom te onderbreken, ivm de pixel refresher die zo'n tv heeft.

Verder zou ik dit vooral oplossen met een tijdschakelaar en/of slimme stekkers. Die overigens ook standbyverbruik kennen - maar het is makkelijker, ziet er beter uit, voorkomt slijtage... en bovenal los je een hoop issues op met lastige beugels aan een net iets te slappe muur.

Edit: ik zag dat je dit inmiddels al had besloten, excuus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 09-07-2020 16:52 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Richh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Standby gebruik van TV's is zeer laag. Gaat het om een OLED, dan is het zeer af te raden om de stroom te onderbreken, ivm de pixel refresher die zo'n tv heeft.

Verder zou ik dit vooral oplossen met een tijdschakelaar en/of slimme stekkers. Die overigens ook standbyverbruik kennen - maar het is makkelijker, ziet er beter uit, voorkomt slijtage... en bovenal los je een hoop issues op met lastige beugels aan een net iets te slappe muur.

Edit: ik zag dat je dit inmiddels al had besloten, excuus :P
Voor het stroomverbruik deed ik het niet, eerder voor mogelijk brandgevaar.
Met slimme stekkers werken vind ik ook een goede optie, ik zet hier beneden ook altijd de tv helemaal uit (stekkerdoos uitzetten) maar zal dat maar eens niet meer gaan doen voor het behoud van de tv. Het is geen Oled maar een "gewone" 4k Philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
johnkeates schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:45:
Ik zou toch eerst voor de staander gaan, en pas als je die echt niet met zekerheid weet te vinden met andere middelen aan de slag ;-)

Stel dat je staanders en de beugel qua breedte niet matchen maar alles wel 'achter' de TV zit, dan kan je ook nog overwegen om er een versteviging tussen de leggen, dat zie je niet (want de TV zit er voor) en dan kan je de beugel aan de versteviging hangen en de versteviging weer aan de staanders.
Ik vind zo'n leidingzoeker om die staanders te vinden een serieus mooie optie.
Ik denk daarom dat ik het op die manier ga proberen te zoeken, ik wilde toch al een keer zo;n apparaat aanschaffen. Ik kan het wel proberen uit te rekenen met het eerdergenoemd feit dat er iedere 60cm een staander zou moeten staan...maar wie zegt dat dat ook zo is. Ook met kloppen hoor je geen verschil.

De genoemde bouten heb ik sowieso nodig toch? Ook als je in de staanders gaat boren?

En stel inderdaad dat het niet helemaal matcht, zou het echt een probleem zijn als hij slechts hangt aan de bout in de gips + OSB plaat? (ik weet het, niemand heeft een glazen bol) maar met de juiste bouten in een OSB plaat (die al erg stevig zijn) geloof ik niet dat hij naar beneden komt. De tv weegt ongeveer 16kg.

Een versteviging achter de tv maken zie ik niet helemaal zitten omdat alles al mooi afgewerkt is (stucwerk + schilderwerk). Ik wil me eigenlijk beperken tot 2 gaten boren voor de bouten/schroeven en dan de beugel hangen om zo min mogelijk aan die wand te moeten "prutsen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

martin484 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:01:
Ik vind zo'n leidingzoeker om die staanders te vinden een serieus mooie optie.
Ik denk daarom dat ik het op die manier ga proberen te zoeken, ik wilde toch al een keer zo;n apparaat aanschaffen. Ik kan het wel proberen uit te rekenen met het eerdergenoemd feit dat er iedere 60cm een staander zou moeten staan...maar wie zegt dat dat ook zo is. Ook met kloppen hoor je geen verschil.
Ik heb zelf een goedkope via AliExpress. Die werkt eigenlijk prima voor sporadisch gebruik. Een degelijker merk als Bosch koop je voor een paar tientjes meer. Ik kan wel aanraden om een model met een display te vinden. Piepjes en lampjes vind ik zelf toch een stuk onduidelijker interpreteren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
Zijn slimme stekkerdozen niet een beetje schijnveiligheid? Waarom zou die niet in de fik kunnen vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online

Gebruik gewoon een paar van deze knallers! Zeker gipsplaat met achterhout komt jouw tv echt niet van de muur hoor! 8)
Pagina: 1