Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dvd’s afspelen op Android-tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Melvin.P
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-06 23:09
Sinds gisteren hebben we een mooie Android-tv van Philips. Naast alle ingebouwde functies, en die van de aangesloten Apple TV, spelen we ook graag nog een dvd’tje af.

We zijn aan een nieuwe speler toe. Ik vraag mij af of ik per se iets met HDMI moet kopen. De tv heeft USB-poorten, en er valt VLC op te installeren. Online kom ik er niet achter, of ik op die manier dvd’s zou moeten kunnen afspelen.

Ik heb alleen een USB-drive van Apple in huis en die werkt niet eens op een Windows-systeem, dus dat hoef ik niet te proberen.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Je hebt het over USB-poorten en USB-drive, maar bedoel je nu een DVD-drive die je via USB aansluit, of USB-sticks met films (geripte DVD's?) erop?

En verder, wat heb je al geprobeerd?

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 04-07-2020 13:45]

The devil is in the details.

• Melvin.P
Sorry als ik onduidelijk was. Ik vraag mij dus af of ik dvd’s, zijnde schijfjes, met een USB-drive op de Android-tv kan afspelen.

Wat ik zelf al geprobeerd heb: niet veel, want ik heb geen andere dvd-drive dan die van Apple.

Al met al weeg ik dus af of ik een USB-drive of een dvd-speler met HDMI moet kopen.

• Hahn
  • Nu online
Met USB-drive bedoel je dus een DVD-speler die je via USB aansluit. Dat was niet duidelijk inderdaad, want een USB-stick wordt ook vaak 'USB-drive' genoemd ;)

Ik verwacht eigenlijk dat tv's geen ondersteuning hebben voor USB-DVD-spelers, omdat je daar ook DVD-software voor nodig hebt om af te spelen. Zeker weten doe ik het niet, maar ik zou zelf voor een losse DVD-speler met HDMI gaan.

• Melvin.P
VLC op de computer kan goed overweg met dvd’s. Daar komt mijn gedachte eigenlijk vandaan.

• Hahn
  • Nu online
De DVD-software is één deel, maar je tv zou dan ook drivers moeten hebben voor de DVD-speler. Een snelle Google-search geeft weinig resultaten, en de enkele resultaten die wat nuttigs zeggen, geven aan dat het eigenlijk niet kan, want geen drivers.

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Nee, dat gaat niet werken. Makkelijkste is een goedkope speler uitzoeken: https://tweakers.net/blu-ray-en-dvd/vergelijken/.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:18
Mijn Vu+Ultimo 4K is mijn DVD-speler, normaal is hij satellietontvanger, maar als ik een DVD (of CD) wil afspelen, even een USB-DVD-speler inprikken en gaan met de banaan. Je DVD-speler opruimen en door een USB-exemplaar vervangen is dus mogelijk, maar waarschijnlijk niet met alleen je televisie.

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:18
Hahn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:04:
De DVD-software is één deel, maar je tv zou dan ook drivers moeten hebben voor de DVD-speler. Een snelle Google-search geeft weinig resultaten, en de enkele resultaten die wat nuttigs zeggen, geven aan dat het eigenlijk niet kan, want geen drivers.
Nee, dat is het punt niet. Android valt voor drivers terug op Linux en Linux heeft alle drivers die nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:28
Er zijn een paar spelers die zich ook voor kunnen doen als massaopslag, hier een draadje waar ze hetzelfde bespreken.

Let wel op dat je een usb poort pakt welke genoeg vermogen kan leveren.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True