Groot tekort aan parkeervakken (woonerf)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Topicstarter
al jaren hebben wij in onze wijk een groot tekort aan parkeervakken. Ik denk dat wel ca. 20 - 25% van de autos. Savonds niet in een parkeervak staat omdat die er gewoon niet zijn. Ook in de wijde omgeving straal van ca. 1000m is er in alle omliggende wijken een behoorlijk parkeer probleem.

Nu zijn mensen creatief dus worden veel vakken maar zelf bedacht want mensen moeten toch ergens hun autos kwijt. 98% van die zelfbedachte vakken bieden totaal geen gevaar of hinder op in de wijk. Een 18 meter vrachtwagen kan er gewoon nog doorheen.

Het probleem aan gebrek van parkeervakken ontstaat doordat veel huishoudens tegenwoordig meer dan 1 auto hebben en we veel woon hofjes hebben waardoor er weinig tot geen opritten bij mensen zelf zijn. Daarnaast is de wijk gebouwd eind jaren 70 en nooit opnieuw ingericht op de verandering van de samenleving.

Nu begint de gemeente of althans de handhaving in eens op te treden tegen het fout parkeren. Ansich begrijpbaar zij het niet dat er gewoon weg een structureel probleem is in de wijken. Parkeervergunningen en andere maatregelen wilt de gemeente zelf niet aan waardoor er voor de bewoners ook niet echt andere opties overblijven.

Ik ben nu vooral erg benieuwd van hoe hiermee om te gaan. Mijn auto heeft inmiddels de eerste waarschuwing gekregen dus volgende is een boete. Echter ben ik door mijn werk vaak laat thuis dus dan staat alles echt vol vol.

Maar in de avond meer dan 1km lopen als je thuis komt is ook niet echt normaal te noemen om je auto kwijt te kunnen. Plus het probleem schuift daardoor alleen maar meer op want dan krijgen die wijken hetzelfde probleem. Dus wat is het volgende? 2km lopen? Hoe ga je dat doen met de boodschappen dan is mijn diepvries al lang ontdooit eer dat ik thuis ben.

Al met al ben ik benieuwd in hoeverre de gemeente nu kan gaan handhaven terwijl al meerdere rapporten van de problemen op tafel liggen en ze daar niets mee willen doen.

Het is natuurlijk makkelijk cashen een door gebrek aan bestuur veroorzaakt probleem uitbuiten om boetes uit te gaan schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik snap dat je niet blij bent met de situatie, maar wat stel je voor om dit op te lossen?

-vergunningen (1 per woning, overige auto's zijn niet welkom)?
-huizen slopen en daar parkeerhavens van maken?
-betaalt parkeren (maar om dat in te regelen en handhaven kost ook geld).
-1 richtings-verkeer, dan kunnen straten smaller worden en is er meer ruimte
-????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Yucon

*broem*

canonball schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:05:
Ik snap dat je niet blij bent met de situatie, maar wat stel je voor om dit op te lossen?

-vergunningen (1 per woning, overige auto's zijn niet welkom)?
-huizen slopen en daar parkeerhavens van maken?
-betaalt parkeren (maar om dat in te regelen en handhaven kost ook geld).
-1 richtings-verkeer, dan kunnen straten smaller worden en is er meer ruimte
-????
Zo te lezen is er ruimte om extra vakken te maken. Ik ga nu even af op wat TS zegt maar de auto's staan nu blijkbaar ook ergens zonder dat het overlast oplevert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga met een groepje buurtbewoners eens praten met de gemeente. Voor dit soort dingen heeft onze gemeente een soort van buurtconsulenten. Misschien is een groenstrook om te zetten in parkeerruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:20
Als je een voortuin hebt kun je overleggen met de gemeente om daar oprit van te maken. En dan je voortuin omtoveren tot eigen Parkeerplek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap je punt overigens over parkeren; ik heb vroeger op Scheveningen gewoond en zelfs als bewoner was het soms hel om te parkeren op drukke dagen met toeristen. Heb enkele keren meegemaakt dat de politie bij de kazerne al selectief / volledig de toestroom tegenhield tenzij je een parkeervergunning kon tonen.

Tegelijkertijd, midden in de winter met alleen bewoners, kon je geen normale verjaardag vieren want als 6 bezoekers allen met de auto kwamen, waren ze soms ook een kwartier aan het rondrijden met de auto.
Daarnaast is de wijk gebouwd eind jaren 70 en nooit opnieuw ingericht op de verandering van de samenleving.
Maar is er een concreet voorstel hoe het wel moet dat? Je hebt al gezien dat er een aantal "zelfbedachte" plekken zijn en dat kan natuurlijk heel goed met de gemeente worden besproken.

Amsterdam is ook nooit opnieuw ingericht op de samenleving; ik denk dat daar ook steen & been wordt geklaagd. Het is niet zo dat we hele wijken maar moeten platgooien, bredere wegen neerleggen en minder huizen terug opbouwen, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Verhuizen. Dit komt niet meer goed.

Of ga zelf autoloos door het leven. Ja, dat kan.

Alternatief: bereid je met het merendeel van de buurt een voorstel tot verkeersbesluit in (intekenen parkeervakken etc) en brengt dat bij de gemeente onder de aandacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 05-07-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
De gemeente steekt zijn kop in het zand. Er zijn de afgelopen 10 jaar al meer dan 5 onderzoeken ingeleverd bij de gemeente over de problemen.

Er zijn inmiddels wijken waar wel parkeer vergunningen van toepassing zijn maar dat is doordat ze anders hun geliefde betaald parkeren bedreigen.

Tot enkele maanden terug was er ook weinig aan de hand omdat de buurt het zelf wel oploste met creatieve parkeerplekken alleen nu lijkt de gemeente of handhaving ineens te denken van he dat is makkelijk scoren. En maakt er zelf in eens een probleem van dat er autos buiten de vakken staan.

Groenstroken ombouwen zonder protesten gaat je niet lukken. De geschikte pl3kken zijn of bij speelplaatsen of bij mensen recht voor de deur die daardoor hun groene uitzicht verliezen.

Feitelijk zorgt de gemeente er nu zelf voor dat het ineens wel een echt probleem wordt.

Verhuizen en autoloos door het leven zijn niet echt reëel opties... autoloos is leuk voor sommigen maar mijn eigen bedrijf die ik draaiende hou vereist toch echt een auto. En ik ben noet het type dat gaat vluchten van problemen ik los ze liever op echter "misbruikt" de gemeente nu zijn macht om se bewoners even op kosten te jagen voor een probleem waar ze zelf niets aan willen doen.

helaas woon ik zelf dus op een van de hofjes dus een oprit bouwen gaat helaas ook niet.

Van mij mogen ze parkeer vergunningen invoeren en dat zal 90% van het probleem oplossen zeker ook omdat er regelmatig veel campers. Caravans en weekend autos de vakken bezet houden. Als je die uit het beeld weghaalt heb je nog 5-10% tekort.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 05-07-2020 10:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:46
De gemeente doet bijna nooit iets uit zichzelf, er zal wel iemand hebben lopen klagen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even de wet erbij pakken? Een camper is gewoon een vervoermiddel.

Dat het niet normaal is dat je ermee naar werk, supermarkt of sportclub gaat, tot daaraantoe maar een camper mag je dus gewoon op kenteken 365/24/7 voor je deur zetten.

Maar, wat voor "migratie-bewegingen" zijn er dan wel allemaal niet in jouw buurt? 5 tot 10% is weekendverkeer & recreatie-apparatuur? Allicht dat je daar de gemeente eens op moet attenderen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:04:
[...]
maar een camper mag je dus gewoon op kenteken 365/24/7 voor je deur zetten.
De meeste APV’s denken daar anders over.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:37
Hoe zijn de huidige officiële en officieuze parkeerplaatsen gemarkeerd?

Misschien zou je deze dusdanig op elkaar kunnen laten lijken dat, zonder een kaart, de handhaving het verschil niet meer kan zien?

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oogje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
[...]

De meeste APV’s denken daar anders over.
Klopt, maximaal 3 dagen aaneengesloten zonder gebruik; vaak is die APV aanwezig dat je rustig je camper kan inruimen / uitruimen / schoonmaken en daarna naar de stalling brengen.

Maar als jij je camper 50cm verplaatst of "on the dime" 180 graden de andere kant op parkeert, gaan je 3 dagen opnieuw in.

Daarnaast (en ja, ik ken echte voorbeelden); een gemiddelde parkeerbalie bij de gemeente checkt niet altijd wat voor type voertuig een kenteken is. Weet minstens 2 campers te staan die een legale parkeervergunning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:11
De optie werd al eens geopperd, verhuizen.
Dit is echt een probleem wat niet zomaar opgelost wordt...
Hier ga je een eindeloze discussie krijgen met bewoners die geklaagd hebben en de gemeente aan de ene kant en de bewoners met auto aan de andere kant.

Wij hebben bij ons huidige huis ook echt gekeken naar ruimte voor onze auto’s. Hiervoor woonden we in een stad, waarbij de 2e auto een wijk verder op geparkeerd moest worden. Super irritant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Klopt, maximaal 3 dagen aaneengesloten zonder gebruik; vaak is die APV aanwezig dat je rustig je camper kan inruimen / uitruimen / schoonmaken en daarna naar de stalling brengen.

Maar als jij je camper 50cm verplaatst of "on the dime" 180 graden de andere kant op parkeert, gaan je 3 dagen opnieuw in.
Er bestaat naast letter vd wet ook nog zoiets als geest van de wet. Als je de tactiek hanteert ga je alsnog voor de bijl en geen rechter die meegaat in jouw redenering.
Daarnaast (en ja, ik ken echte voorbeelden); een gemiddelde parkeerbalie bij de gemeente checkt niet altijd wat voor type voertuig een kenteken is. Weet minstens 2 campers te staan die een legale parkeervergunning hebben.
Dat zijn uitzonderingen, net zoals mensen die een ontheffing regelen.

Plus, in je initiële post is er 0 nuance en alleen de uitspraak van je dat een camper gewoon 24/7 het jaar rond geparkeerd mag worden :?

TS kan de gemeente vragen te handhaven (uiteraard eerst APV checken) als dat echt een groot probleem is.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogje op 05-07-2020 11:21 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:44
Dus 10 minuten lopen naar huis wanneer je je auto hebt weggezet is erger dan een half uur in de file staan? En je boodschappen mag je echt wel uitladen voor je huis om daarna de auto weg te zetten.
Ik zie het 'probleem' niet.
Trouwens, ik leef al jaren zonder een auto, boodschappen doen kan makkelijk op de fiets en wanneer ik een keer iets verder weg moet (zeg > 15 km) dan pak ik het openbaar vervoer.
En onderzoek eens of het probleem daadwerkelijk wel zo groot is als jijzelf denkt, immers, meten is weten. Zoals ik het nu lees ben jij op dit moment de enige die er 'last' van heeft.
Tja, en wanneer je de wet meermalen overtreedt dan is het niet meer dan normaal dat je daarvoor gestraft wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Topicstarter
Yaksa succes met je ov. Als eigenaar van 2 bedrijven heb ik meerdere afspraken per dag. Wedstrijdje doen wie op tijd is op zijn afspraak en wie niet? Los van neem je ook wel even een bolderkar mee voor je spullen in het ov.

Het is echt onzin om te roepen dat iedereen zonder auto kan. Ja er zijn mensen die dat kunnen maar ook genoeg mensen die er wel een nodig hebben.

Daarnaast verhuizen really? Ik woon er nu bijna 10 jaar. Het probleem is de afgelopen 2-3 jaar erger geworden omdat meer mensen een auto zijn gaan rijden of kinderen ouder zijn geworden.

Daarnaast tot een paar weken terug was er geen probleem want er werd niet gehandhaafd en op zijn beloop gelaten wat betreft bekeuringen en waarschuwingen.

Nu besluit de gemeente mogelijk na klachten van een paar burgers te gaan handhaven? Terwijl ze zelf debet is aan het probleem en er niets aan wilt doen.

Dat is natuurlijk een beetje erg tegen strijdig. Kop in het zand steken wat betreft het probleem maar nu wel handhaven en burgers gaan pesten die geen andere oplossing hebben.

Ik zit bijna te wachten op een bekeuring om de gemeente voor het gerecht ermee te slepen want mijn auto is voorzien van dashcams er liggen meer dan 5 rapporten van onderzoeks instanties die melding hebben gemaakt bij de gemeente van de parkeer problemen in de afgelopen jaren. En dan gaat de gemeente boetes uitdelen op iets dat ontstaat door hun eigen wanbeleid?

Ik wil een rechter zien die daar met droge ogen in mee gaat en de boete laat staan en niet de gemeente op de vingers tikt.

Alleen niemand schiet er wat mee op om het zover te laten komen. Autos die echt verkeerd geparkeerd staan en doorgang belemmeren bekeuren ben ik 100% voor eens. Autos die langs gebouwen op een 6m breed stuk staan bekeuren is waanzin als je van de problemen weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
MAX3400 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Sterker nog, hier in Den Haag is het maximaal 3 dagen in de (gehele!) gemeente dat je mag parkeren uitgezonderd de aangewezen parkeerzones waar je 30 dagen mag staan. Echter, daarna dien je alsnog je camper e.d. uit de gemeente te verplaatsen.

Heb het zelf mogen meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik woon zelf ook in zo'n wijk. We hebben gelukkig maar 1 auto en die staat op eigen grond dus ik heb er geen last van. Maar ik zie het hier ook. Bij de bouw van de wijk was er genoeg plek. Langzamerhand kwamen er meer auto's en is er niet genoeg plek meer.

Het is lastig: parkeren op openbare grond is geen grondrecht en de gemeente heeft niet al die auto's gekocht. Dat hebben de bewoners gedaan.

Ik weet niet hoe het juridisch zit. Er zijn genoeg plekken waar de vraag naar parkeerplaatsen de vraag overstijgt en waar gewoon gehandhaafd wordt.

Ik denk dat je als buurt dit ook met de lokale politiek moet opnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:42:

Ik wil een rechter zien die daar met droge ogen in mee gaat en de boete laat staan en niet de gemeente op de vingers tikt.
Ik denk dat rechters daar gewoon in meegaan. Verkeersregels zijn simpel, je mag niet parkeren in een woonerf buiten de aangegeven vakken. Die boete zou dus terecht zijn en dat is alles wat die rechter zich hoeft af te vragen. Die rechtszitting is niet de plek om het beleid van de gemeente in twijfel te gaan trekken.

Vervelend probleem maar de enige oplossing is denk ik toch om de gemeente te bewegen om de situatie aan te passen. Als dat keer op keer kansloos blijkt vind ik de suggestie van verhuizen niet eens zo'n rare.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:35

Grvy

Bot

Succes. Dat verlies je. :)

Verder denkend:

Wat is nou het probleem? Je hebt het over 1km lopen.. dat is ongeveer 10 minuten lopen? Mooi zo. Lekker doen!

Ik begrijp die mensen niet die overal maar zowat in de gevel willen rijden zodat ze niet meer dan 0,01 seconden moeten lopen.

Als ik ergens naartoe moet en dat is bijv het centrum van een stad dan parkeer ik hem het liefst erbuiten en loop dan een kwartiertje ofzo. Zelfde geld voor supermarkt/bouwmarkt etc. Geef mij maar een plekje waar het niet razend druk is en dan even wat beweging.. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Grvy op 05-07-2020 12:51 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44
Belangrijst is uiteraard het probleem aankaarten bij bewonersorganistie/wijkraad en gemeente.

Gemeente Groningen heeft online staan hoe zij dit aanpakken met de bewoners, inclusief de maatregelen die worden genomen.
https://gemeente.groninge...aatregelen-stad-groningen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als er geen plek is waar je woont, moet je geen drie auto's hebben per huishouden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik zie het bij meerdere nieuwbouwwijken ook gebeuren: allemaal een piepkleine eigen garage waar geen auto meer in past als er een paar dozen staan. Openbare parkeerplaatsen zijn er nauwelijks, straatjes zijn smal, dus staan auto's op de stoep. Dat gaat een tijdje goed, tot het te gek wordt, dan volgen er klachten en komt er handhaving. Het mag niet, en zolang de gemeente dat niet verandert is het stomweg het probleem van de bewoners.
Kinderen worden inderdaad ouder, kinderen kunnen (opnieuw dankzij overheidsbeleid) steeds moeilijker een eigen woning vinden dus blijven thuiswonen. Dan komt er een auto, en heb je opeens 2 tot 4 auto's per huishouden, terwijl er met geluk anderhalve parkeerplaats is. En in veel gevallen zelfs veel minder.
Een deel van de "oplossing" van gemeenten is betaald parkeren invoeren, en omdat de parkeerproblematiek dan opschuift naar de volgende wijk, wordt het in steeds meer buitenwijken ook ingevoerd. Uiteindelijk betaal je meer, en kan je nog steeds niet parkeren. Win-win voor de gemeente!

Waar ik woon wordt het parkeren ook steeds gekker, elk huis wat verkocht wordt krijgt tweeverdieners met twee auto's als nieuwe bewoners, omdat de eenverdieners waar de wijk voor gebouwd was het niet meer kunnen betalen. Extra leuk is dat de krappe parkeerplaatsen ook steeds bredere auto's te verduren krijgen. Ook hier is dit meermalen aangekaart bij de gemeente, maar ik verwacht niet dat ze er ooit iets aan doen, tenzij het betaald parkeren wordt. Met 1 vergunning per huis en 2 euro per uur voor de tweede auto van 6 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds zullen niet veel mensen die tweede auto nog aanhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welkom bij de club, je gaat hier weinig aan veranderen.

