Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Externe connectie werkt niet (ondanks port forward)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klapjoker
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-06 20:34
Mijn vraag
Ik probeer een poort open te stellen naar de buitenwereld vanaf mijn thuisserver, poort 1337/9000. Mijn router heb ik zoals onderstaand ingesteld:

Op het interne netwerk kan ik beide applicaties benaderen via http://192.168.0.147:1337. Wanneer ik via mijn mobiele telefoon (4G netwerk) naar mijn thuis IP-adres:1337 ga krijg ik een time-out.

Waar zou ik nog iets moeten activeren?

Kan het wellicht te maken hebben dat ik de thuisserver via een AP heb aangesloten (zowel bedraad als wireless hetzelfde probleem)?

Setup: Glasvezelmodem > TP-Link router > Netgear R7000 als AP;

[Voor 5% gewijzigd door klapjoker op 04-07-2020 19:24]

Alle reacties

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-06 13:32
Als je glasvezel nat doet, en je TP link router ook dan gaat dat niet werken nee.
Heb je op de WAN interface van je TP link een publiek ip-adres ?

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:07

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het klinkt een beetje alsof je een applicatie die draait in een container op een computer op jouw LAN beschikbaar wilt maken vanaf het internet. Dat zijn dan 3 verschillende IPv4 adressen.

Werkt het wel als je het IPv6 adres gebruikt? Bij IPv6 heeft elke applicatie die draait in een container gewoon een internetadres. Je hoeft dan nog alleen de poort daarheen open te zetten in je router/firewall.

老厮是麂

• klapjoker
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-06 20:34
Router gewisseld en vreemd genoeg komt ik nu wel vanaf buitenaf erin. Opgelost :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True