Onkyo TX-SR703 samen met KEF en Focal speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-06 09:03
Hey,
Ik heb nog een oudere versterker die nog steeds heel goed werkt , namelijk de onkyo tx703, hierop staat een kef surround set aangesloten die ik destijds samen met de onkyo heb gekocht .

Qua geluid werkt alles nog perfect.

Nu mijn vraag is , als ik de linkse en rechtse surround speakers vooraan zou laten vervallen (centerspeaker niet ) en deze vervangen door vloerstaandspeakers, nl de focal 716, zou dit goed werken of is dit overkill voor de resterende kefspeakers.

Wil namelijk met muziek iets voller en harder qua geluid, maar de set gaat vooral gebruikt worden voor films te kijken .

mvg

Beste antwoord (via FeaR op 08-07-2020 03:12)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:19

FeaR

In GoT we trust

Dat gaat gewoon werken. Mogelijk moet je de center wel wat dB's in de plus geven om met surround niet achter te blijven qua volume. Focal heeft een redelijk hoge gevoeligheid. Persoonlijk zou ik voor de looks ook de center voor een Focal 700-serie vervangen maar om alles gelijk te houden is niet per se nodig. Door de veelal andere opbouw van een center is deze qua klank toch al anders dan de overige speakers.

De Onkyo is een 7.1 receiver dus je zou je KEF Fronts die je over hebt ook nog in kunnen zetten om van een 5.1 naar 7.1 te gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooiste voor het toonbeeld en evenwicht in geluid bij films is om dan ook je center te vervangen, maar opzich kan het natuurlijk prima. Wel even een nieuwe room correction draaien en de juiste speakers op large/small zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat gaat gewoon werken. Mogelijk moet je de center wel wat dB's in de plus geven om met surround niet achter te blijven qua volume. Focal heeft een redelijk hoge gevoeligheid. Persoonlijk zou ik voor de looks ook de center voor een Focal 700-serie vervangen maar om alles gelijk te houden is niet per se nodig. Door de veelal andere opbouw van een center is deze qua klank toch al anders dan de overige speakers.

De Onkyo is een 7.1 receiver dus je zou je KEF Fronts die je over hebt ook nog in kunnen zetten om van een 5.1 naar 7.1 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
FeaR schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:43:

Moet ik dan de huidige aansluitingen behouden, en de focals in de stereo uitgangen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

Jag

Darkmentom schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Moet ik dan de huidige aansluitingen behouden, en de focals in de stereo uitgangen aansluiten?
Het is echt niet zo lastig hoor

De focals aan de front speaker uitgangen
Je kef speakers aan de surround uitgangen, waarbij 2 kef speakers die eerst als front speakers gebruikt werd nu dan back surrounds worden. Je moet uiteraard dan ook met je speakers een 7.1 opstelling maken, als je googlet op dolby 7.1 speaker placement komt het goed.

En zoals @werkenslaap al zei, opnieuw de configuratie van je speakers in je receiver doorlopen, focals op large zetten, kefs op small. En eigenlijk opnieuw de automatische calibratie laten draaien van je onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
Ja maar dat is het net, ben ik zelf ook niet duidelijk in geweest sorry.
Mijn huidige setup hangt in de hoeken van de woonkamer zodat alles netjes weggewerkt is en geen kabels zichtbaar zijn.

Ik wou de focals vooraan plaatsen en niet achteraan zodoende ik hier ook het kabelmanagment ook netjes kan doen.
Achteraan in de woonkamer zou dit zonder opnieuw kabels trekken ed niet lukken.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Darkmentom schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:38:
Mijn huidige setup hangt in de hoeken van de woonkamer zodat alles netjes weggewerkt is en geen kabels zichtbaar zijn.
De stap van 5.1 naar 7.1 is maar een optie omdat je dan geen twee losse speakers hebt liggen die niets liggen te doen.

Heb je overigens een 5.1 of 5.0 set? Indien 5.1 moeten de speakers op "small" blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmentom
FeaR schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:46:
[...]

De stap van 5.1 naar 7.1 is maar een optie omdat je dan geen twee losse speakers hebt liggen die niets liggen te doen.

Heb je overigens een 5.1 of 5.0 set? Indien 5.1 moeten de speakers op "small" blijven staan.
Een 5.1 set , ook nog een kef subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Darkmentom schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Een 5.1 set , ook nog een kef subwoofer
Dan alles op "small" laten staan. Voordeel van de Onyko 703 is dat je de crossover per speaker(paar) in kan stellen. Bij de lagere series is het veelal één crossover voor alle speakers. Daarmee zou je dan de Focals te kort doen of de andere speakers te hoog afknijpen. Dat is nu niet het geval.

Pagina: 1