Ik woon in een appartementencomplex uit jaren 60 (1963). 18 appartementen, en er zijn 9 officiele parkeerplaatsen. Gelukkig kunnen we hier ook deels op de stoep staan (met voldoende ruimte voor voetgangers nog), en een deel langs het troittor, zodat er in de praktijk 15-16 parkeerplaatsen zijn. Dit wordt ook gedoogd (zie verderop), juist omdat er genoeg ruimte voor voetgangers overblijft, hoewel het formeel niet mag.

Als tenminste iedereen fatsoenlijk parkeert, want sommigen zetten hun auto zo weg dat ze 3 plekken tegelijk blokkeren, dan gaat het hard met de plekken, zeker als je 2 van die figuren tegelijk hebt...

Gemeente weet dit, en zegt ook dat er niks aan gedaan wordt. Er is namelijk 100-120 meter verderop genoeg ruimte (parkeerplein met iets van 50 plekken, waarvan er zelden meer dan 25-30 vol staan). De meeste bewoners in mijn complex vinden dat echter veel te ver lopen.

Ik zelf ben meestal vroeg thuis (vaak rond 16:00) omdat ik vroeg naar mijn werk ga,, dus meestal heb ik voldoende ruimte. Indien niet, zet ik hem gewoon op dat plein 100 meter verderop neer. Van 100 meter lopen is volgens mij ook nog niemand dood gegaan. Heb althans nog nooit lijken zien liggen van mensen die het niet gehaald hebben.

Sommigen vinden dat echter veel te ver lopen, en rammen hem gewoon voor de deur van het complex neer. Liefst tegen de brievenbussen aan, zodat er weer 5 meter minder gelopen hoeft te worden (dat de brievenbussen dan onbruikbaar worden, who cares? Ik krijg toch nooit post!).

Dan is alleen wel de doorgang te smal, waardoor de 6 auto's die daar dan wel op de officiele parkeerplaatsen staan (of 5 indien wat grotere auto's) niet meer weg kunnen. Daarom zet ik hem zelf liever ook niet op één van die plekken, je loopt dan het risico om klem komen te staan.

Deze situatie is al een jaar of 10 zo, en wordt idd steeds erger. Sommige van de 18 appartmeenten hebben inmiddels wel 3 auto's.

Ik erger me er maar niet aan. Slecht voor mijn bloeddruk, en je schiet er toch niks mee op, het wordt er niet beter van.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Daarnaast verhuizen really? Ik woon er nu bijna 10 jaar. Het probleem is de afgelopen 2-3 jaar erger geworden omdat meer mensen een auto zijn gaan rijden of kinderen ouder zijn geworden.
Ja, really. Het is de eenvoudigste manier om van het probleem af te komen. Even afgezien van geen auto meer rijden, wat voor jou geen optie is.

Zelfs al is je gemeente de meest meewerkende van Nederland, de oorzaak van het probleem blijf je behouden. Die extra auto's per gezin krijg je niet weg.

Fijn dat je al 10 jaar daar woont, maar wijken veranderen continu. Je kan er niet van uit gaan dat over zo'n lange tijd alles hetzelfde blijft.

Mijn huidige woning is opgeleverd in 2016. Er is anderhalve parkeerplek per woning (bovengemiddeld in deze gemeente), en de meeste woningen zijn officieel geen gezinswoning. Geen parkeerproblemen dus! Maar nu in 2020 staat het anders regelmatig vol. En dat gaat niet veranderen. Dus als ik daar van af wil, dan zal ik toch echt moeten verhuizen.

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 05-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:20
Elektrische step in de kofferbak? Mag officieel ook niet, maar wel handig als je 1km verderop moet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Yaksa succes met je ov. Als eigenaar van 2 bedrijven heb ik meerdere afspraken per dag. Wedstrijdje doen wie op tijd is op zijn afspraak en wie niet? Los van neem je ook wel even een bolderkar mee voor je spullen in het ov.

Kwestie van goed je afspraken inplannen i.c.m. het openbaar vervoer.
Zelfs een vertegenwoordiger van scheepsschroeven kan dat zonder een scheepsschroef mee te nemen als demo
.

Het is echt onzin om te roepen dat iedereen zonder auto kan. Ja er zijn mensen die dat kunnen maar ook genoeg mensen die er wel een nodig hebben.

Als er genoeg mensen zijn die dat kunnen is het dus geen onzin.

Ik krijg toch sterk de indruk dat je 10 jaar geleden daar bent gaan wonen zonder jezelf eerst goed te oriënteren omtrent de beschikbare parkeerplaatsen en de plaatselijke demografie. Dan had op je vingers na kunnen tellen dat het aantal parkeerplaatsen op den duur voor jou een probleem zou kunnen worden en was je daar waarschijnlijk niet gaan wonen.

Daarnaast tot een paar weken terug was er geen probleem want er werd niet gehandhaafd en op zijn beloop gelaten wat betreft bekeuringen en waarschuwingen.

Drogreden

Nu besluit de gemeente mogelijk na klachten van een paar burgers te gaan handhaven? Terwijl ze zelf debet is aan het probleem en er niets aan wilt doen.
Dat is natuurlijk een beetje erg tegen strijdig. Kop in het zand steken wat betreft het probleem maar nu wel handhaven en burgers gaan pesten die geen andere oplossing hebben.
Ik zit bijna te wachten op een bekeuring om de gemeente voor het gerecht ermee te slepen want mijn auto is voorzien van dashcams er liggen meer dan 5 rapporten van onderzoeks instanties die melding hebben gemaakt bij de gemeente van de parkeer problemen in de afgelopen jaren. En dan gaat de gemeente boetes uitdelen op iets dat ontstaat door hun eigen wanbeleid?

Jij vindt het een probleem, vinden alle medebewoners in jouw wijk dat ook? Heb je ook een bron van die 5 rapporten?

Alleen niemand schiet er wat mee op om het zover te laten komen. Autos die echt verkeerd geparkeerd staan en doorgang belemmeren bekeuren ben ik 100% voor eens. Autos die langs gebouwen op een 6m breed stuk staan bekeuren is waanzin als je van de problemen weet.

Parkeren op een breed stuk is ook vaak verboden omdat in geval van nood hulpinstanties een vlotte doorgang moeten hebben, denk aan grote ambulances, ladderwagens van de brandweer enz.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Yaksa schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:50:
Als er genoeg mensen zijn die dat kunnen is het dus geen onzin.
Dus omdat er genoeg mensen zijn kan iedereen het? Grappig, lekker wereldvreemd blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 18:58
Ik heb helaas geen oplossing.

Maar hier in Rotterdam hetzelfde gezeur. En maar vergunningen afgeven en lekker geld inhalen door de gemeente. Maar parkeerplekken erbij? No way! Lekker bekeuringen uitdelen aan bewoners die 's nachts na tig rondjes deze buiten een parkeervak ergens uit de weg zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09
Hoe vaak komt die handhaving langs? Als dat een keer per maand is ofzo zou je ook gewoon de boetes kunnen betalen en het als parkeergeld kunnen beschouwen. Niet fijn, maar als dat het je waard is om niet 10min te hoeven lopen kan het wel...

Verder jammer dat gemeente inderdaad zo moeilijk doet. Hier in Utrecht zijn er ook zat wijken waar het nog vrij parkeren is maar eigenlijk te weinig plek is en mensen creatief de boel vol zetten. Daarvan zegt de politie letterlijk (en mijns inziens terecht): “parkeerperikelen mogen mensen in de wijk onderling oplossen, zolang niemand een weg of andere auto “blokkeert” gaan we niet handhaven.”

Als er echt een oplossing moet komen maar geen extra plekken gebouwd kunnen worden dan lijkt mij een parkeervergunning met een max van 1 auto per huishouden ook een goede oplossing. Dat geeft wellicht geneog ruimte voor iedereen en die tweede auto wordt vaak niet dagelijks gebruikt dus dan is even lopen daarvoor wel do-able..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Hackus schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:10:
Als er geen plek is waar je woont, moet je geen drie auto's hebben per huishouden.
Waar staat er dat de TS 3 auto's heeft dan?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vroeger In een jaren 70 wijkje met twee plekken per woning stond ook alles vol. Bijna ieder huis had twee auto's. Even verderop was een parkeerplek van een klein winkelcentrum dat was bijna leeg op zondag, handig als er veel bezoek kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Aangezien de meeste gemeentes alleen maar meer toe werken naar autoluwe omgevingen denk ik dat je vrij kansloos bent. Succes ermee, het lijkt mij erg vervelend als je niet eens meer in de buurt van je woning kan parkeren. Maar dat is blijkbaar de norm tegenwoordig.

En negeer de posts over met het OV gaan, niet iedereen heeft zeeën van tijd, maar dat is blijkbaar niet duidelijk voor mensen die dit opperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou misschien kunnen kijken of er ergens een garagebox of parkeerplaat op eigen terrein te huur is.

Een andere optie zou misschien kunnen zijn om een EV te nemen met een oplaadpaal? Je mag er niet parkeren, maar je mag er natuurlijk wel staan om 's nachts je auto op te laden, denk ik?

En zoals iemand anders opperde misschien een deel van de voortuin omtoveren tot oprit/parkeerplaats (mits dan mag van de gemeente).

