Toon posts:

Steam of Rockstar launcher voor Red Dead Redemption 2?

Pagina: 1
Acties:

• RobinRoot
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-01 23:36
Dit klinkt misschien als een onzinnige vraag want het antwoord zou waarschijnlijk luiden: "waar het spel op dat moment het goedkoopst is te verkrijgen". Maar... sinds Steam een aantal games is gaan censureren op inhoud (niet altijd direct bij/na de release) vraag ik mij af of een platform van de ontwikkelaar zelf geen verstandigere keuze is. The Witcher zou ooit ook zijn gecensureerd op Steam maar niet op GOG (CD Projekt RED is eigenaar van zowel GOG als The Witcher games). Uiteraard heb ik graag zoveel mogelijk games op één platform maar met Rockstar launcher heb ik ook geen ervaring en vraag me af of dit technisch adequaat is en beschikt over voor de hand liggende nuttige features (ik weet dat ze cloud saves ondersteunen). Normaal gesproken zou het mij niet boeien maar RDR2 heeft zo'n 100 uur aan gameplay. De prijs is voor deze vraag niet relevant.

EDIT: Ik kom er net achter dat ook op Steam dat er achter de schermen gewoon gebruik wordt gemaakt van de Rockstar launcher. Dan kan ik het spel net zo goed op dat platform gebruiken. Bron: nieuws: Red Dead Redemption 2 komt volgende week uit op Steam (zie de comment sectie). Dit topic kan op slot.

[Voor 19% gewijzigd door RobinRoot op 04-07-2020 22:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 22:03
Er zijn best wat games die ik via Steam speel die censuur bevatten (patches FTW) maar dat zijn vooral Japanse JRPG/VN games (Steam z'n logica van censuur is ook best bizar viel mij de laatste jaren op...)

Voor Red Dead Redemption 2 heb je naar mijn weten altijd de Rockstar Launcher nodig, persoonlijk ben ik geen fan van deze methode (Ubisoft en EA doen hetzelfde bijvoorbeeld) maar hierdoor zou ik dus voor de goedkoopste versie van het spel gaan.

Censuur technisch maak je niet al te druk, zelfs als Steam om 1 of een andere vage reden een game zou censureren dan zullen er genoeg mensen met een patch komen om dat ongedaan te maken.

en Steam is niet de enige die aan censuur doet, Sony bijvoorbeeld doet dat ook en Nintendo was in het verleden niet veel beter.

Om overigens op jouw Witcher 3 voorbeeld te reageren, GoG versie is inderdaad zonder censuur, maar de Steam versie heeft censuur alleen in bepaalde landen, dat is ook een beetje de issue hier dat soms censuur alleen in bepaalde landen van toepassing is door de lokale wetgeving daar (Wolfenstein en Duitsland zijn een mooi voorbeeld)

Zo te zien heb jij je antwoord gevonden (y)

• RobinRoot
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-01 23:36
Mizgala28 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:27:
Er zijn best wat games die ik via Steam speel die censuur bevatten (patches FTW) maar dat zijn vooral Japanse JRPG/VN games (Steam z'n logica van censuur is ook best bizar viel mij de laatste jaren op...)

Voor Red Dead Redemption 2 heb je naar mijn weten altijd de Rockstar Launcher nodig, persoonlijk ben ik geen fan van deze methode (Ubisoft en EA doen hetzelfde bijvoorbeeld) maar hierdoor zou ik dus voor de goedkoopste versie van het spel gaan.

Censuur technisch maak je niet al te druk, zelfs als Steam om 1 of een andere vage reden een game zou censureren dan zullen er genoeg mensen met een patch komen om dat ongedaan te maken.

en Steam is niet de enige die aan censuur doet, Sony bijvoorbeeld doet dat ook en Nintendo was in het verleden niet veel beter.

Om overigens op jouw Witcher 3 voorbeeld te reageren, GoG versie is inderdaad zonder censuur, maar de Steam versie heeft censuur alleen in bepaalde landen, dat is ook een beetje de issue hier dat soms censuur alleen in bepaalde landen van toepassing is door de lokale wetgeving daar (Wolfenstein en Duitsland zijn een mooi voorbeeld)

Zo te zien heb jij je antwoord gevonden (y)
Toch bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat geeft weer wat extra opheldering.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee