Toon posts:

Vragen/hulp zonnepanelen plat en schuin dak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het zijn inderdaad flinke platen.

En zo stijl, is net of je een ladder beklimt...maar dan met enorme platen..

Maar vraag het de installateur, zoals @busscherski al aangaf.

Ik vraag me nog iets af:
Moet dat grind niet verwijderd worden, voordat je er iets bovenop legt.
Ik kan me zo voorstellen dat het een punt belasting geeft en het grind in je dakbedekking gedrukt wordt.

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• RGA1966
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:20
busscherski schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:29:
Bel anders even met de installateur om te vragen hoe het zit met coil wine.
Ik heb het idee dat er meestal geen sprake van is.
Ik ga dat doen moet ze sowieso nog vragen of de panelen op de schuine kant over de dakpannen met de luchtgaten passen of dat er van die andere pannen moeten komen.

• RGA1966
AUijtdehaag schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:32:
Het zijn inderdaad flinke platen.

En zo stijl, is net of je een ladder beklimt...maar dan met enorme platen..

Maar vraag het de installateur, zoals @busscherski al aangaf.

Ik vraag me nog iets af:
Moet dat grind niet verwijderd worden, voordat je er iets bovenop legt.
Ik kan me zo voorstellen dat het een punt belasting geeft en het grind in je dakbedekking gedrukt wordt.
Het grind zal daar waar poten etc. komen wel opzij moeten denk ik.....

• AUijtdehaag
  • Niet online
Heb je niet een paar reserve pannen?
Die ventilatiepannen zijn nergens mee verbonden verwacht ik?

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• RGA1966
AUijtdehaag schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:37:
Heb je niet een paar reserve pannen?
Die ventilatiepannen zijn nergens mee verbonden verwacht ik?
Nee heb niks liggen maar bij 1 van de offertes had ik foto's gestuurd en die zei dat ze erover heen konden weet alleen niet welk systeem ze zouden gaan gebruiken.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Een paar reserve pannen is toch wel handig, als er eentje breekt tijdens montage.

Op MP zoek je op betonpan rbb.
Of vraag aan de buren even... Die met de dakkapel heeft er misschien wel over.

Ik zou de rail net onder de ventilatiepan doen. Hoger kan niet ivm gemetselde vorst.
Maar zal je altijd zien dat het niet uitkomt met de verticale rand van het paneel.
Dan moet die ventilatiepan even verplaatst worden.

[Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-08-2020 11:13]

• RGA1966
Na een bezoek op het inloop spreekuur met de nodige vragen over de eerder benoemde zaken hebben we de bestelling geplaatst en op 20 november gaat de installatie gebeuren.
Nu begin ik te twijfelen of ik het onderste deel van het schuine dak onder de dakramen ook nog zal vullen met 3 panelen (+/- 500,- extra) want ik lees regelmatig op dit forum leg vol die handel maar dat meest rechter paneel komt dan deels in de schaduw te liggen van de dakopbouw van de buren en kan dit met de al gekozen omvormer?
Wat is wijsheid?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Wat ging je ook alweer leggen en op welke omvormer?

Een paar optimizers als het niet goed functioneerd kan altijd nog.
Als de omvormer maar iets aan schaduwmanagement doet, dan heb je die niet nodig.

[Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-11-2020 17:01]

• RGA1966
:)

[Voor 100% gewijzigd door RGA1966 op 04-11-2020 17:17]

• RGA1966
Deze

• AUijtdehaag
  • Niet online
Als er 3 in landscape passen onder je dakramen, passen er dan ook geen panelen boven je dakramen in landscape? Of mis ik iets?

Dan kan je er al 12 kwijt erboven?

Ik wil graag nog eens alles invoeren in sunnydesignweb.

[Voor 19% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-11-2020 17:22]

• RGA1966
AUijtdehaag schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:21:
Als er 3 in landscape passen onder je dakramen, passen er dan ook geen panelen boven je dakramen in landscape? Of mis ik iets?

