Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Hallo, ik begrijp nog steeds niet over het VAT betalen. Bijvoorbeeld als iemand een game key koop (legaal) ( niet fysiek dus) van een bedrijf dat bijvoorbeeld in Hong Kong zit. Een bedrijf dat indirect van de developer ingekocht heeft en online verkoopt.
Kan iemand dat aan mij duidelijk uitleggen?

[ Voor 19% gewijzigd door Snake_Eye op 04-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Snake_Eye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:00:
Hallo, ik begrijp nog steeds niet over het VAT betalen. Bijvoorbeeld als iemand een game key koop (legaal) ( niet fysiek dus) van een bedrijf dat bijvoorbeeld in Hong Kong zit.

Kan iemand dat aan mij duidelijk uitleggen?
Als het goed is betaal je dat tijdens de transactie al. Staat waarschijnlijk ook wel ergens in het bestelproces

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 23:45

De Nelis

en anders maar niet...

Meestal wordt er op dat soort websites gevraagd uit welk land je komt, aan de hand daarvan bepalen ze of je BTW betaald of niet.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Als het goed is betaal je dat tijdens de transactie al. Staat waarschijnlijk ook wel ergens in het bestelproces
Dan moet je je land selecteren ja. En dan komt er 21% op. Ik dacht dat je onder een bepaald bedrag dat niet hoefde. maar dat is dus wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 04-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:18
Snake_Eye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Dan moet je je land selecteren ja. En dan komt er 21% op. Ik dacht dat je onder een bepaald bedrag dat niet hoefde. maar dat is dus wel.
BTW betaal je altijd, ook als je in Nederland iets koopt. Of het nu 1 cent of 1000 euro is.

Je bent in de war met invoerheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Snake_Eye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:04:
Je hebt geloof ik wel gelijk: Moet ik belastingen bij invoer betalen?
418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:06:
BTW betaal je altijd, ook als je in Nederland iets koopt. Of het nu 1 cent of 1000 euro is.

Je bent in de war met invoerheffing.
Niet helemaal dus. Tot €22 is vrijgesteld van BTW bij import. Volgens mij is het de bedoeling dat de verkoper simpelweg geen BTW rekent bij export.

Ik zou verwachten dat een bedrijf in Hong Kong geen belasting namens NL zou heffen. Waar gaan ze dat geld laten?

Binnen de EU is het anders en verrekenen we dat allemaal, daarom betaal je daar altijd de BTW aan de verkoper...

[ Voor 11% gewijzigd door Thralas op 04-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Toch vreemd, wanneer je iets uit hong Kong iets koopt, (wat nog niet eens fysiek is en daarom niet opgestuurd hoeft te worden) om de NL 21% BTW te moeten betalen. Daar heeft de NL belasting toch niets aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 04-07-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:32:
Daar heeft de NL belasting toch niets aan?
Die 21% geldt alleen voor de landen waar 21% BTW geheven wordt. Als er in Hong Kong een ander tarief geldt dan zou je dat moeten betalen. Uiteraard zou de verkoper deze belasting dan ook netjes moeten afdragen aan de daar heersende belastingdienst.

De kans is aanwezig dat dit onderdeel is van het verdienmodel van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Snake_Eye schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:32:
Toch vreemd, wanneer je iets uit hong Kong iets koopt, (wat nog niet eens fysiek is en daarom niet opgestuurd hoeft te worden) om de NL 21% BTW te moeten betalen. Daar heeft de NL belasting toch niets aan?
BTW/VAT heeft niets te maken met of iets fysiek of digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Ik geloof er overigens geen snars van dat die grijze keysites waar je een land kan kiezen ivm BTW uberhaubt die belasting afdragen, ik zou gewoon een land kiezen waar je geen belasting betaald. (US bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
unfor schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:51:
Ik geloof er overigens geen snars van dat die grijze keysites waar je een land kan kiezen ivm BTW uberhaubt die belasting afdragen, ik zou gewoon een land kiezen waar je geen belasting betaald. (US bijvoorbeeld)
Daar moest ik ook aan denken, omdat ik onlangs een key had gekocht (bij GAMIVO) en keurig btw heb betaald. Ze zitten echter in Malta (EU) - dus die zouden ook btw moeten afdragen. Het enige gekke is dat ze erom vragen.

Om eerlijk te zijn denk ik dat ze (gezien EU) het wel gewoon afdragen. Waarom doen ze het dan? Ik denk om makkelijker te kunnen concurreren. CD-keys concurrerend in de markt zetten is een centenkwestie. Stuk makkelijker om te adverteren met exclusief-btw prijzen tot de klant op het punt staat om z'n betaalgegevens in te voeren..

Ze lopen natuurlijk nog op genoeg vlakken de kantjes ervanaf (btw-keuze, grijze keys), maar belastingfraude binnen de eigen belastinggrenzen (EU) lijkt me wat té gevaarlijk - het feit dat mensen hun land niet correct opgeven is natuurlijk niet hun probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
sypie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Die 21% geldt alleen voor de landen waar 21% BTW geheven wordt. Als er in Hong Kong een ander tarief geldt dan zou je dat moeten betalen. Uiteraard zou de verkoper deze belasting dan ook netjes moeten afdragen aan de daar heersende belastingdienst.

De kans is aanwezig dat dit onderdeel is van het verdienmodel van de verkoper.
Waar ik het op doel is zoals Instant Gaming. Nu ik hier lees Staat daar geen Hong Kong. Maar als je met hun contact op neemt dan staat er wel Hong Kong.
1. Wie zijn wij?
1.1. Dit zijn de algemene voorwaarden ("Voorwaarden") waarop Aliasing DMCC, een besloten vennootschap naar de wetten van de Verenigde Arabische Emiraten onder bedrijfsregistratienummer DMCC179752, gevestigd is in Office Unit 1204, Jumeirah Business Center 3, Cluster Y, Jumeirah Lakes Towers, Dubai, VAE ("Instant Gaming", "wij", "ons", "onze") verkopen en leveren toegangscodes voor digitale inhoud aan u via de website www.instant-gaming.com en via onze mobiele applicaties ("Website").

1.2. Onze website bevat verschillende digitale inhoud, bijvoorbeeld downloadbare gametitels en andere downloadbare inhoud ("inhoud"). We verkopen op de website officiële sleutels, uitgegeven door de uitgever en / of de ontwikkelaar van relevante inhoud ("ontwikkelaar"), waarmee de gebruiker de relevante inhoud kan ontgrendelen, openen en downloaden vanaf het ontwikkelaarsplatform ("code (s)"). ). Wij zijn niet de ontwikkelaar van de inhoud en we bezitten of exploiteren het ontwikkelaarsplatform niet. Naast deze voorwaarden bent u mogelijk ook onderworpen aan de licentieovereenkomst voor eindgebruikers van de ontwikkelaar en andere voorwaarden met betrekking tot de inhoud en het platform.
Maar of ze dan de 21% BTW die geheven wordt in eigen zak steken weet ik niet. Wat ze in die landen zelf aan BTW af moeten dragen? Hieronder is wat ik heb gevonden.

Btw-tarieven in VAE (Verenigde Arabische Emiraten)
De VAE hanteert op de meeste leveringen van goederen en diensten een tarief van 5 procent, maar bij uitzondering kan een vrijstelling of 0 procent tarief gelden.

https://www.grantthornton...ische-emiraten-ingevoerd/

[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 04-07-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees het stukje verder onder 2. Our Group Company
Daar is dus het VAT gedeelte geregeld via Ierland, welke dus onder de bekende 2008/8/EC valt.
processing of your payments depending on the method of payment selected by you when purchasing Codes, customer services, technical support, managing of your cancellation rights and issuing you a refund or other payment where applicable.
Even heel lomp de scheiding van de 2, EU en non-EU. Als jij bv uit USA iets haalt betaal je initieel geen BTW, heb je te maken met invoerrechten en BTW in door de douane worden geregeld (of bv bij Amazon vooraf via deposits). Zit je echter binnen de EU, Duitsland bv, dan moet de verkoper al BTW in rekening brengen aan de koper.

Dit geval doe je dus eigenlijk zaken met het kantoor in Ierland, die regelt BTW en alles, zij hebben nooit te maken met gezeur rond invoerrechten. Afhankelijk van het land waar je zit, is het volledig je eigen risico of je volgens de regeltjes speelt of gewoon lekker je ding verkopen en zie maar hoe het gaat met de invoer. Maar zeker de shops met een EU-kantoor, volgens gewoon de regeltjes. Zoals het eerder voorbeeld van Malta, zij gokken het er gewoon op, werkt het dan werkt het, worden ze gepakt, zijn ze de sjaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
unfor schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:51:
Nog niet lang geleden hoefde je geen land in te stellen, bij Instant Gaming. Maar nu wel.
Maar grijs zijn ze niet. Er staat dit:
Hoe kan de prijs zo laag zijn?
Boven alles bestaat Instant Gaming uit een team van enthousiaste gamers die weten hoe het is om in een eindeloos lange rij voor een winkel te staan, om daar hun zuurverdiende geld uit te geven aan de nieuwste games.

De games zijn gescand van de box versie.
Onze prioriteit als toegewijde gamers is om jou onmiddellijke toegang te geven tot de beste games voor de beste prijs. Dankzij het gedigitaliseerde format van onze games kunnen we veel besparen op opslag- en logistieke kosten. We kopen onze games in grote hoeveelheden in, waardoor we een betere prijs krijgen en jou de beste deal kunnen geven.
Loop ik dan geen risico om een ander land in te stellen? Bij je Instant Gaming profiel staat NL (waarschijnlijk door het ip herkent) Deze NL kan je niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Snake_Eye schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Nog niet lang geleden hoefde je geen land in te stellen, bij Instant Gaming. Maar nu wel.
Maar grijs zijn ze niet. Er staat dit:
Oh die zijn wel degelijk grijze key sellers hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
unfor schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:02:
[...]

Oh die zijn wel degelijk grijze key sellers hoor :)
Maar niet zoals G2A EN KINGUIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hetzelfde gelezen hier:

https://www.reddit.com/r/...e_new_instant_gaming_vat/

Dit antwoord wordt ook gegeven door Instant Gaming
The website Instant-Gaming was acquired by a new owner and for this reason, several changes had to be implemented.

One of these changes is the fact that our head office is now in the United Arab Emirates.

In accordance with the law, this requires us to ask our customers to provide us with a billing address so that taxes are applied to our products. You are free to select the billing address of your choice in order to apply or not the tax of your country of residence."

Problem is, they only display the full price (with VAT) during checkout, which is illegal in many countries. So much for "compliance" with the law

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Verdikkie zeg, BTW betalen over een key die 70% goedkoper is dan wanneer je het spel legaal zou kopen. Daar gaat je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die BTW is dan ook vooral bedoeld om geen oneerlijke concurrentie te krijgen. Waarschijnlijk wordt die nooit afgedragen aan de belastingdienst, maar formeel zou dat wel moeten. In elk geval betaal jij als consument dus voor zowel producten/diensten die je in NL als in het buitenland koopt, BTW. En dus creëert dat geen kunstmatig voordeel voor het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben ondernemer en ik betaal geen BTW over zaken die ik koop in het buitenland EU dan. Het ligt er soms wel aan want de ene heft die BTW toch, als ondernemer kun je die terugvragen. Meestal wordt de BTW verlegd naar de kopende ondernemer en die kan dat verrekenen, die moet afdragen en kan weer terugvragen.

Ik ben geen fiscalist maar indien je een product in buitenland koopt betaal je normaliter BTW, als particulier maar ook als bedrijf. Het kan worden verlegd als je ondernemer bent. Indien je particulier bent wil een land wel eens de BTW teruggeven (bij de douane dan op het vliegveld). Maar indien je online koopt in het buitenland en dus download betaal je wat de ondernemer vraagt. Indien die VAT rekent zal hij die moeten afdragen aan de autoriteiten daar en indien hij dat niet doet en dus daarmee de prijs verhoogt is hij niet best bezig. Dat is bedrog/frause/etc ik kan er juridisch een boek over schrijven. Betaal met je creditcard of paypal dan heb je nog iets wat je kunt doen als je met oplichting te maken hebt. Althans ze kunnen er iets mee.

