Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:42
Hey iedereen, zoals vele andere die een topic aanmaken in deze categorie, ben ik ook op zoek naar een nieuwe telefoon. Momenteel heb ik een Xiaomi Mi A1 die bijna aan zijn einde is gekomen, dus ben ik op zoek naar een vervanging.

De reden waarom ik voor een Mi A1 was gegaan was vooral vanwege Android One. Het liefst zou ik bij mijn nieuwe toestel ook Android One willen hebben, maar helaas zijn er de afgelopen jaren niet erg veel toestellen bijgekomen die Android One hebben. Hierdoor ben ik dus toch maar voorzichtig gaan rondkijken naar een eventueel ander soort toestel die geen Android One heeft, maar dat wilt dus nog niet echt lukken.

Ik zoek een?
  • Een toestel met zo'n kaal mogelijke android erop, dus bijvoorbeeld geen Samsung met zoveel bloatware dat je telefoon er zwaarder op lijkt te worden. (Ik weet dat er de mogelijkheid is om een custom rom op een telefoon te zetten, maar daar wil ik niet aan beginnen.)
  • Eentje die wel een goede updatebeleid heeft. Dus ik zou nog wel graag op z'n minst 1 nieuwe android versie willen krijgen, en toch ook wel de nodige maandelijkse beveiligingsupdates
  • Ik wil wel graag de 3,5mm jack behouden, en er moet de mogelijkheid voor dual-sim zijn.
  • Verder wil ik er eigenlijk niet op achteruit gaan, dus de telefoon moet wel gelijk, of beter zijn dan de Mi A1 qua meeste specificaties (zoals RAM, processor, accu)
Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal €300, maar het liefst zit ik toch zo rond de €200 als er de mogelijkheid ervoor is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel zal voornamelijk voor dagelijks gebruik zijn. Dus een beetje bellen, appen, internetten, gamen, videootjes kijken en muziek luisteren. Ik zal het toestel niet echt veel gebruiken om foto's mee te maken, en videobellen zal er ook niet echt mee gedaan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik bij Android One zou blijven, zou op het moment de Nokia 5.3 bovenaan het lijstje staan. Ik hoop dat er nog de Xiaomi Mi A4 aangekondigt gaat worden, maar dan is de vraag hoelang het gaat duren voordat die beschikbaar komt. Er is ook nog de Mi A3, maar die is inmiddels al een jaar uit, dus als ik die nu zou kopen zou ik een jaar aan software ondersteuning gaan mislopen.

Welk informatie heb je nog?
De reden waarom ik graag Android One wil hebben is vanwege de bloatware. Voordat ik de Xiaomi Mi A1 gebruikte, had ik een Samsung Note 3, en de bloatware was naar mijn mening gewoon echt een minpunt. Ik weet niet hoe het momenteel met bloatware op toestellen is, maar ik ben niet van plan om een custom rom te gaan installeren, of het toestel te gaan rooten om van de bloatware af te komen.

Zoals ik al eerder zei, het liefst zou ik bij Android One blijven, maar het hele project lijkt niet echt te zijn aangeslagen bij de fabrikanten, vandaar dat ik nu toch maar aan het ben kijken naar telefoons zonder Android One.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:36
Ik heb geen idee hoe de Google Pixel telefoon het doen, maar volgens mij heb je daar wel een echte kale Android bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:55
Ik had anderhalf jaar geleden dezelfde requirements en ben toen bij de Nokia 8.1 uitgekomen. Hij is wel niet meer nieuw, maar ik zou bij nieuwe aanschaf nu niet direct voor iets anders gaan, tenzij het een 7.2 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Peer_76 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:59:
Ik heb geen idee hoe de Google Pixel telefoon het doen, maar volgens mij heb je daar wel een echte kale Android bij.
ze zijn er nog wel, maar ze lijken ver buiten mijn budget te liggen. :/
SndBastard schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:06:
Ik had anderhalf jaar geleden dezelfde requirements en ben toen bij de Nokia 8.1 uitgekomen. Hij is wel niet meer nieuw, maar ik zou bij nieuwe aanschaf nu niet direct voor iets anders gaan, tenzij het een 7.2 zou zijn.
de 8.1 lijkt helaas nog buiten mijn budget te liggen. Helaas is de 8.1 dus ook al minstens een jaartje oud, wat weer een probleem is met het updatebeleid, aangezien deze telefoons na het uitkomen maar ongeveer 3 jaar van nieuwe updates worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik was laatst ook aan het oriënteren (ook een A1 die op z'n einde loopt).

Als de Pricewatch een beetje klopt dan is er inderdaad niet zoveel keus (< €300¸ Android One, Android 10).

pricewatch: Nokia 5.3 Zwart
pricewatch: Motorola Moto G Pro Blauw
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart

En de 7.2 is alweer bijna een jaar oud. Android One-technisch niet ideaal. Misschien toch de moeite waard om nog even op de A4 te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 04-07-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Thralas schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:38:
Ik was laatst ook aan het oriënteren (ook een A1 die op z'n einde loopt).

Als de Pricewatch een beetje klopt dan is er inderdaad niet zoveel keus (< €300¸ Android One, Android 10).

pricewatch: Nokia 5.3 Zwart
pricewatch: Motorola Moto G Pro Blauw
pricewatch: Nokia 7.2 (6GB ram, 128GB opslag) Zwart

En de 7.2 is alweer bijna een jaar oud. Android One-technisch niet ideaal. Misschien toch de moeite waard om nog even op de A4 te wachten.
Oohja, de Moto G Pro, die was ik ook inderdaad nog tegen gekomen, die was ik alweer vergeten. :$
Die stylus pen kan mij gestolen worden, aangezien ik bij de Note 3 de stylus ook nooit gebruikte.
De Motorola is dus ook nog een optie, alleen wel één die bijna de grens aantikt, dus die staat niet meteen boven aan het lijstje.

Als ik de geruchten moet geloven, dan zou deze maand eventueel de Mi A4 aangekondigt kunnen worden, maar het is dus niet zeker (het is niet eens zeker of er nog wel een Mi A4 komt) en de specificaties zijn dus daarom ook nog niet bekend. Als ik met zekerheid wist dat de Mi A4 er zou komen, en wanneer ongeveer, dan zou dat het langer wachten natuurlijk wel wat makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07
Ik kwam recentelijk van een Nokia 6.1 en wilde wederom android one. Maar idd, geen van de telefoons voldeed aan mijn wensen. Dus heb ik gekeken naar een telefoon welk ondersteund word door PixelExperience custom ROM. In mijn geval Xiaomi Mi9.
Pagina: 1