Dan kan je er al 12 kwijt erboven?

Ik wil graag nog eens alles invoeren in sunnydesignweb.
Je hebt helemaal gelijk sorry er kunnen er maar 2 onder de dakramen in landscape.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Dan zou ik het gewoon doen.
Geeft in ieder geval al een betere Vmpp en de omvormer is nog steeds (te) groot genoeg ervoor

• RGA1966
Bedankt!
Ga met ze bellen of het nog geregeld kan worden.

• RGA1966
Het wordt geregeld en de montage van de 2 extra panelen doen ze gratis :)

• RGA1966
Kleine update,
Inmiddels is het platte dak voorzien van nieuwe dakbedekking is de schilder geweest en hebben ze de meterkast voorzien 3x 25A.
Oude

Nieuwe

Na de aanvraag bij Liander bleek dat ik geen eigen aansluiting had maar via de buren was gelust en werd mij verteld dat ik recht had op een eigen aansluiting zonder kosten en zo geschiedde het gisteren.

Volgende week vrijdag komen ze de panelen installeren daarna nog de airco en dan is het klaar.

• RGA1966
Update,

De dag van de plaatsing was aangebroken.....
Monteur: Goedemorgen meneer weet u dat we maar 1 zonneschans van de 3 bij ons hebben?
Ik: Goedemorgen euhhh nee weet ik niks van.....
Monteur: Oh jammer want gisteren ging ik de spullen voor u ophalen en bleek dat er 2 schansen incompleet waren.....
Ik: Oh jammer maar hebben jullie wel alle zonnepanelen mee en de extra ballast mee voor de schansen zoals afgesproken?
Monteur: Euhhh wel alle zonnepanelen maar extra ballast weten we niks van.....
Dus ik ga bellen met de leverancier en idd daar was bekend dat niet alles compleet was dus ik vraag wanneer dan de overige spullen komen en wanneer deze gemonteerd gaan worden en waar de extra ballast is.....
Als het goed is komen de 2 schansen begin volgende week binnen maar ze weten nog niet wanneer ze geplaatst kunnen worden en de extra ballast hadden ze mee moeten nemen.....
Balen dit en dan vooral wat mij betreft de communicatie die er dan niet is geweest.....
Prima gasten die monteurs(3) en ook de elektricien die later kwam.....
Er zijn nu 12 panelen op het schuine dak geplaatst waar ook nog wat kleurverschil in zit.....

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ik heb (lang geleden) ook eens 4 anders uitziende gehad.
Maar ik mocht ze toch kostenloos ruilen. (net uit een andere batch/doos of iets dergelijks)
Ik zou ze toch om proberen te ruilen. Je gaat je er aan ergeren.
Balen weer...

[Voor 37% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-11-2020 20:15]

• RGA1966
AUijtdehaag schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:50:
Ik heb (lang geleden) ook eens 4 anders uitziende gehad.
Maar ik mocht ze toch kostenloos ruilen. (net uit een andere batch/doos of iets dergelijks)
Ik zou ze toch om proberen te ruilen. Je gaat je er aan ergeren.
Balen weer...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
En toen was het wel goed?.....want kan ook zomaar uit een andere partij komen die nieuwe?

• AUijtdehaag
  • Niet online
Ja toen was het wel in orde.
Ik had ze zelf geplaatst en ze kwamen ze omruilen (solarnrg destijds)
Edit: foto toegevoegd hierboven.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:21
ik zie er maar 1 met kleurverschil

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• RGA1966
De 2 onder de dakramen zijn ook iets anders van kleur waarvan de rechter het meeste.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:21
RGA1966 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 04:19:
[...]

De 2 onder de dakramen zijn ook iets anders van kleur waarvan de rechter het meeste.
O, op de foto vind ik dat niet zo opvallend

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee