Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plug aan UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koengr
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-05 18:51
Hoi,

Ik was bezig met wat kabelwerk door wandjes heen. Hiervoor had ik een UTP-kabel, de plugjes en het juiste gereedschap aangeschaft met het idee deze zelf aan elkaar te verbinden (eerste keer).

Na wat moeite bleek 1 kabel te werken, maar een ander niet. Met de gedachte dat de pluggen er misschien niet goed op zaten nog een keer nieuwe erop gezet. Helaas maakte dat niets uit.

Ik heb wat foto's bijgevoegd (hopelijk is het allemaal een beetje te zien). Zover ik zelf kan zien zitten alle draadjes op de juiste plek, maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie. Of zal toch de kabel zelf kapot zijn? Het is een nieuwe CAT6 kabel.

Alle reacties

• MSteverink
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Het is moeilijk te zien, maar ik heb het idee dat je bruinwit en bruin hebt verwisseld.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:57

CurlyMo

www.pilight.org

Heb je een linkje naar de kabel en de pluggen?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Blaffeh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-06 14:40
Zo ver ik kan beoordelen aan de foto's zijn de aders onzuiver afgeknipt, ongelijk qua lengte en niet ver genoeg doorgestoken in de connector.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:47

Speedmaster

Make my day...

Blaffeh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:01:
Zo ver ik kan beoordelen aan de foto's zijn de aders onzuiver afgeknipt, ongelijk qua lengte en niet ver genoeg doorgestoken in de connector.
En door elkaar, maak eerst tussen je vingers een rijtje van alle draden op kleur, zorg dat het hele rijtje plat naast elkaar tussen je vingers zit. Knip het daarna netjes recht af en druk ze samen naast elkaar in de sleuven, zonder dit gaat je het niet redden.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik vind in de laatste foto de blauw/witte ader niet lekker recht in de plug zitten. Dat kan voorkomen wanneer je een stranded plug op een solid kabel zet. Daarom is een linkje naar zowel plug als kabel wel handig.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ik zie het al na tig keer naar de foto's te hebben gestaard. In deze foto zie je dat je de sleuf helemaal links hebt gemist.

Bruin zit te ver naar rechts en ik heb het idee dat je blauw/wit en blauw in één sleuf heb weten te proppen.

Vals alarm :)

[Voor 22% gewijzigd door CurlyMo op 04-07-2020 18:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
MSteverink schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:54:
Het is moeilijk te zien, maar ik heb het idee dat je bruinwit en bruin hebt verwisseld.
Op foto 1 is heel duidelijk zichtbaar dat bruin helemaal tegen de buitenkant zit en bruin/wit er net links van ligt.

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-04 15:10
Veel oefenen Koen. ;) Als ie goed is zit het allemaal kaarsrecht. Dat is hier niet het geval nog. De mantel zit ook scheef/asymmetrisch in de connector.

[Voor 84% gewijzigd door Bart2005 op 04-07-2020 18:42]

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Heb in het verleden wel eens klapstekkers gebruikt omdat ik het ook niet voor elkaar kreeg om de Utp stekker er goed aan te knijpen. Dat werkt ook prima.

Maar vooral oefenen !

• koengr
Heb de onderdelen in een winkel gekocht.
De kabel komt van de gamma, maar kan ik online niet terugvinden.
Zelfde geldt voor plugs. Deze komen alleen geloof ik alleen bij de BCC vandaan.

Na verschillende pogingen was ik er inderdaad achter dat het makkelijkst is om ze in de juiste positie te draaien, plat te drukken en af te knippen. Maar misschien dat ze toch nog niet helemaal recht zaten. Ga het nog wel een keer proberen. Heb gelukkig 1 a 2 meter speling, dus daar hoef ik mij tenminste geen zorgen over te maken. :P

Tenminste bedankt voor het reageren allemaal :)

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Op foto 3 is inderdaad te zien dat de lengtes aardig afwijken. Met name blauw en oranje zitten veel verder dan de andere kleuren.

Check overigens of je geen CCA kabel heb gekocht. Over het waarom is hier op het forum voldoende te vinden.

• koengr
Op de kabel staat: Q-link UTP4 CAT6 Cable.
Wat ik zo snel over CCA kabels lees verwacht ik niet dat dit er één is, maar ik ga kijken of ik daar achter kan komen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True