Invoer en douane krijg je hier weinig mee te maken online want er is geen online douane geloof ik. Bij import krijg je de tarieven, BTW, inklaringskosten en die wordt door de post hier afgehandeld of de vervoerder.

Ik las even het bericht hierboven over de nieuwe eigenaar en daar zitten wat haken en ogen aan. Indien je je billing address opgeeft in de staat waar je geen BTW hoeft te betalen werkt je betaalmethode en je creditvard vaak niet. Dus VPN etc is leuk maar mastercard/visa checkt het billing adress en indien die niet overeenkomt kan die betaling wellicht niet lukken.

Ik heb dat zelf aan de hand gehad in de VS dat ik online niets kon bestellen omdat ze het billing adress wilden hebben en niet aan non-VS partijen verkochten 90210 ik heb alles geprobeerd maar de kaart werkte niet. Wat je kan doen is een rekening openen in het buitenland.

Er is tegenwoordig een manier om in de EU (verder weer ik niet) een betaalrekening te openen via skype en dan kan je je legitimeren online. Maar je paspoortgegevens en woonadres is wat het is.

Paypal zou wellicht de betaling met vestiging in ander land akkoorderen maar nooit geprobeerd. Je kan daare lijkt me een rekening openenen en geld op storten. Juridische re chtmatigheid geen idee en adviseer ik niet over

Wat wel klopt is dat de prijzen hier inclusief BTW moeten worden getoond en niet pas bij checkout. Dat is te laat en kan misleidend zijn voor een EU consument. De transactie terugdraaien kan je dan goed proberen maar onder die BTW uitkomen lijkt me lastig.

ik Geloof niet direct dat hij geen BTW afdraagt, het is een publieke site en de BD daar googled ook.

[ Voor 58% gewijzigd door LucyLG op 23-07-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-06 20:25
VAT is een extreem ingewikkeld onderwerp en mijn eigen kennis is absoluut ontoereikend, maar wat ik in het bedrijfsleven heb opgepikt is het volgende:

Bij business to business geldt er doorgaans dat diensten andere VAT regels kennen dan goederen.

VAT over een dienst betaal je in het land waar de dienst wordt genuttigd/genoten.

Voor goederen die de grens overgaan kan sprake zijn van intracommunautaire leveringen waarover geen VAT betaald hoeft te worden.

Maar er zijn tal van uitzonderingen, aanvullingen en eisen waaraan “leveringen” moeten voldoen. Het is niet voor niets dat grote internationale bedrijven taxmanagers in dienst hebben.

Of deze regels ook van toepassing zijn op business to consumer weet ik niet. Maar als dat zo is betaal je dus in de regel btw over de dienst in het land waar je de dienst nuttigd of geniet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Pas08 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:28:
VAT is een extreem ingewikkeld onderwerp en mijn eigen kennis is absoluut ontoereikend, maar wat ik in het bedrijfsleven heb opgepikt is het volgende:

Bij business to business geldt er doorgaans dat diensten andere VAT regels kennen dan goederen.

VAT over een dienst betaal je in het land waar de dienst wordt genuttigd/genoten.

Voor goederen die de grens overgaan kan sprake zijn van intracommunautaire leveringen waarover geen VAT betaald hoeft te worden.

Maar er zijn tal van uitzonderingen, aanvullingen en eisen waaraan “leveringen” moeten voldoen. Het is niet voor niets dat grote internationale bedrijven taxmanagers in dienst hebben.

Of deze regels ook van toepassing zijn op business to consumer weet ik niet. Maar als dat zo is betaal je dus in de regel btw over de dienst in het land waar je de dienst nuttigd of geniet.
Ik ben het compleet eens met je. Als ondernemer kan je hier BTW terugvragen. Ook de buitenlandse. Maar als particulier is dat niet mogelijk omdat je geen ondernemer bent en het geen bedrijfsmiddel is etc. Het is ingewikkelde kwestie.

