Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stille 1080 gamepc, +/- € 1000

Pagina: 1
Acties:

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:02
Hallo tweakers,

Tijd voor een nieuwe gamepc. Ik game op full hd, en niet de nieuwste/meest veeleisende games, denk aan Anno 1800 en Sniper Elite. Verder geen bijzondere bezigheden. Ik vind een stil systeem erg fijn. Budget ongeveer € 1000, minder mag natuurlijk altijd, beetje meer is ook geen probleem.

Monitor, toetsenbord, muis en boxjes heb ik al. Tevens wil ik enkele (kleinere) SSD's uit mijn huidige systeem overzetten. Ik zoek dus een kast met inhoud, heb geen specifieke voorkeur voor merken. Ik ga niet overklokken. Ik wil het systeem door de winkel in elkaar laten zetten.

Systeem samengesteld op basis van de laatste BBG. Paar kleine aanpassingen gedaan:

- andere kast, persoonlijke voorkeur voor uiterlijk, gekozen kast zou stil moeten zijn.
- andere videokaart, 5600 XT ipv 5700 XT, zou voor mijn gebruik genoeg moeten zijn (denk ik)
- andere koeler, zou stiller moeten zijn dan de koeler in de BBG.

Wat ik graag van jullie wil weten:

- past dit allemaal bij elkaar? Is deze voeding nodig met deze videokaart, of kan ik een 450W-voeding nemen?
- Kan er nog iets beter?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 76,05€ 76,05
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G€ 295,05€ 295,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,86€ 64,86
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,-€ 105,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 67,45€ 67,45
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 82,28€ 82,28
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,64

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:03
Wat is er mis met de best buy guide van week terug?

• migchiell
99ruud99 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:17:
Wat is er mis met de best buy guide van week terug?
Systeem samengesteld op basis van de laatste BBG. Paar kleine aanpassingen gedaan:

- andere kast, persoonlijke voorkeur voor uiterlijk, gekozen kast zou stil moeten zijn.
- andere videokaart, 5600 XT ipv 5700 XT, zou voor mijn gebruik genoeg moeten zijn (denk ik)
- andere koeler, zou stiller moeten zijn dan de koeler in de BBG.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15:03
Misschien een gewone 5700 pakken, als tussenweg.
Die kast is erg fijn (heb hem zelf ook) wel relatief groot (was even slikken, maar voor rest top)

Ps, heb je nog een oude pc (TM win 7) dan werkt de code van die vaak nog voor je nieuwe pc. Scheelt je weer 100 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• migchiell
Iemand nog op- of aanmerkingen op mijn lijstje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Samuel
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10-06 23:34

Samuel

🦦

Ik zou gewoon Windows downloaden op de website van Microsoft en dat dan op een (bijvoorbeeld) USB-stick zetten. Die even gebruiken als boot-drive en Windows overzetten naar je nieuwe pc. Dan heb je een watermerk, en kan je voor 10-15 euro een windowskey kopen die alle features unlocked. Scheelt je weer bijna 100 euro op de totaal prijs.

En die 100 euro kan je dan steken in bijvoorbeeld een rx 5700 xt. Voor een net wat smoothere experience. Als je daar niet voor kiest zou ik voor de sapphire rx 5600 xt. Sapphire is partner van AMD en deze kaart specifiek heeft een BIOS-update gehad die de clockspeed en boostclock omhoog heeft geschroefd.

Samuel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• migchiell
Ik werk nu op Windows 7, meegenomen van een vorige pc. Helaas is het me nooit gelukt om die key te activeren op mijn huidige pc, ik heb dus formeel geen legitieme Windows op het moment, kon daarom ook niet gratis upgraden naar Windows 10. Het lijkt me nu tijd om gewoon weer een echte volledige legitieme Windows te kopen. Vandaar :)

Ik ga even kijken naar die Sapphire-kaart. Volgens mij is het echter wel zo dat de meeste (alle?) fabrikanten inmiddels wel bios-updates voor hun kaarten hebben uitgebracht, bij diegene in mijn lijstje staat ook vermeld

Out of the box ondersteunt deze kaart 12Gbps geheugensnelheid en 1620mhz boostclock. Officiele bios-update met ondersteuning voor 14Gbps en boostclock 1750mhz is beschikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zzendon
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-06 15:05
Je zou ook je Windows Licentie kunnen kopen bij https://windowslicenties.nl/
heb er goede ervaringen mee.
Hier heb ik afgelopen week nog een windows 10 pro en office 2019 licentie gekocht

Zo via ideal en binnen enkele minuten jouw code in de mail.

Dan zou je al weer wat kunnen besparen op je windows licentie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zzendon
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-06 15:05
en dan zou ik de cpu cooler vervangen voor deze https://azerty.nl/product...-voor-processor-135mm-fan
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True