Op structurele aanpak hoef je niet te rekenen, zeker niet als je zegt dat het in de volgende wijk ook een probleem is. Zoiets is moeilijk op te lossen.
Je kan eventueel de gemeente vragen om een ruimtelijke herindeling voor meer parkeerplaatsen.

Het enige waar je -structureel- op kan hopen is dat mensen minder auto gaan rijden of minder auto's gaan bezitten.

Edit:
Nog een laatste noot. Je hebt het over de gemeente en dat "ze" er niets aan willen doen. Vergeet niet, de gemeente, dat ben jij.
Op wie jij, en je wijkgenoten, stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen bepaalt hoe jouw stad en jouw wijk eruitziet.
Je kan ook eventueel andere democratische middelen proberen, dus lobbyen bij bepaalde (gemeente)partijen, etc.

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 05-07-2020 15:38 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik moet zelf ook 800 meter ofzo om bij m’n auto te komen. No big deal. Boodschappen doe ik met de fiets, of laat ik bezorgen.
Is het erg? Ik vind het wel meevallen. Sterker nog, ik heb geen auto’s voor m’n huis staan, dat vind ik een stuk mooier 🙂

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12

Just_I

What did you just say?

Bij ons in de wijk merk ik een soortgelijk probleem veroorzaakt door verschillende oorzaken:
- brede parkeerplekken (alhoewel dit wel fijn is als je een gezinsauto hebt)
- veel bedrijfswagens, busjes steken ook lekker uit de parkvakken
- We wonen dicht bij een voetgangersbrug die leid naar het (winkel) centrum waar het betaald parkeren is

Daarnaast zijn ze bezig met het vernieuwen van de straten en voetpaden (parkeerpleinen zijn al her ingericht) maar heeft de gemeente in al haar wijsheid besloten om de weg aan te passen waardoor de pakeerhavens verdwijnen, de stoep word uitgebreid van 1,5 naar 4 meter breed en ook langs de straat op de stoep betonnen piramides te plaatsen waardoor er ook op de stoep niet meer geparkeerd kan worden.

Wat ik graag als oplossing zou zien is het verwijderen van bedrijfsvoertuigen uit de wijk. Dit is eventueel op te lossen door betaald parkeren in combinatie met bewonersvergunningen. Voor bedrijfsvoertuigen dan een hoger tarief instellen of deze toe te staan om te parkeren in het gebied van het winkelcentrum aan de andere kan van de voetgangersbrug.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
De enige manier om geen parkeerproblemen te hebben is door te kunnen parkeren op eigen grond. Dat is in Nederland helaas best een luxe. Dus blijven zoeken maar.

Voor je boodschappen - goeie diepvries tas, of gewoon laden/lossen voor de deur en dan een plekje zoeken :)

Wij wonen ook in een '70 wijk, maar gelukkig hele brede wegen dus kan je aan de straat nog veilig staan. Bij vorige huis was het ook een aardig probleem, deden we het ook, maar dat maakte het erg krap. Was een keer een brandweerwagen, die kon er echt nét door, foto's en al, maar blijkbaar was dat goed genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:55
Wow, ik wilde vanmorgen op dit topic reageren en er zijn inmiddels 32 reacties bij gekomen!

Het lijkt helaas in veel (woon)wijken een beetje een trend. Er wordt lekker bijgebouwd, vaak ook met meerdere bewoners per gebouw. Zo is hiernaast - in een gewoon huis - een vergunning verleend voor individuele kamer verhuur, waarbij 5 kamers bewoond mogen worden. Denk hierbij aan 5 x 20m2 aan slaapkamers + beneden verdieping.
In de straat heeft iedereen een eigen oprit/parkeerplaats (gelukkig voor mij dus niet zo'n probleem), maar ineens zijn er wel 3 a 4 extra auto's die in de straat moeten passen, naast alle andere gezinnen die méér dan één auto hebben.
Er staat minstens één keer per week een auto dubbel geparkeerd voor mijn uitrit, waardoor ik gewoonweg niet weg kan, en moet gaan aanbellen of ze ajb op kunnen zouten. Eigenlijk te bizar voor woorden en ik zou daar best wat preventieve handhaving voor willen.

Verder zijn vergunningen best te doen. Bij mijn ouders in de straat hebben ze onlangs alles vergunninghouders gemaakt, maar men gaat daarbij bij de gemeente wel uit van één auto per huis. Verder is dat vaak ook alleen maar op specifieke tijdstippen (door de week van 09:00 tot 15:00), dus 's avonds moet je nog steeds vaak op zoek.

Overigens zijn er ook veel plaatsen waar het wel goed gaat. Kwestie van hier en daar een strookje parkeerplaatsen aanleggen. De grotere uitdaging ontstaat als je ook nog eens een auto zou willen opladen, of misschien nog wel vervelender; als er een aantal schaarse parkeerplaatsen worden opgegeven aan laad-plekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 14:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Op het moment werkt iedereen thuis vanwege het virus, de overlast zal nu waarschijnlijk erger zijn dan hij normaal geweest zou zijn. Ik denk dat instanties vanwege de uitzonderlijke situatie momenteel ook iets minder makkelijk zullen meewerken aan een oplossing, dan ze normaal doen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schakel een advocaat in, namens de buurt. Iedereen kan daar aan bijdragen. Vervolgens geef je de advocaat de opdracht om de gemeente aan te sporen om meer parkeerplekken te realiseren. De advocaat zou in zo'n brief misschien zelfs kunnen aangeven dat de mensen in die straat de auto's tijdelijk, in afwachting van een spoedige oplossing, op daarvoor niet bedoelde plekken gaan parkeren. En dat je uiteraard een oplossing verwacht voordat de handhaving auto's gaat bekeuren.

Dat kost je een paar honderd euro de man, en gaat waarschijnlijk sneller tot een oplossing komen dan als je dit niet doet.

Anders is verhuizen inderdaad de beste optie. Vind een huis waar je gewoon je auto op eigen terrein kan parkeren, en klaar. Nooit meer dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Koop een stekkerwagen en vraag een laadpaal parkeerplaats voor je deur aan :) Je gemeente werkt daar graag met gepaste spoed aan mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Nijl op 05-07-2020 17:31 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is ook alleen ontstaan sinds dat de handhaving in ene denkt van laten we eens op onze strepen gaan staan en alle autos welke niet in een vak staat aan te pakken terwijl ze heel goed weten wat er speelt in de wijk.

Ik heb na de waarschuwing die ik heb gehad de betreffende boa nog opgebeld aan de hand van zijn nummer. De beste man geeft zelf ook te kennen dat die heel goed weet dat er een structureel probleem is en dat dit in een groot gebied speelt. Echter zij worden van hogerhand gewoon weg opgedragen dat te doen. Een naam of afdeling die het oplegt dat geven ze niet maar het wordt duidelijk van hogerhand gestuurd.

Persoonlijk komt het bij bij mij over als burgertje pesten. Weten dat er ergens een probleem is maar er niks aan willen doen zodat je goedkoop kan scoren met boetes. Dat is overigens waar ik vrij zeker van weet dat als de gemeente nu overgaat tot massaal bekeuren er geen rechter is die hierin mee zal gaan. Een enkele bekeuring zal inderdaad nog gezegd worden had u hem daar maar niet neer moeten zetten. 30 - 40 bekeuringen met dezelfse datum en tijd dan weet een rechter ook heel goed dat er meer speelt dan de letter van de wet.

Ze zijn afgelopen weken begonnen met massaal uitdelen van waarschuwingen. Daardoor kan je er gif op innemen dat ze op korte termijn over gaan of bij een tweede constatering er boetes gaan volgen.

Het gaat erom dat se buurt het zelf wel op lost door autos zo te parkeren dat er niemand echt hinder van heeft behalve soms 2x moeten steken bij het verlaten van een parkeervak. Hulpdiensten kunnen ruim door de wijk heen en hebben geen last van de fout geparkeerde autos. Die hebben nog eerder last van de absurde manier hoe containers in bochten geplaatst moeten worden van de gemeente wat wel de doorgang van de weg belemmert.

Overigens een laadpaal aanvragen die optie heb ik 3 jaar geleden al geprobeert maar daar verleend de gemeente gren medewerking in. Er zijn parkeerplekken binnen de gemeente aangewezen extra worden alleen door de gemeente bepaald. In onze wijk staan 0 laadpalen.

En 1000m lopen is best gezond maar niet reëel als je dat elke dag moet doen in weer en wind met allerlei spullen onder je arm.

Ik loop nu al geregeld 400m naar mijn huis vanaf de plek waar ik de auto parkeer.

Als je mij de oplossing laat bepalen zou het simpelweg neer komen op parkeer vergunning en max 3 vergunningen per huishouden. Daarmee zijn er ca. 30 autos minder in de wijk. Maar mensen met kinderen of een auto van een werkgever die niet prive gebruikt worden zullen dan op hun achterste benen gaan staan.

