Random i/o p420

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Hallo,

Ik heb een hp dl360p gen 8 server met 8x Samsung sm863a 1tb in raid 6.

In principe gaat het vrij snel allemaal, maar als ik met Crystaldiskmark test is de random io niet super snel, namelijk zo'n 14mb.

Als ik dit op mijn desktop test haal ik al zo'n 50mb.
Op een hp gen 10 met 2x sas zit ik ook al tegen de 45mb.

Moet bij raid 6 de controller zo veel rekenen waardoor dit zo traag wordt? Ik heb zowel geprobeerd om cache als hp smart path aan te zetten, maar resultaat is redelijk hetzelfde.

Zou het zinol zijn om hiervoor naar gen 10 te upgraden met p408 controller? Of zit het niet in de raid controller denken jullie?

Groeten Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 21:07
Bij 14 millibit is het niet snel of langzaam, het staat helemaal stil! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Renault op 04-07-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
In principe gaat het vrij snel allemaal
Zou het zinol zijn om hiervoor naar gen 10 te upgraden met p408 controller?
Hangt er vanaf, als deze server een benchmark-software-test server moet zijn kan het handig zijn om een zo hoog mogelijk nummertje te krijgen, als je een applicatie vanuit RAM draait zal het niets uitmaken, oftewel waar loop je tegenaan, wat draait er (te) langzaam en waardoor exact?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf een DL380 Gen8 met onboard P420i en dat ding is in alle opzichten een bottleneck voor SSDs.

In dit geval is het jammer dat je Windows draait want je hebt niet veel opties. Wat ik zelf doe onder Linux: maak alle SSDs enkle RAID0 devices, en stop ze dan in een Linux Software RAID --> sequentieel 750 MBs/ en 4K random haal ik ook makkelijk 200+ MB/s.

Dus als je meer storage performance wilt kun je beter Linux met KVM draaien (of iets in die geest) en Windows virtueel draaien.

Dus als je de centen er voor over hebt, is het in jouw situatie misschien beter om naar een machine met een RAID controller te kijken die echt gedimensioneerd is op SSDs. Ik heb geen kennis van de hardware die je noemt.

[ Voor 18% gewijzigd door Q op 04-07-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
RGAT schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:26:
[...]

[...]

Hangt er vanaf, als deze server een benchmark-software-test server moet zijn kan het handig zijn om een zo hoog mogelijk nummertje te krijgen, als je een applicatie vanuit RAM draait zal het niets uitmaken, oftewel waar loop je tegenaan, wat draait er (te) langzaam en waardoor exact?
Het gaat om enkele virtuele machines zoals een domein controller en terminal server en een applicatie met als backend een firebird database waar ongeveer 5 gebruikers in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Q schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:14:
Ik heb zelf een DL380 Gen8 met onboard P420i en dat ding is in alle opzichten een bottleneck voor SSDs.

In dit geval is het jammer dat je Windows draait want je hebt niet veel opties. Wat ik zelf doe onder Linux: maak alle SSDs enkle RAID0 devices, en stop ze dan in een Linux Software RAID --> sequentieel 750 MBs/ en 4K random haal ik ook makkelijk 200+ MB/s.

Dus als je meer storage performance wilt kun je beter Linux met KVM draaien (of iets in die geest) en Windows virtueel draaien.

Dus als je de centen er voor over hebt, is het in jouw situatie misschien beter om naar een machine met een RAID controller te kijken die echt gedimensioneerd is op SSDs. Ik heb geen kennis van de hardware die je noemt.
Oké dus als jij de ssd's in raid zet via de hp controller haal je nog maar een klein deel van de snelheid?

Nadeel is dat ik hyper v gebruik voor diverse redenen, dus ik wel gebonden ben aan het Windows OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

detim schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Oké dus als jij de ssd's in raid zet via de hp controller haal je nog maar een klein deel van de snelheid?

Nadeel is dat ik hyper v gebruik voor diverse redenen, dus ik wel gebonden ben aan het Windows OS...
Ik bypass de raid controller, ik heb nooit de raid functie van de controller gebruikt.

Ik vrees dat in jouw situatie je eigen advies waarschijnlijk de enige juiste is, of je moet je RAID config gaan tunen, voor zover dat zin heeft, met kleinere of grotere chunk sizes en cache configs. Maar dan moet je de array wippen en rebuilden iedere keer.

Een pcie addon controller werkt ook maar dat zal tot gevolg hebben dat fans harder gaan draaien (geen pci in gebruik is stuk stiller op de dl380).

[ Voor 32% gewijzigd door Q op 04-07-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 15:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder FBWC zijn die controllers met wat lastiger Raid configs niet vooruit te branden is mijn ervaring. De hamvraag is dan ook even of je de controller uitgerust hebt met een FBWC mét battery.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Question Mark schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:17:
Zonder FBWC zijn die controllers met wat lastiger Raid configs niet vooruit te branden is mijn ervaring. De hamvraag is dan ook even of je de controller uitgerust hebt met een FBWC mét battery.
Ja zit wel degelijk cache op. Maar dit stond uit omdat het enterprise ssd is en hp smart path aan stond. Echter heb ik nu de cache aan staan en het is wel al een stukje sneller.

Als ik een beetje rond lees is het advies wat ik het vaakst zie en me de beste keuze lijkt om over te stappen op raid 10 ipv raid 6.
Pagina: 1