Beste Tweakers,
De vakantie komt er bijna aan voor mij. Na een lange tijd zeer druk te zijn geweest, wordt het weer eens tijd voor wat ontspanning en wil ik graag mijn eerste PC zelf bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wil ik voornamelijk gebruiken voor gamen. Daarnaast moet het ook Adobe Photoshop zonder enige moeite kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de 2000 euro. Ik heb al een goede muis, toetsenbord en monitor. Oftewel, het volledige budget kan worden gestoken in de PC zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals boven al vermeld beschik ik over;
Muis: Razer Deathadder Elite
Toetsenbord: Razer Huntsman Elite
Monitor: MSI Optix MAG271CQR
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC moet moeiteloos;
- Call of Duty MW/Warzone kunnen draaien.
- Photoshop kunnen draaien. (Ook 3D modeling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeur aan bepaalde merken. Wel wil ik graag een build maken waar de Ryzen 3900X in wordt verwerkt. RGB vind ik totaal niet interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voornamelijke eis/wens is dat de PC een aantal jaren mee kan gaan. Daarnaast vind ik het zeker belangrijk dat mijn PC niet al te veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik in eerste instantie niet van plan. Tenzij ik merk dat overklokken dusdanig de prestaties verbetert of dat jullie dit wellicht aanraden?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb geen ervaring in het bouwen van PC's. Ik heb zelf een componenten-lijst samengesteld en ik ben erg benieuwd of mijn build überhaupt in de goede richting is of dat ik totaal de plank missla. Ik zou heel graag tips, opmerkingen en suggesties ontvangen om deze build te optimaliseren naar mijn gebruik. Zie onderstaande tabel voor mijn gekozen componenten.
Alvast bedankt!
De vakantie komt er bijna aan voor mij. Na een lange tijd zeer druk te zijn geweest, wordt het weer eens tijd voor wat ontspanning en wil ik graag mijn eerste PC zelf bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wil ik voornamelijk gebruiken voor gamen. Daarnaast moet het ook Adobe Photoshop zonder enige moeite kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van rond de 2000 euro. Ik heb al een goede muis, toetsenbord en monitor. Oftewel, het volledige budget kan worden gestoken in de PC zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals boven al vermeld beschik ik over;
Muis: Razer Deathadder Elite
Toetsenbord: Razer Huntsman Elite
Monitor: MSI Optix MAG271CQR
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC moet moeiteloos;
- Call of Duty MW/Warzone kunnen draaien.
- Photoshop kunnen draaien. (Ook 3D modeling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeur aan bepaalde merken. Wel wil ik graag een build maken waar de Ryzen 3900X in wordt verwerkt. RGB vind ik totaal niet interessant.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voornamelijke eis/wens is dat de PC een aantal jaren mee kan gaan. Daarnaast vind ik het zeker belangrijk dat mijn PC niet al te veel geluid maakt.
Ga je overklokken?
Overklokken ben ik in eerste instantie niet van plan. Tenzij ik merk dat overklokken dusdanig de prestaties verbetert of dat jullie dit wellicht aanraden?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb geen ervaring in het bouwen van PC's. Ik heb zelf een componenten-lijst samengesteld en ik ben erg benieuwd of mijn build überhaupt in de goede richting is of dat ik totaal de plank missla. Ik zou heel graag tips, opmerkingen en suggesties ontvangen om deze build te optimaliseren naar mijn gebruik. Zie onderstaande tabel voor mijn gekozen componenten.
Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 429,90 | € 429,90 |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming X570-PLUS (WIFI) | € 219,48 | € 219,48 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 813,- | € 813,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 84,40 | € 84,40 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C15D-16GTZ | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-850 | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 194,31 | € 194,31 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.175,78 |