Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskans22
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-07-2020
Ik wou gisteren Snapchat downloaden, echter omdat ik mijn telefoon geroot had, kon ik geen Snap gebruiken.
Ik had Magisk verwijderd, maar tevergeefs, ik dacht laat ik een herinstallatie doen van Systeem zonder het verliezen van data.

Helaas, error na error.

Mijn OnePlus is unblocked, wordt herkend door mijn laptop. Ik kom alleen telkens in bootloop, helaas lukt het mij ook niet om in TWRP te komen.

Het issue wat ik krijg via ADB tools: FAILED (remote: Failed to load/authenticate boot image: Load Error)

PS C:\adb> fastboot flash recovery_a C:\adb\twrp-3.4.0-1-enchilada.img
target reported max download size of 805306368 bytes
sending 'recovery_a' (31072 KB)...
OKAY [ 0.792s]
writing 'recovery_a'...
FAILED (remote: (recovery_a_b) No such partition)
finished. total time: 0.819s
PS C:\adb> fastboot flash recovery_b C:\adb\twrp-3.4.0-1-enchilada.img
target reported max download size of 805306368 bytes
sending 'recovery_b' (31072 KB)...
OKAY [ 0.793s]
writing 'recovery_b'...
FAILED (remote: (recovery_b_b) No such partition)
finished. total time: 0.834s
PS C:\adb> fastboot boot C:\adb\twrp-3.4.0-1-enchilada.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.794s]
booting...
FAILED (remote: Failed to load/authenticate boot image: Load Error)
finished. total time: 0.833s
PS C:\adb>

Iemand advies? Uiteraard kan ik hem fixen, maar dan verlies ik ALLE data, en laat ik nou niet niet het nummer geback-upt hebben van een leuke dame die ik recent heb opgeslagen :-(

Help.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Probeer TWRP eens te booten via fastboot ipv flashen. Ik zie dat je A/B partities hebt. Bij mijn Mi A1 moest ik dan ook eerst de recovery booten en dan een survival script flashen om TWRP permanent te maken, omdat die A/B toestellen geen recovery partitie hebben werkt "fastboot flash recovery" niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo :)

Ik weet dat dit draadje al lang dood en begraven was, dus mijn excuses als ik met deze post een van de regels aan mijn laars lap!

Ik had last van exact hetzelfde probleem zoals beschreven door de OP, en na heel erg lang googlen heb ik de oplossing gevonden. Je moet de stappen EXACT volgen zoals hier beschreven: https://community.e.foundation/t/howto-oneplus-6t-roll-back-to-stock-oxygenos-rom-after-a-brick-being-stuck-in-a-loop/

Ik vond het het makkelijkste om het zo aan te pakken:
- Volg de stappen van de guide, en pak het images.zip bestand (deze zit in het gedownloade <text>_FASTBOOT.zip bestand) uit naar een map met de naam images in de map waarin je het gedownloade zip bestand hebt uitgepakt.
- Kopieer en plak het flash script van de guide (alle fastboot commandos) in een leeg kladblok venster, typ helemaal onderaan het bestand, op een nieuwe regel de tekst "pause" (zonder de quotes) en sla het vervolgens op als <kies een naam>.bat met het bestandstype ingesteld op "alle bestanden" in de map waarin je het gedownloade zip bestand hebt uitgepakt (waar na de vorige stap nu dus ook het mapje images in zit)
- Open een opdracht venster in de map waarin je het gedownloade zip bestand hebt uitgepakt. Dit kun je snel en makkelijk doen door in de hiervoor genoemde map op je toetsenbord SHIFT ingedrukt te houden, dan op een lege plek in de map je rechter muisknop in te drukken. Laat nu de SHIFT toets los en klik in het geopende contextmenu op "Open een opdrachtvenster hier" of "Open command prompt here" of iets dat er op lijkt. Een powershell venster is ook prima, let er wel op dat je een gewoon opdrachtvenster gebruikt, want administrator rechten hebben we niet nodig.
- Typ in het opdracht venster "fastboot devices", als jou device er tussen staat dan staat alles klaar!
- Open nu je gemaakte .bat bestand door er op te dubbelklikken en kijk of elk item wordt afgesloten met iets dat lijkt op (je tijden zullen verschillen):
code:
1
2
OKAY [  0.012s]
finished. total time: 0.096s

Wacht nu totdat het script klaar is met pompen! Dit duurt wel even (~8 tot 10 minuten bij mij), dus als je koffie wilt halen of naar de wc moet dan is dit het moment ;) Als het dan eindelijk zover is dan verschijnt er onderaan het opdrachtvenster een regel met de tekst "Press any key to continue..." (of de Nederlandse equivalent) Deze regel verschijnt trouwens alleen als je het script met het commando "pause" (zonder de quotes!!!) hebt afgesloten, anders is het venster pats in een keer weg als het script klaar is met uitvoeren!

En nu werkt je mobiel weer helemaal op en top als het goed is! Die van mij heeft in ieder geval met dit script weer een moker dikke en bovendien zuurverdiende upgrade gehad van waardeloze baksteen naar episch snelle smartphone! :D :9

[ Voor 10% gewijzigd door rikkert278 op 03-12-2020 02:42 ]