Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:46
Beste mede tweakers,

Al geruimte tijd ben ik op zoek naar een dubbelstopcontact met USB maar dan ongeaard. Het maakt daarbij niet zo gek veel uit of er een stopcontact is gemengd met meerdere USB punten, meer dan 2 in dat geval. Maar ook 2 stopcontacten met twee USB’s is hartstikke prima.

Ik heb maar een gat voor inbouw stopcontacten en er is geen aarde op deze groep. Dus twee inbouwmodules met een dubbel afdekraam is helaas geen (gemakkelijke) oplossing.

Ik heb er een gevonden op 2usb.nl maar deze is helaas geaard. Heeft iemand tips waar ik zoiets kan vinden maar dan zonder aarde?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22

Kvn

Het is niet zo netjes, maar waarom niet gewoon aansluiten zonder de aarde? Desnoods trek je die pennen er uit om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:46
Kvn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:31:
Het is niet zo netjes, maar waarom niet gewoon aansluiten zonder de aarde? Desnoods trek je die pennen er uit om verwarring te voorkomen.
Omdat ik overal lees dat het niet mag om geaarde WCD’s aan te sluiten op een niet geaarde inbouwdoos. Daarnaast lees ik ook veel dat als ik rommel met de aardepennen het KEMA keurmerk komt te vervallen. Los van het feit dat een ongeaarde WCD er mooier uit ziet omdat deze minder diep is.

Dus dat wil ik echt als laatste optie in gedachte houden.