Indien je je voordoet als inwoner van ander land om BTW te omzeilen is dat wellicht in strijd met hun algemene voorwaarden maar het is niet iets waar ik meteen zorgen ga maken. De site heeft zelf een verplichting om dit te checken. Ook denk ik niet dat er douane komt kijken eigenlijk als het een online aankoop cq download is (zeker met VPN). Maar hoe ga je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:48:
[...]

BTW/VAT heeft niets te maken met of iets fysiek of digitaal is.
Voor de particulier niet, maar voor bedrijven daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LucyLG Dat geldt alleen voor gebruik van goederen eo diensten, voor met btw belaste bedrijfsactiviteiten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:49:
@LucyLG Dat geldt alleen voor gebruik van goederen eo diensten, voor met btw belaste bedrijfsactiviteiten.
Ben geen orakel maar wat bedoel je met diensten en goederen voor met belaste BTW? Waar valt dat niet onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 03:39:
[...]

Ben geen orakel maar wat bedoel je met diensten en goederen voor met belaste BTW? Waar valt dat niet onder?
Privégebruik

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-04-2024
Dit is echt heel specifiek en ik denk dat je hier echt een btw specialist voor nodig hebt om tot de juiste conclusie te komen. Voor zover mijn kennis hier over reikt is de 21% btw juist omdat de feitelijke (hoewel digitale) levering in Nederland plaatsvindt aan een particulier.

Ik heb het juiste antwoord proberen te achterhalen, maar dit was niet zo eenvoudig (en helaas vindt ik een btw casus redelijk slaapverwekkend). Misschien heb je hier nog wat aan:
https://www.belastingdien...itale_diensten_vanaf_2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Pluisie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:10:
Dit is echt heel specifiek en ik denk dat je hier echt een btw specialist voor nodig hebt om tot de juiste conclusie te komen. Voor zover mijn kennis hier over reikt is de 21% btw juist omdat de feitelijke (hoewel digitale) levering in Nederland plaatsvindt aan een particulier.

Ik heb het juiste antwoord proberen te achterhalen, maar dit was niet zo eenvoudig (en helaas vindt ik een btw casus redelijk slaapverwekkend). Misschien heb je hier nog wat aan:
https://www.belastingdien...itale_diensten_vanaf_2015
Haha dat is het ook b o r i n g. Ik ben jurist maar fiscaal vind ik ook niet leuk. Maar helaas een ding wat geregeld moet worden voor TO. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door LucyLG op 24-07-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk de vraag?
1. Moet de ondernemer 21% btw rekenen?
2. Moet de ondernemer de btw afdragen in Nederland?
3. Mag je een verkeerd land opgeven?
4. Moet de ondernemer ook btw afdragen in Hong Kong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
GlowMouse schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:57:
Wat is nu eigenlijk de vraag?
1. Moet de ondernemer 21% btw rekenen?
2. Moet de ondernemer de btw afdragen in Nederland?
3. Mag je een verkeerd land opgeven?
4. Moet de ondernemer ook btw afdragen in Hong Kong?
Nee mijn vraag was als ik een een cd key van een digitale game wil kopen, moet ik dan 21% VAT betalen. Ik dacht dat het bedrijf in Honk Kong zou zitten, maar dat is niet zo. De klantenservice zit in Hong Kong. Maar de de algemene voorwaarden ("Voorwaarden") waarop Aliasing DMCC, zijn van een besloten vennootschap naar de wetten en onder bedrijfsregistratie van de Verenigde Arabische Emiraten . Het VAT gedeelte is geregeld via Ierland. Dus erg verwarrend.

[ Voor 31% gewijzigd door Snake_Eye op 29-07-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Snake_Eye schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Nee mijn vraag was als ik een een cd key van een digitale game wil kopen, moet ik dan 21% VAT betalen. Ik dacht dat het bedrijf in Honk Kong zou zitten, maar dat is niet zo. De klantenservice zit in Hong Kong. Maar de de algemene voorwaarden ("Voorwaarden") waarop Aliasing DMCC, zijn van een besloten vennootschap naar de wetten en onder bedrijfsregistratie van de Verenigde Arabische Emiraten . Het VAT gedeelte is geregeld via Ierland. Dus erg verwarrend.
In de Wet op de Omzetbelasting 1968 wordt bepaald dat leveringen van goederen en diensten, welke in Nederland door een als zodanig handelende ondernemer onder bezwarende titel worden verricht. Dat is een hele moeilijke zin waar je maanden op kunt studeren, maar het relevante aspecten hier is "in Nederland". Artikel 6h bepaalt dat elektronische diensten worden verricht in het land van de afnemer. Het bedrijf in Hong Kong is dus btw verschuldigd in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

GlowMouse schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:27:
[...]

In de Wet op de Omzetbelasting 1968 wordt bepaald dat leveringen van goederen en diensten, welke in Nederland door een als zodanig handelende ondernemer onder bezwarende titel worden verricht. Dat is een hele moeilijke zin waar je maanden op kunt studeren, maar het relevante aspecten hier is "in Nederland". Artikel 6h bepaalt dat elektronische diensten worden verricht in het land van de afnemer. Het bedrijf in Hong Kong is dus btw verschuldigd in Nederland.
En aannemend dat het bedrijf in Hong Kong (of waar dan ook) echt geen belasting gaat afdragen naar Nederland kan je aannemen dat het betalen van 21% extra BTW dus enkel betekent dat zij een hogere winst hebben?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:30:
[...]

En aannemend dat het bedrijf in Hong Kong (of waar dan ook) echt geen belasting gaat afdragen naar Nederland kan je aannemen dat het betalen van 21% extra BTW dus enkel betekent dat zij een hogere winst hebben?
Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat die BTW niet wordt afgedragen. De belastingdienst heeft ruime bevoegdheden om een bedrijf tot betaling te dwingen. Denk aan een vergrijpboete van 100% als het bedrag niet tijdig is voldaan, rente, beslaglegging op bankrekeningen, en gijzeling als een bestuurder in Nederland op vakantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Tsurany schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Als ze dat doen zijn ze wel keihard aan het frauderen, als ze BTW in rekening brengen neem ik aan dat ze het ook netjes afdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hielko schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Als ze dat doen zijn ze wel keihard aan het frauderen, als ze BTW in rekening brengen neem ik aan dat ze het ook netjes afdragen.
Het gaat om gamekey websites, de helft verkoopt keys die of illegaal verkregen zijn met gestolen creditcards of niet doorverkocht mogen worden.
Daarnaast opereren ze ver buiten het bereik van de EU en zijn ze zo klein dat ze makkelijk in de massa op gaan.

Het zou me dus niks verbazen dat hier massaal fraude plaats vind.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zie ook hier voor wat uitleg: https://www.kvk.nl/advies...mmerce/btw-regels-europa/ Als een bedrijf meer omzet heeft dan het drempelbedrag, dan moet het de Nederlandse BTW berekenen. En uiteraard ook betalen aan de Nederlandse belastingdienst :) .

Kleine bedrijven hebben niet die administratieve last, totdat ze het drempelbedrag overschrijden en dan moeten zij dit ook gaan berekenen.

Een voorbeeld is de Duitse Amazon, de prijzen die je daar ziet veranderen soms iets als je kiest voor afleveren in Nederland; wat komt doordat ze dan de Nederlandse BTW moeten berekenen in plaats van de Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Tsurany schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Het gaat om gamekey websites, de helft verkoopt keys die of illegaal verkregen zijn met gestolen creditcards of niet doorverkocht mogen worden.
Daarnaast opereren ze ver buiten het bereik van de EU en zijn ze zo klein dat ze makkelijk in de massa op gaan.

Het zou me dus niks verbazen dat hier massaal fraude plaats vind.
Ik koop nooit iets bij G2A of kinguin, of zo. Alleen de betere sites waarvan ik weet dat deze niet zijn ingekocht met gestolen creditcards.

Zoals fanatical.com, cdkeys, en instant gaming. En natuurlijk stream, uplay, origin.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 29-07-2020 18:05 ]

Pagina: 1