Volgens mij is er maar 1 werkende oplossing en dat is de situatie dat handhaving alleen ingrijpt bij gevallen die overlast veroorzaken en bij mensen de containers of campers en caravans weken laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 217290 Draai het eens om, 5 mensen hebben de gemeente opgedragen te gaan handhaven. Als ze dit niet doen ...

http://www.handhavingsverzoek.nl

Zolang jullie dus geen nieuwe / extra aangewezen parkeerplaatsen hebben in het bestemmingsplan gaat een gemeente hier gewoon mee wegkomen.

Daarnaast; je "burgertje pesten", dan ook maar gelijk verklaard.

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 05-07-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25

ericplan

5180 Wp PV

Rukapul schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:34:
Verhuizen. Dit komt niet meer goed.

Of ga zelf autoloos door het leven. Ja, dat kan.

Alternatief: bereid je met het merendeel van de buurt een voorstel tot verkeersbesluit in (intekenen parkeervakken etc) en brengt dat bij de gemeente onder de aandacht.
Snap niet waarom de overheid voor parkeerplaatsen zou moeten zorgen. Auto’s zijn privé-eigendom, daar regel je zelf maar een plek voor, op eigen terrein of in een parkeergarage.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Kleine zijstraat; voor heel veel huisbezitters van een wijk, is het huis simpelweg minder waard bij verkoop. Puur omdat er geen plek is om te parkeren. Misschien met de hele wijk bezwaar maken op de volgende WOZ waarde bepaling. Gaat de gemeente goed geld kosten, waardoor ze er misschien wel iets aan willen/kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 22:47
ericplan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Snap niet waarom de overheid voor parkeerplaatsen zou moeten zorgen. Auto’s zijn privé-eigendom, daar regel je zelf maar een plek voor, op eigen terrein of in een parkeergarage.
Op ontzettend veel plaatsen in Nederland faciliteert de gemeente gratis parkeren. Vaak is dat opgelost door bv eenrichtingsverkeer in te voeren zodat de helft van de openbare weg gebruikt kan worden voor parkeren. Maar in veel wijken zijn er parkeerplaatsen op basis van een parkeernorm ingevoerd die 40 jaar later, nu veel huishoudens zich 1, 2 of 3 auto's kunnen veroorloven, niet meer voldoende is.

Maar wie moet dat oplossen? De gemeente door meer parkeerplaatsen te maken ten koste van groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als dat zo was had je wel meteen een boete gekregen i.p.v. een waarschuwing.
Een enkele bekeuring zal inderdaad nog gezegd worden had u hem daar maar niet neer moeten zetten. 30 - 40 bekeuringen met dezelfse datum en tijd dan weet een rechter ook heel goed dat er meer speelt dan de letter van de wet.
Dat is vrij normaal bij bekeuringen. Er wordt zelden gecontroleerd, en als ze dat dan een keer doen zijn er veel overtredingen tegelijkertijd.
Ze zijn afgelopen weken begonnen met massaal uitdelen van waarschuwingen. Daardoor kan je er gif op innemen dat ze op korte termijn over gaan of bij een tweede constatering er boetes gaan volgen.
Volgens mij begrijp je de waarschuwing dan ook verkeerd 8)7 Dat betekent niet dat je door kan gaan met overtredingen begaan, en de rechter je gelijk gaat geven. Het betekent dat je een bekeuring gaat krijgen, dat de rechter de wetgever in het gelijk stelt, en je de volgende dag weer een bekeuring krijgt. Net zo lang tot jij je aan de regels gaat houden.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst bewust fout heb geparkeerd. Je kan het ook anders zien: je overtreedt al jarenlang de regels en hebt nog nooit een bekeuring gekregen.
max 3 vergunningen per huishouden
Dat lijkt me rijkelijk veel.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 05-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:33:
Het probleem is ook alleen ontstaan ...
Omdat iedereen maar meent dat hij/zij recht heeft op een parkeerplaats recht voor zijn deur. Laat ik je uit de droom helpen: Dat recht heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]

In mijn geval een rijtjeshuis zonder de mogelijkheid om voor huis of op eigen grond te parkeren, heeft de gemeente bewust bij de inrichting van de wijk dit zo gedaan en de bouwplannen zo goedgekeurd (20+ jaar geleden). Er zijn (te weinig) parkeerplaatsen nabij mijn huis, In het ergste geval moet ik ook 700+ m lopen, komt gelukkig niet vaak voor. Verderop in de wijk is wel plek.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:33:
Als je mij de oplossing laat bepalen zou het simpelweg neer komen op parkeer vergunning en max 3 vergunningen per huishouden.
Ik geloof dat ik het probleem zie :D

Verwacht jij nou dat de gemeente 3(!) parkeerplaatsen per huishouden gaat regelen?
Ja, dan is er wel een tekort, ja :P
Ik denk dat je al blij mag zijn als er 1 parkeerplaats per huishouden in de straat gepland is ;) En dat is niet heel vreemd.

Edit:
Cijfers. 23 procent van de huishoudens heeft meerdere auto's. 27 procent van de huishoudens heeft geen motorvoertuig (dit wisselt van 43 procent in de stad tot 15 procent in dorpjes).
Dus zeker in stedelijk gebied zou 1 parkeerplaats (gemiddeld) genoeg moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 05-07-2020 20:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06

Theo

moederbord

Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:33:. Dat is overigens waar ik vrij zeker van weet dat als de gemeente nu overgaat tot massaal bekeuren er geen rechter is die hierin mee zal gaan. Een enkele bekeuring zal inderdaad nog gezegd worden had u hem daar maar niet neer moeten zetten. 30 - 40 bekeuringen met dezelfse datum en tijd dan weet een rechter ook heel goed dat er meer speelt dan de letter van de wet.
Ik heb slecht nieuws voor je. Een rechter werkt niet zo. Een rechter in een civiele zaak (dus geen strafrecht) kijkt vooral naar processen. Heeft de gemeente de correcte processen gevolgd? Dus hebben zij duidelijk parkeerbeleid? Is dit parkeerbeleid met de correcte bebording in de wijk aangegeven? Is er een wet die de gemeente heeft overtreden? Heeft de agent een parkeerovertreding geconstateerd en deze volgens de juiste procedure beboet?

De regels zijn simpel, en ik weet nu al wat de rechter zal melden: "Ge zult enkel en alleen binnen de parkeervakken parkeren" is de regel en het parkeerbeleid dat jou bekend is én dat duidelijk in de wijk is aangegeven. "U heeft dat niet gedaan op $datum" zal de rechter daarmee constateren "Waarmee de boete dus terecht is".

Anders gezegd; het gebrek aan parkeerplaatsen (of het overschot aan voertuigen in de wijk) is geen wettelijke vrijbrief om de wet te overtreden. Een rechter zal dus je boete niet als ongegrond verklaren en zal niets melden over een parkeerprobleem.

Wil je dus _iets_ doen bij een rechter; kijk dan naar processen en wetten. Wat zegt de APV over het parkeren buiten aangegeven parkeervlakken? Hoe zijn de parkeervlakken aangegeven? Hoe is de bebording in de wijk? Enkel en alleen als je een proces/wet vindt die haaks staat op de bekeuring heb je kans bij de rechter.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Theo goed verhaal. TS vergeet voor het gemak maar even dat een rechter niet kijkt naar andere problemen behalve hetgeen waar de boete voor opgezet is.

Daarnaast heeft TS het idee dat een parkeerplek iets is wat de gemeente je verplicht moet geven.
Ook dat is niet waar. Als de gemeente besluit een wijk te maken met 0 parkeerplaatsen mag dat gewoon.
Of er dan mensen gaan wonen is een tweede, maar de gemeente is je daarin niks schuldig.

Overigens woon ik in een doodlopende straat. Overdag is het hier compleet leeg, vanaf 18:00 is er geen plekje meer te vinden. Gelukkig woon ik aan de kant met een eigen oprit. :P Maar voor bezoek is het soms lastig.

Moet de gemeente dan maar het halve park hiernaast slopen zodat van 18:00 tot 08:00 er wat meer auto's kunnen staan? Alsjeblieft niet zeg. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Grvy op 05-07-2020 20:48 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bakfiets. Serieus.

Ik heb een tijdje gewoond ergens waar de gemeente vergunningen uitdeelde om te cashen (en dus niet het aantal vergunningen beperkte om de parkeerdruk te verlagen). Dat was irritant, want ik kwam ook altijd wat later thuis en er was nooit plek. Het probleem werd dus alleen maar erger toen de gemeente met vergunningen begon.

Ik fietste dus serieus elke keer naar mijn auto toe. Was overigens best prima te doen, alleen in noodweer vereist dat wel dat je jezelf even goed inpakt. En dankzij de bak in de fiets kon ik gewoon boodschapjes heen en weer pendelen.

Wat je ook kunt doen is een Smart kopen en die voor de deur parkeren in het midden van een parkeervak. Zodra je thuis komt zet je de Smart even aan de zijkant van het openbare parkeervak zodat je primaire auto ook in het vak past. Ik kan dit zelf niet want ik vind het niet geheel eerlijk, maar er waren bij ons mensen in de straat mensen die dit serieus deden. Ook stonden er opvallend veel ongewassen Toyota Starlets, die nooit de straat verlieten maar steeds anders geparkeerd stonden.

Wat ik ook weleens deed was dat als ik eindelijk een plek voor de deur had, dat ik dan m'n auto een maand liet staan en alles met de trein en taxi deed (dan was de bakfiets ineens een stationsfiets). Dan maar minder afspraken op een dag. Niet mijn probleem. Soms moet je een beetje een fuck you mentaliteit hebben.

Het hangt ook een beetje af van de gemeente. Sommige gemeentes doen echt niets om de parkeerdruk te verbeteren. Sommigen denken wel mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 05-07-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 11:35
Kijk of je iets van een buurtparticipatie kan opzetten. Echter zal de woonwijk dermate “oud” zijn dat de parkeernormen van toen nu bij lange na voldoen. Maar het kan zijn dat je in gesprek met de hulpdiensten ook kans maakt om een stap te zetten in de richting die voor omwonenden helpt.. vraag anders eens de parkeernormen op en kijk waar je nu op uit zou komen. Elke woning 2 parkeerplaatsen zal het niet zijn maar dan krijg je een beeld wij wat het beleidsmatig zou kunnen zijn.

Loop je ergens op spaak stuur anders even een dm :)

[ Voor 29% gewijzigd door koentjuh1987 op 05-07-2020 21:05 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Aan de ene kant is TS natuurlijk min of meer slachtoffer van alle huishoudens met 2 of meer auto's op de publieke parkeerplaatsen.

Maar aan de andere kant: als die auto zo belangrijk is voor TS en zijn 2 bedrijven, zou het dan niet een veilige keuze zijn om dan in ieder geval voor die belangrijke auto zelf een parkeerplaats te hebben? Dan ben je daarvoor in ieder geval niet meer afhankelijk van de publieke voorzieningen. Wellicht in de toekomst toch maar op een meer geschikte plek gaan wonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Grappig dat mensen denken dat de gemeente geld verdient aan parkeervergunningen. Het is hoogstens kostendekkend als de gemeente geluk heeft. Handhaving kost ook geld, en zonder handhaving heeft een vergunningszone geen zin. Betaald parkeren idem. Veel gemeentes besteden zelfs de handhaving uit waarbij degene die de tender wint ook de boetes mag innen. Vergunningen en betaald parkeren wordt vrijwel altijd aangevraagd door de bewoners. Hier kost een vergunning 1e auto zo’n 150/jaar. 2e auto iets van 350/jaar. Dat is wel een stok achter de deur om geen 2e auto te nemen, maar maakt het niet onmogelijk/onbetaalbaar om een 2e auto te nemen,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Precies! Autos zijn privé eigendom dus waarom zou een gemeente überhaupt straten regelen? Of fietspaden, fietsen zijn tenslotte ook privé eigendom. Of afval ophalen! Nog zoiets! Je kiest er toch zelf voor om afval te produceren? Laten we gewoon ook meteen het riool afschaffen, je schijt maar in je tuin hoor......

Ik hoop, @ericplan dat je snapt hoe onzinnig je opmerking is...... Nog even afgezien van het concept parkeergarage; wie denk je dat er verantwoordelijk is voor de bouw daarvan?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Overweeg een kleine auto (en of met achteruitrij camera.)
Veel mensen kunnen niet (file) parkeren wat ervoor zorgt dat een Fiesta niet past, een UP of 108 past er dan vaak nog wel in.
Onze Focus wagon parkeer ik makkelijk met aan voor en achterzijde enkele centimeters over, dankzij de camera.

Werkt natuurlijk niet bij vakken :P

Bij ons hadden de buren op een gegeven moment door de gemeente paaltjes op een parkeerplek laten zetten voor hun woning, zodat hun kinderen daar op straat konden spelen..

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2020 21:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:43:
Groenstroken ombouwen zonder protesten gaat je niet lukken. De geschikte pl3kken zijn of bij speelplaatsen of bij mensen recht voor de deur die daardoor hun groene uitzicht verliezen.
Zo groot is het probleem dus blijkbaar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij lezen velen hier over het echte probleem heen.

Als de gemeente gewoon zijn gedoog beleid hanteert zoals altijd gebeurt is. Dan is er weinig aan de hand. Echter besluit de gemeente om er ineens een probleem van te maken terwijl die zelfde gemeente weet van het tekort en niet mee wilt werken aan welke oplossing dan ook.

Overigens heb ik zelf maar 1 auto echter zijn er ook buren met 6! Autos. Ouders allebei een eigen auto. Twee zoons met een eigen auto. 1 weekend auto en een camper. Dus als de gemeente wilt gaan optreden lijkt het me tijd om die mensen het eerst aan te pakken. Echter 3 autos staan meer stil dan dat ze gebruikt worden..en zij hebben wel een eigen oprit maar daar parkeren ze pas als laatste optie.

Ik zit absoluut niet op een buren ruzie te wachten maar als de gemeente van mening is te moeten handhaven dan gaan ze wel een waslijst aan handhaving verzoeken krijgen op heel veel andere gebieden. In de hele wijk is nu al de nodige onrust met betrekking tot de bonnen regen aan waarschuwingen. En een paar bewoners die de meeste overlast bezorgen zijn dan mogelijk nog wel degene die hebben lopen klagen bij de gemeente.

Maar veel mensen zijn in dit topic wel redelijk de realiteit kwijt geraakt... verhuizen om een parkeer probleem wat geen probleem is als de gemeente niet flauw gaat doen. Ik hoop niet dat jullie altijd zo snel vluchten voor problemen want dan ga je in dit leven echt niets voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:23
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:58:
Maar in de avond meer dan 1km lopen als je thuis komt is ook niet echt normaal te noemen om je auto kwijt te kunnen. Plus het probleem schuift daardoor alleen maar meer op want dan krijgen die wijken hetzelfde probleem. Dus wat is het volgende? 2km lopen? Hoe ga je dat doen met de boodschappen dan is mijn diepvries al lang ontdooit eer dat ik thuis ben.

Al met al ben ik benieuwd in hoeverre de gemeente nu kan gaan handhaven terwijl al meerdere rapporten van de problemen op tafel liggen en ze daar niets mee willen doen.
De oplossingen liggen wel een beetje voor de hand. Er is een beperkt aantal parkeerplaatsten. De gemeente ziet (verdere) proliferatie van parkeerplaatsen - in bredere of smalle zin - niet als de oplossing. Dus er zal een andere oplossing moeten komen.

Wellicht is er een systeem van parkeervergunningen die elders in de gemeente wordt toegepast en ook in jouw woonwijk kan worden uitgerold - terug naar een systeem dat dichter bij het ontwerp van de wijk ligt. Eén huis, één auto. Ik begrijp dat je maar één auto hebt, dus dat zou zeker een uitkomst zijn. Een petitie in die richting kan wellicht wat uithalen.

Wellicht is er een buurtvereniging welke kan worden ingezet, ook. Wat beweegt mensen zoveel parkeerplek te gebruiken. Kunnen zij worden aangespoord dat in te perken? Een buurtvereniging kan allicht ook in gesprek gaan met de belaste wethouder, of een gedeputeerde ambtenaar.

En verder? Ik vrees dat het verhuizen wordt. Wanneer de buurt niet (meer) voorziet in leefomgeving die je als essentieel beschouwt, is het tijd om om je heen te gaan kijken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:55:

Als de gemeente gewoon zijn gedoog beleid hanteert zoals altijd gebeurt is. Dan is er weinig aan de hand. Echter besluit de gemeente om er ineens een probleem van te maken terwijl die zelfde gemeente weet van het tekort en niet mee wilt werken aan welke oplossing dan ook.
Het probleem is er dus altijd al geweest. Dat er eerder niet op gehandhaafd werd wil natuurlijk niet zeggen dat er geen probleem was (massaal overtreden van verkeersregels).

Niet handhaven lijkt mij geen houdbare oplossing.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25

ericplan

5180 Wp PV

Croga schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:35:
[...]

Precies! Autos zijn privé eigendom dus waarom zou een gemeente überhaupt straten regelen? Of fietspaden, fietsen zijn tenslotte ook privé eigendom. Of afval ophalen! Nog zoiets! Je kiest er toch zelf voor om afval te produceren? Laten we gewoon ook meteen het riool afschaffen, je schijt maar in je tuin hoor......

Ik hoop, @ericplan dat je snapt hoe onzinnig je opmerking is...... Nog even afgezien van het concept parkeergarage; wie denk je dat er verantwoordelijk is voor de bouw daarvan?....
Heel simpel, parkeren doe je maar op eigen terrein. Nog nooit van particuliere parkeergarages gehoord? Die zijn er echt genoeg hoor. Dat een overheid voor straten zorgt is prima, maar openbare ruimte is beslist niet gratis. Concreet betekent dit dat de niet-autobezitter jouw parkeerplaats subsidieert. Gek dat liberalen dat normaal vinden.

Over parkeernormen gesproken, in Amsterdam is bij nieuwbouw de norm 0,6 parkeerplaats per woning en het gaat nog verder omlaag.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:55:
Als de antwoorden die je krijgt voor 99% niet in lijn zijn met je eigen ideeën kán het natuurlijk ook zo zijn dat ‘het echte probleem’ niet zo evident is als je zelf denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

ericplan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:59:
Heel simpel, parkeren doe je maar op eigen terrein. Nog nooit van particuliere parkeergarages gehoord? Die zijn er echt genoeg hoor. Dat een overheid voor straten zorgt is prima, maar openbare ruimte is beslist niet gratis. Concreet betekent dit dat de niet-autobezitter jouw parkeerplaats subsidieert. Gek dat liberalen dat normaal vinden.
En wie zorgt er dat er particuliere parkeergarages gebouwd kunnen worden? Juist ja, de gemeente....

En als je het dan hebt over "openbare ruimte is niet gratis" en "niet-autobezitter subsidieert jouw parkeerplaats"; waarin is dat dan anders dan "Niet-autobezitter subsidieert jouw straat" of "Niet-fietsbezitter subsidieert jouw fietspad" of "Niet-brandendhuisbezitter subsidieert jouw brandweer" of nog 1000 van die voorbeelden?
Meer dan de helft van alle nederlanders boven de 18 jaar bezig een auto. Met een gemiddelde bewoning van meer dan 1 volwassene per huis kun je er dus van uit gaan dat de overgrote meerderheid van de gezinnen een auto bezit. De gemeente moet zorgen dat die overgrote meerderheid op een normale manier gebruik kan maken van de openbare ruimte. Dus inclusief wegen en inclusief een manier om die auto kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

ericplan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Over parkeernormen gesproken, in Amsterdam is bij nieuwbouw de norm 0,6 parkeerplaats per woning en het gaat nog verder omlaag.
Autobezitters betalen wegenbelasting, neem aan dat daar ook wel wat van gebruikt wordt voor... wegen. En er zijn wel meer zaken waarbij de een deels betaalt voor de ander. Dat is zowel een voor- als nadeel van het belastingstelsel zoals we het hier kennen.

Het probleem is dat mensen in dorpjes vaker verder van huis werken omdat er in de dorpjes niks zit binnen hun vakgebied. OV is niet overal een reële optie dus neemt met een auto. Komt bij dat kinderen langer thuis blijven wonen en uiteindelijk ook werk krijgen. Vergeleken met pakweg 30 jaar terug heb je dus véél meer auto's in de straten staan. Dat begint in veel wijken nu een behoorlijk probleem te vormen. Dan kun je als gemeente wel met allerlei restricties, vergunningen en boetes komen maar dat lost het probleem niet op.

Overigens, mensen hier die serieus opperen dat 700 meter of verder lopen van auto naar huis een prima optie is. Hoe is 't :+ Dat zou in mijn geval betekenen dat naar de auto lopen 1/3e van mijn reistijd is 8)7 Met het OV zou ik overigens eerst met de auto naar de snelweg moeten rijden en dan vervolgens minimaal een uur moeten reizen met 't OV, om even aan te geven dat het OV lang niet altijd een optie is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Ik snap wel wat @Anoniem: 217290 bedoelt. Het is van de zotte dat iets wat enigszins zelfregulerend is zoals parkeervoorziening in een woonwijk ineens 'aangepakt' wordt zonder echte logische reden. Een logische reden die zou kunnen worden opgevoerd is dat een paar mensen geklaagd hebben, maar die paar klagers zouden dan weer niet opwegen tegen het waarschijnlijk veel grotere aantal mensen wat er last van heeft of gaat krijgen als iedereen daar gehoor aan geeft. Die auto's gaan niet zomaar verdwijnen, dus dat zorgt straks voor én een woonwijk die veel moet lopen én een andere woonwijk die nieuwe parkeerproblematiek krijgt omdat ze ineens een hele sloot extra auto's voor de deur krijgen van de andere wijk.

In Utrecht is het in de vrij-parkeren wijken gewoon zo dat de politie niet handhaaft tenzij er iemand echt vastgezet is of zijn auto zo parkeert dat het verkeer niet verder kan. In mijn optiek is dát veel efficiënter, dan laat je het het aan bewoners over hoe ze omgaan met de micro-wetgeving voor hun deur en kan je het geld van ambtenaren op een betere manier besteden.

Maar goed, er zitten hier nogal veel mensen op het forum die waar het ook over gaat altijd maar een soort belerende houding willen innemen en een TS willen vertellen wat hij anders/beter moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 17:00
Is er misschien een optie om die 1km sneller te overbruggen? Bijvoorbeeld met een vouwfiets/elektrische step?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Z___Z schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:13:
Grappig dat mensen denken dat de gemeente geld verdient aan parkeervergunningen. Het is hoogstens kostendekkend als de gemeente geluk heeft. Handhaving kost ook geld, en zonder handhaving heeft een vergunningszone geen zin. Betaald parkeren idem. Veel gemeentes besteden zelfs de handhaving uit waarbij degene die de tender wint ook de boetes mag innen. Vergunningen en betaald parkeren wordt vrijwel altijd aangevraagd door de bewoners. Hier kost een vergunning 1e auto zo’n 150/jaar. 2e auto iets van 350/jaar. Dat is wel een stok achter de deur om geen 2e auto te nemen, maar maakt het niet onmogelijk/onbetaalbaar om een 2e auto te nemen,
Op veel plekken met weinig parkeerruimte is het slechts toegestaan één parkeerplek per huishouden te nemen in een vergunnings-zone. Dat zet wel zoden aan de dijk en zou voor TS ook de oplossing zijn aangezien hij aangeeft dat de gemiddelde bewoner in zijn wij 3 (!) auto's heeft, waarvan er dan dus 2 de wijk uit mogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Even heel zwart wit. Als jij lid bent bij de vrijwilligr brandweer en je moet 1km lopen naar je auto? Dan hoop ik niet dat velen hier boven degene zijn die in een brandende auto klem zitten en moeten wachten op die brandweerman.

Er zijn dus wel degelijk situaties te bedenken waarin 1000m lopen of fietsen voor mensen niet haalbaar is.

Overigens is mijn vorige werk een functie geweest die met de meldkamers te maken had. Volgende keer maar even bellen dat het 20 minuten langer duurt want moet eerst even naar de auto lopen. Dan terug naar huis rijden. Gereedschap en laptop inladen en dan naar de storing van de meldkamer.

Waar ga je dan de grens leggen? Kijken wat voor functie iemand heeft om te bepalen of die wel of niet dichtbij huis mag parkeren?

Tevens als dexe ca. 30 - 40 autos in de andere wijken gaan parkeren dan krijg je daar ook meer problemen. Zelfs nu is in die wijken al geen overschot. Er zijn ook geen grote parkeerplaatsen in de buurt behalve bij het winkelcentrum op 1200m. Maar daar zijn dan weer verboden op hoe lang je mag parkeren (betaald) en avond / nachtsluiting van de parkeer garaged (betaald).

Dus zelfs al zouden we allemaal keurig 15 minuten rond gaan rijden op zoek naar een vrije plek binnen 1000m van het huis dan ga je het probleem alleen maar verleggen.

Als je dit probleem wilt oplossen moet je een maximaal aantal autos toestaan per huis houden. Campers caravans en containers meer gaan weigeren / handhaven.

Mensen met een eigen oprit minder parkeer vergunningen geven om actief gebruik te stimuleren van de eigen oprit.

Deze plannen zijn allemaal al meerdere malen voorgelegd aan de gemeente maar volgens de gemeente is er elke keer geen echt probleem want als hun langs komen (midden op een werkdag) zijn er vrije plaatsen beschikbaar.

Dat er al 4 rapporten liggen van onderzoeks bureaus die dit tegen spreken doet de gemeente niets mee. Het is dan alleen heel erg tegenstrijdig dst de gemeente nu wel gaat handhaven. Overigens doen ze de handhaving tot op heden ook alleen maar op werkdagen tijdens kantoor uren.

Echter als je om 5 uur in de nacht thuis komt ga je niet om 9 uur in de ochtend je auto verplaatsen.

Maar het komt er op neer dat als de gemeentr gaat handhaven dat de wijk wel in opstand zal gaan komen maar een oplossing zie ik dan niet ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Anoniem: 217290 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:46:
Even heel zwart wit. Als jij lid bent bij de vrijwilligr brandweer en je moet 1km lopen naar je auto? Dan hoop ik niet dat velen hier boven degene zijn die in een brandende auto klem zitten en moeten wachten op die brandweerman.

Er zijn dus wel degelijk situaties te bedenken waarin 1000m lopen of fietsen voor mensen niet haalbaar is.
Hele slechte vergelijking.
De eerste vraag die gesteld wordt bij de intake voor vrijwilliger bij de brandweer is: "Kun je binnen 7 minuten op de brandkazerne zijn in geval van een oproep?".
Als je daar nee op moet antwoorden dan wordt je al afgewezen want ze gaan in de kazerne echt niet op jou zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Reken je daar niet rijk mee.
De rechter moet de wet (en in dit geval de APV) volgen.
Het feit dat de gemeente weigert de APV aan te passen ondanks de diverse rapporten hoeft voor een rechter dus geen reden tot vrijspraak te zijn.

Daarnaast: al zou je boete kwijt gescholden worden, dat betekent niet dat de gemeente geen boetes meer op mag leggen. Dus mag je daarna weer naar de rechter. En die kan dan best wel eens oordelen dat je bewust die boete opgelopen hebt omdat je door de vorige boete gewaarschuwd was... ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Dit gaat niet opgelost worden met de houding van TS. Leuk dat de buurt vindt dat de gemeente maar moet gedogen dat de geldende regels overschreden worden door wildparkeren, want een grote groep buurtbewoners vindt dat wel best. Zij zijn hun auto kwijt.

Echter dient de gemeente gewoon de geldende regels te handhaven, zeker als er mensen zijn geweest die geklaagd hebben over het wildparkeren. Waarschijnlijk zijn deze klagers niet de veroorzakers, maar hebben ze het hele wagenpark voor hun deur staan. In bepaalde volkswijken vinden ze het ook heel normaal om een bankstel midden op straat in de fik te steken, want gezellig enzo. Dat meer mensen in de buurt dat vinden, maakt nog niet dat de gemeente maar gewoon moet toestaan dat er iedere avond een bankstel op straat in de fik wordt gezet.

Tot nu toe zie ik vanuit TS de trend dat de gemeente stom is, want ze willen niet toestaan/gedogen dat men overal maar auto’s parkeert. Hebben jullie als buurt ook echt geprobeerd om te kijken naar uitbreiding van parkeerplekken waar iedereen mee eens kan zijn? Of woon ik dan in zo’n fantastische gemeente? Hier heeft men een pleintje in samenspraak met buurtbewoners onder handen genomen en opgeknapt. Bewoners mochten zelfs uit een voorselectie bomen kiezen die werden geplant.

Kom met een goed plan, waar ook de overgrote meerderheid van de buurt mee eens kan zijn. Organiseer een bijeenkomst in de buurt om samen te kijken waar extra plekken gemaakt zouden kunnen worden waar iedereen het mee eens is. Bij zo’n bijeenkomst kan ook nog eens gesproken worden over campers, bedrijfswagens, etc. en het gebruik van eigen oprit (eerst). Misschien zijn er mogelijkheden om de parkeerdruk te verminderen.

Wanneer echter iedereen vindt dat de gemeente maar wild parkeren moet toestaan en dat iedereen het recht heeft om alle parkeerruimte met eigen wagenpark vol te zetten, dan gaat dit niet opgelost worden. Het is overigens ook al eerder gezegd dat het niet aan de gemeente is om jouw privebezit op wielen een plekje te geven.

Schiet me ineens nog een prima oplossing te binnen. Je zou de gemeente kunnen vragen om een paar verspreide parkeerplekken in de wijk om te kunnen zetten naar laad- en losplekken. Zo kan jij en iedereen zijn troep uitladen en in huis zetten en daarna rustig op zoek naar een parkeerplek verder weg. Hoef je niet met je boodschappen en je werkspullen te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

SomerenV schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Overigens, mensen hier die serieus opperen dat 700 meter of verder lopen van auto naar huis een prima optie is. Hoe is 't :+ Dat zou in mijn geval betekenen dat naar de auto lopen 1/3e van mijn reistijd is 8)7
Ja.. dus? :? Je kunt je auto moeilijk in je broekzak steken. Dus dan maar lopen als er geen plek is, kun je op je kop gaan staan dat het leven niet eerlijk is en de gemeente stom is, maar dan (als het zo belangrijk is) moet je een particuliere parkeerplek zien te regelen danwel via een oprit met een nieuw huis, dan wel op een andere manier.

Nogmaals de gemeente is niet verplicht om voor jouw auto een parkeerplek te regelen. Dus als je dan wat verder moet lopen, dan moet dat. :>

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:16
Ik denk dat het nuttiger voor dit topic is als mensen zich iets minder richten op het beleren van TS, en de aandacht meer verplaatsen naar de vraag: hoe zorgt TS ervoor dat er parkeervergunningen (voor max 2 of 3 auto's per huishouden) worden ingevoerd?
TS heeft al aangegeven dat simpelweg klagen bij de gemeente niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 01:32
Langs huis rijden, boodschappen lossen in diepvries, auto parkeren.

Ik zag een chinees fimpje van een kerel die een soort luchtkussen-replica van zijn auto had gemaakt, met nummerborden. Even leeg laten lopen en hij had parkeerplek :D

[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 05-07-2020 23:55 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

BrtH schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:51:
Ik denk dat het nuttiger voor dit topic is als mensen zich iets minder richten op het beleren van TS, en de aandacht meer verplaatsen naar de vraag: hoe zorgt TS ervoor dat er parkeervergunningen (voor max 2 of 3 auto's per huishouden) worden ingevoerd?
Accepteer wat je niet kunt veranderen. Je kunt andere mensen moeilijk dwingen om een probleem op te lossen die volgens hen niet bestaat. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
BrtH schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:51:
Je kan bij de gemeente weinig met jouw individuele probleem. TS heeft eerder meerdere malen aangegeven dat ‘ie het liefst wil dat het probleem wordt opgelost door het gedogen van wildparkeren. Daar zal de gemeente niet in meegaan. Beperkingen opleggen in het aantal auto’s zal ook niet op een gezamenlijke gang naar de gemeente uitlopen. Diegenen met meer auto’s gaan niet hun eigen glazen ingooien. Uiteindelijk ga je het meeste kans hebben als je gezamenlijk de parkeerdruk al kan terugbrengen en gezamenlijk met een goed verhaal/plan bij de gemeente aanklopt. Al het andere is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 128% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
In de wijk Spijkerkwartier in Arnhem heeft "de buurt" zelf het systeem van betaald parkeren en vergunningen (1 per huishouden) ingevoerd, waarbij een commerciële partij (P1 Arnhem) het daadwerkelijke vergunningsysteem en handhaving doet. Misschien kan je daar meer info over opzoeken, maar het zal een enorme tijd gaan duren...

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Meer parkeerplaatsen afdwingen via de rechter? De eerste wijken zonder parkeerplaatsen worden inmiddels gebouwd. Er bestaat niet zoiets als het recht op een openbare parkeerplaats binnen 200 meter van het huisadres voor elke auto in de wijk.

Enige optie is aan blijven dringen bij de gemeente. Daar zal besloten moeten worden wat er moet gaan gebeuren. Als er inderdaad veel huishoudens wonen met bovenmatig veel auto's en geen oprit, dan zouden vergunningen een oplossing kunnen zijn. Maar daar zal ook veel weerstand tegen zijn.

TS lijkt zich er nogal druk om te maken. Blijkbaar vindt hij het belangrijk om dicht bij huis te kunnen parkeren en kan hij dit nu vaak niet. Waarschijnlijk is de parkeeroverlast de afgelopen jaren gestegen en zijn er langzaamaan meer en meer mensen gaan klagen (of vragen om meer parkeerplaatsen omdat er zoveel mensen fout "moeten" parkeren). Daarop is de gemeente wakker geworden en die gaat nu handhaven. Gebeurt hier in de wijk ook eens in de zoveel tijd.

De vraag is nu waar je moeite in gast stoppen:
- de gemeente blijven bestoken om daar een doorbraak te forceren zodat ze daar je probleem op gaan lossen
- zelf op zoek gaan naar een plek waar je deze hinder zelf kunt oplossen

Ik snap de suggestie om een verhuizing te overwegen dus wel. Eerlijk gezegd hebben de meeste mensen om mij heen, die heel veel waarde hechten aan parkeren bij huis, een huis gekocht met een oprit voor minimaal 1 auto. Dat hoeft helemaal geen kast van een huis te zijn overigens. Mijn zwager is rij-instructeur en die heeft gewoon een rijtjeshuis waar hij 2 auto's in de voortuin kwijt kan. Die parkeert dus zowel zijn lesauto als zijn privé auto op minder dan 3 meter van de voordeur, gegarandeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-07-2020 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je nu eigenlijk bereiken met je topic @Anoniem: 217290?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@Anoniem: 217290 Kijk eens: https://www.nieuwegein.nl/wijkcoordinatoren

Een andere optie kan zijn dat je een garagebox huurt voor je eigen auto. Het hangt een beetje af van waar je woont, maar ik zie er verschillende te huur staan in jouw woonplaats. Misschien is dat een optie? Dan is het hele parkeren niet meer jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
Als je in een oudere wijk woont heb je doorgaans juist meer parkeermogelijkheden.
In nieuwere wijken wordt al rekening gehouden met de toekomst waar steeds minder mensen een eigen auto zullen hebben.
Over een jaar of 10 zullen heel veel mensen geen eigen auto meer hebben. Tot die tijd is het voor mensen zonder eigen oprit even behelpen.
Pagina: 1