Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een zo eenvoudig mogelijke blurayspeler ter vervanging van zijn oude Philips waarbij de lade niet meer open wil. Hij gebruikt het alleen om schijfjes te kijken dus alle toeters en bellen als Netflix enzo wil ik er liever niet op hebben omdat hij dat alleen maar verwarrend vind.

Bestaan zulke spelers nog of krijg je, net als met TVs, altijd een 'smart'apparaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ze bestaan nog wel maar je "moet" de smart-functies toch niet gebruiken? Ik heb een smart-TV maar op geen enkel moment denk ik "jeetje, die functies zitten wel continu pontificaal in de weg zeg".

Moet even graven maar ik heb ook nog ergens in de berging een non-UHD speler liggen (Pioneer, denk ik) en die is 6 of 7 jaar oud. Maar ook daar zaten net de eerste smart-verschijnselen in; in ieder geval heeft het me daar ook noot in de weg gezeten qua "aan, disc erin, kijken".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat hierboven gezegd wordt. Ja, het zit er tegenwoordig standaard op. Maar so what. Net als bij tv’s hoef je er geen gebruik van te maken. De zogenaamde “smart” functies van mijn tv’s zie en gebruik ik nooit. Dus gewoon een blu-ray speler kopen, schijfje er in en kijken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Mijn vader vind de interface van mijn X800 in ieder geval te gecompliceerd maar ik ben bang dat er verder weinig anders op zit dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@LordLynx Deze ziet er vrij basic uit pricewatch: LG BP250 Aan de Youtube videos te zien zitten er geen standaard apps op YouTube: LG BP250 BLUERAY DVD PLAYER UNBOXING & REVIEW
Dit lijkt dezelfde maar dan wel met apps onder een aparte tab https://www.avforums.com/...u-ray-player-review.11699 (YouTube: LG BP350 Blu-ray Player Review)

[ Voor 48% gewijzigd door apis29 op 04-07-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

Zelf een tijdje gelden een pricewatch: Sony UBP-X700 gekocht.

Die is wat goedkoper dan de X800. Ook smart, maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te gebruiken.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ik zou zo niet direct weten welke blu ray speler geen smart functies heeft.
Maar bij die van mijn vader worden de discs direct afgespeeld wanneer je die in de speler stopt.

Even een rondje google met de zoekterm "simpele blu ray speler" gaf als eerste resultaat: een beschrijving van wat een blu ray speler was.
Het tweede resultaat bracht mij op de volgende website: https://www.bol.com/nl/p/...5/#product_specifications Er zitten geen smart functies op anders dan dat je er ook vanaf USB kan afspelen.
Op het eerste oog lijkt mij deze simpel genoeg 4 knoppen "Film" "Foto" "Muziek" en "Instellingen".

Kost 79 euro bij bol.com

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten om een tweedehands speler aan te schaffen zonder apps, voor 25 euro was ik voorzien. Nu alleen hopen dat die het een tijdje uithoudt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
LordLynx schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:56:
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een zo eenvoudig mogelijke blurayspeler ter vervanging van zijn oude Philips waarbij de lade niet meer open wil. Hij gebruikt het alleen om schijfjes te kijken dus alle toeters en bellen als Netflix enzo wil ik er liever niet op hebben omdat hij dat alleen maar verwarrend vind.

Bestaan zulke spelers nog of krijg je, net als met TVs, altijd een 'smart'apparaat?
Ondanks dat je al een nieuwe hebt. Als het laatje niet meer open wil omdat de aandrijfriem geknapt is, dan kun je die relatief eenvoudig vervangen toch?

Bijvoorbeeld op amazon zijn al een hoop resultaten

https://www.amazon.nl/s?k=dvd+drive+belt

Aangezien hij al vervangen is kun je hem altijd even openschroeven om te kijken of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
NESFreak schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Ondanks dat je al een nieuwe hebt. Als het laatje niet meer open wil omdat de aandrijfriem geknapt is, dan kun je die relatief eenvoudig vervangen toch?

Bijvoorbeeld op amazon zijn al een hoop resultaten

https://www.amazon.nl/s?k=dvd+drive+belt

Aangezien hij al vervangen is kun je hem altijd even openschroeven om te kijken of dat het probleem is.
Goeie tip voor de volgende keer, de speler staat inmiddels al bij de milieustraat :P
Pagina: 1