Toon posts:

[3D] Wat voor soort 3D printer

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Vraag

• we_are_borg
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik ben geïnteresseerd in een 3D printer maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn eisen zijn eigenlijk simpel in mijn ogen.

1. Budget max. 500 kan indien nodig 600 euro worden maar indien zeer goed onderbouwd wil ik ervan af wijken.
2. Filament is daarna het duurste om aan te schaffen dus wil wel mainstream hebben zodat kosten laag blijven is er een verschil waar je rekening mee moet houden.
3. Software er moet geschaald kunnen worden als iets te groot is.
4. Zelf bouw is het moeilijk om te doen ik heb een groot probleem ik mag niet onder stress komen te staan.
5. Is een verwarmd bed een must.
6. Hoe groter het oppervlakte en hoogte des te beter het is.
7. Hoe ik het nu kan zien wil ik alleen wit kunnen printen maar is het handig om twee kleuren te kunnen printen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben rond aan het kijken en aan het vergelijken

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-09 17:57
Als je niet veel geneuzel wil voor een redelijk lage prijs als eerste printer zou ik de Prusa Mini kopen. En een fles geduld. Ze leveren pas in september
Wil je wat groter en durf je wel wat geneuzel aan, dan is daar Creality, ook voor weinig.
reviews: Creality CR-6SE - 3d-printen zonder zorgen over bijzaken

Als je echt twee kleuren wilt gaan printen kun je de prusa mk3s* nemen, daar kun je later een multi-material upgrade bij kopen. Je success met multi-material kan varieren. De mk3s is over het algemeen een prima ding, maar er zijn wat puntjes. Hij is duurder dan de Chinese, maar wel uit Europa. Maar daarvoor krijg je wel korting op prusament filament. (als je hebt direct bij prusa koopt)

Er zijn tientallen printers te koop, mede omdat het niet zo enorm complexe dingen zijn. Maar dat betekent ook dat er veel troep te koop is. Een aandachtspuntje voor apparaten die je waarschijnlijk lange tijd aan hebt, ook als je even niet kijkt.

[3D Printer] Creality Ender ervaringen
Ik kan geen topic vinden over de prusa i3, die was er volgens mij wel?

*eigenaar prusa mk3s, dat in elkaar zetten is prima te doen met de handleiding en de haribo beertjes.

[Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 04-07-2020 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 02:07
Ik ben momenteel aan het kijken voor Creality 3D Creality Ender-5 Plus deze ziet er leuk uit en ik vind de print kwaliteit netjes. Ook hou ik er van dat het bed zelf leveled.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee