Ontevreden over Sonos ARC met rear speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-07-2020
Hallo,

Ik hoop dat iemand deze klacht herkent.

Ik heb recentelijk de SONOS ARC met 2 achter speakers aangeschaft.

Nu heb ik eigenlijk een hele hoop problemen en irritaties met dit systeem. Ik zal de 2 grootste problemen hier beschrijven hopend op een oplossing:

1: Slecht/geen geluid uit de achterspeakers. Ik gebruik de Spotify APP op mijn nieuwe 2020 Samsumg Q80 TV. Echter hier hoor ik de achterspeakers NIET. Ik heb geprobeerd met de Sonos app de speakers opnieuw te balanceren. Werkt niet. Ik heb geprobeerd de Surroud Audio TV Level en Music level aan te passen. Geen verschil in beleving.

Vervolgens probeer ik het via de spotify app op mijn telefoon. Zelfde probleem

Als laatste draai in Spotify in de Sonos app. Success! Nu hoor ik de achterspeakers en kan ik deze ook aanpassen.

Helaas valt om de 30 sec het geluid weg en komt niet meer terug….. Dan moet ik opnieuw een nummer selecteren en weer op play drukken.

Het ligt niet aan de WIFI. Ik heb ook enkele Bose Speakers waarmee ik via de telefoon WiFi Spotify afspeel en dat gaan urenlang zonder enige hapering.

Hoe dit op te lossen?

Mijn 2e probleem. Dit is misschien niet op te lossen. Maar ik krijg gewoon geen ATMOS ervaring…. Mijn TV heeft ARC. De juiste HDMI is aangesloten op de ARC HDMI van de TV, Ik speel een ATMOS film af via mijn 4K Netflix. Ik de Sonos app die toont ook inderdaad dat er in Dolby Atmos wordt afgespeeld.

Maar ik hoor het gewoon niet…. Ik hoor geluid voor mij. Ik hoor geluid uit de linker achterspeaker en de rechterachterspeaker…. Maar dat is toch gewoon standaard geluid….. Ik verwacht ook dingen ' rondom' en boven mij enzo….. Dit is precies wat ik ook hoorde toen ik nog de vorige Sonos bar had. Ik heb deze vervangen omdat Atmos zogenaamd zo geweldig was... Ik heb de volgende trailers gedownload en ik zie dat de Sonos app ook Dolby Atmos weergeeft.

https://www.dolby.com/abo...ide/dolby-atmos-trailers/

Tja ik hoor voor mij geluid…. Dan de linkerachter en dan de rechterachter….. niks speciaals….

Nu is mijn kamer redeling groot. 5,5 breed (Ik zit echter in de lengte) en 10 meter breed. Ik zit helemaal links. Dus links zitten ramen, en rechts nog de eethoek en keuken. Dus misschien 'werkt' Atmos dan helemaal niet? Maar mijn plavon is standaard hoogte. Toch hoor ik niets boven mijn hoofd.

Anyway ik hoop dat iemand kan helpen. Het is veel geld wat ik geinvesteerd heb en het verschil met mijn oude 400 euro systeem is maar marginaal

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_1 op 04-07-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Welke TV heb je, voor atmos heb je HDMI 2.1 met eARC nodig, en dat is nog maar beperkt beschikbaar.
Plus dat je natuurlijk ook een atmos bron moet hebben.

Als je muziek afspeelt op Sonos kun je in de surround opties kiezen voor "ambient" waarbij sommige speakers subtieler mee doen om een niet zo opdringerig achtergeluid te maken. Dat ik denk ik wat je ervaart met Spotify. Als je dat uitzet is het geluid directer over alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-07-2020
Hallo Jeroen. Ik heb een Samsung Q80R 65 Inch. Ik heb de goede HDMI kabel en ook goed gekeken of deze in de ARC HDMI van mijn TV zat

https://www.samsung.com/u...-tv--2019--qn65q80rafxza/

Als deze geen Atmos zou uitzenden dan zou ik ook geen Dolby Atmos zien in de Sonos app toch (Het heeft mij het nodige gekost voordat ik dit uberhapupt te zien kreeg in de app ;)

Afspelen op ambient heb ik idd ook geprobeerd. Geen verschil. Pas als ik Spotify via de Sonos app afspeel hoor ik geluid via voor en achter. Maar daar valt dus steeds het geluid weg ondankt uitstekende WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:12

Wish

ingwell

De klantenservice van Sonos is best goed - ik zou daar gewoon contact mee opnemen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:42

FeaR

In GoT we trust

jeroen3 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:22:
Welke TV heb je, voor atmos heb je HDMI 2.1 met eARC nodig, en dat is nog maar beperkt beschikbaar.
ATMOS kan je ook in de Dolby Digital+ track meesturen. Je hebt dan de ATMOS hoogtekanalen maar niet op de bitrate van Dolby TrueHD waar je inderdaad eARC voor nodig hebt. Dolby Digital+ kan over ARC.

Betreffende geen ATMOS ervaring krijgen. Noem me bevooroordeeld maar dat is met dit soort oplossingen mijns inziens toch altijd meer een gimmick...

offtopic:
Edit: spelfout even uit de titel gehaald :>

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 04-07-2020 18:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Ok, even gezocht. Geen HDMI 2.1, maar wel atmos via dolby digital+.

Volgens mij is afspelen via de Spotify app een soort airplay achtig iets, en als dat dus regelmatig uitvalt zit de bottleneck in je telefoon. (toch wifi waarschijnlijk)
Via de sonos app neemt sonos het streamen volledig over.
Ambient aan of uit moet een hoorbaar verschil maken, als je het uitzet kun je het niveau van de surround speakers kiezen bij muziek, daarvoor kan dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 04-07-2020 19:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat je geen Atmos-ervaring hebt, is niet meer dan logisch bij gebrek aan speakers. Ja, het staat op de doos en het product kan een Atmos-geluidsspoor decoderen. Maar that’s it. Er wordt verder alleen een poging gedaan om ruimtelijk geluid te emuleren.

Zou het probleem met het niet meespelen van de achter speakers bij muziek ook niet in het feit kunnen zitten dat muziek stereo is? En dat de tv vanuit de Spotify-app dus een stereo signaal stuurt. Dan hoeven die speakers niets te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 04-07-2020 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Atmos is niet beter geluid. Atmos is een manier hoe speakers worden aangestuurd. Jij bepaalt hoe je dat weer gaat geven. Een soundbar is een soort fictieve manier om hiermee om te gaan. Hier wordt nu bevestigd dat een soundbar niet perfect is al staat er atmos op. Je hebt een best grote kamer en dat zorgt er ook voor dat het geluid overal heen kan en het kan zijn dat je daardoor minder in de film zit. Probeer het anders eens in een kleinere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
Voor de hoogte effecten is de arc afhankelijk van de omhoog gerichte speakers die via het plafond naar je oren stuiteren. Ik heb gelezen dat de plaatsing hiervan soms een beetje lastig is. Wat je kan proberen is er dichter op of verder af van te gaan zitten. Als je het dan wel hoort zou de soundbar iets kunnen kantelen of hoger hangen. Spotify via de tv, komt over de hdmi binnen en behandeld de soundbar dus niet als muziek maar als een stereo tv bron. Dan zijn je achterspeakers dus voor de atmosfeer. Heb je de arc bedraad aan het netwerk hangen? want dan maakt hij zijn eigen wifi netwerkje die veel stabieler is in mijn ervaring met de beam en twee symfonisk speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch87
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik denk het probleem ligt aan je tv en niet zo zeer aan de Sonos Arc. Als je Atmos content kijkt via Netflix, dan kan het inderdaad zijn dat je geen Atmos ervaart, want het atmos van netflix werkt niet op alle tv's. Sommige tv's zijn voor netflix niet atmos gecertificeerd. Dus ik zou zeggen zoek de specificaties op van je tv en kijk of deze gecertificeerd is voor de atmos van netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperT
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-03 18:56
Wellicht overbodig maar toch
Boxen van de tv uitgezet? En trueplay uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undertake
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:28
Hi tweak_1,

Heb je het al aan de praat? Ik wil vrijdag naast mijn Sonos ARC ook achterspeakers en sub kopen.
Ik heb zelf de Samsung Q95T TV?

Met deze TV heb ik ook E-ARC problemen die Samsung maar niet oplost. (Link)

Groeten!
Pagina: 1