Ik ben op zoek naar een los keyboard waar je zo snel mogelijk mee kan typen. De aansluiting (draadloos of niet-draadloos) maakt me niet zoveel uit. Ik heb nog een Asus Zenbook liggen uit 2017 van het model U310U en het valt me op dat ik met dat type van toetsen veel meer aanslagen haal dan op enig ander toetsenbord dat ik ooit heb gebruikt. Ik weet het niet of het correct is: heeft die Asus Zenbook model "U310U" toetsenborden van het scissor-type, of is dat een ander type? Zijn er losse toetsenborden van die aard te verkrijgen? Weet er hier iemand iets meer van? Of zijn er nog andere tips voor sneltypende afzonderlijke toetsenborden?
Vraag
Alle reacties
Model M van IBM. Beste toetsenbord voor typen imo.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Maar waarom gaat het niet zo snel dan op andere keyboards? Het is namelijk ook enige gewenning.
De U310U heeft, volgens de Amerikaanse site, een chiclet keyboard. Dat is een relatief algemene naam maar als je dan verder zoekt, zijn er zat reviews over bijvoorbeeld "10 best chiclet keyboards".
Het heeft echter ook echt te maken met gewenning per keyboard; ik heb een HP laptop 14", een Dell laptop 15", een CoolerMaster "mechanical keyboard' met brown-switches en een "gewoon" Dell-keyboard OEM. Ik moet zeker wennen als ik een week op mijn CM gewerkt heb en daarna mijn HP laptop pak maar door "muscle memory", pas ik snel weer aan.
Het enige wat bij sommige keyboard wel anders is, is het aantal "bijna gelijktijdige / gelijktijdige" aanslagen maar ik lees even niet hoeveel aanslagen je realiseert op dit moment?
De U310U heeft, volgens de Amerikaanse site, een chiclet keyboard. Dat is een relatief algemene naam maar als je dan verder zoekt, zijn er zat reviews over bijvoorbeeld "10 best chiclet keyboards".
Het heeft echter ook echt te maken met gewenning per keyboard; ik heb een HP laptop 14", een Dell laptop 15", een CoolerMaster "mechanical keyboard' met brown-switches en een "gewoon" Dell-keyboard OEM. Ik moet zeker wennen als ik een week op mijn CM gewerkt heb en daarna mijn HP laptop pak maar door "muscle memory", pas ik snel weer aan.
Het enige wat bij sommige keyboard wel anders is, is het aantal "bijna gelijktijdige / gelijktijdige" aanslagen maar ik lees even niet hoeveel aanslagen je realiseert op dit moment?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wat is "zo snel mogelijk"...
Ik haal op een Dell laptop toetsenbord nog 300-400 aanslagen per minuut.
Ooit een keer op een typetest op een toetsenbord dat ik niet kende, typte ik sneller dan de Twents kampioene sneltypen. (Weet niet meer hoe snel dat was.)
Op praktisch ieder toetsenbord kun je snel typen.
EDIT: Ik haal gemiddeld, op IRC, 389 aanslagen per minuut. Meerendeel op mijn Dell laptop toetsenbord. Als ik een beetje op dreef ben ga ik ruim over de 400 heen.
Misschien leuk om je typesnelheid eens te meten:
https://typing-speed-test.aoeu.eu/?lang=nl
Ik haal op een Dell laptop toetsenbord nog 300-400 aanslagen per minuut.
Ooit een keer op een typetest op een toetsenbord dat ik niet kende, typte ik sneller dan de Twents kampioene sneltypen. (Weet niet meer hoe snel dat was.)
Op praktisch ieder toetsenbord kun je snel typen.
EDIT: Ik haal gemiddeld, op IRC, 389 aanslagen per minuut. Meerendeel op mijn Dell laptop toetsenbord. Als ik een beetje op dreef ben ga ik ruim over de 400 heen.
Misschien leuk om je typesnelheid eens te meten:
https://typing-speed-test.aoeu.eu/?lang=nl
[ Voor 29% gewijzigd door unezra op 04-07-2020 11:23 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Bedankt voor het geven van het type van de Asus U310U. Is er ergens een overzicht van types van toetsen op keyboards terug te vinden zodat ik kan vergelijken.
Ik haal gemakkelijk meer dan vijfhonderd aanslagen per minuut, weliswaar met fouten. Maar wat tikfoutjes is niet zo erg. Ik gebruik het voor het uittypen van opgenomen colleges. Dat ik dan wat letters omdraai is niet zo van belang. Dat is achteraf nog snel aan te passen. Ik wil vooral vermijden dat ik een opname bv. al te veel moet pauzeren of terugspoelen. Ik gebruik daarbij de internettool otranscribe, die mijns insziens heel handig is.
Ik heb toch de indruk dat ik met dat type chiclet toetsenbord sneller ben en minder tijd verlies dan met de Dell laptop die ik van mijn werk heb. Ik moet eens opzoeken welk model dat is. Hebben alle dells hetzelfde type toetsenbord, of is daar ook verschil in?
Ik haal gemakkelijk meer dan vijfhonderd aanslagen per minuut, weliswaar met fouten. Maar wat tikfoutjes is niet zo erg. Ik gebruik het voor het uittypen van opgenomen colleges. Dat ik dan wat letters omdraai is niet zo van belang. Dat is achteraf nog snel aan te passen. Ik wil vooral vermijden dat ik een opname bv. al te veel moet pauzeren of terugspoelen. Ik gebruik daarbij de internettool otranscribe, die mijns insziens heel handig is.
Ik heb toch de indruk dat ik met dat type chiclet toetsenbord sneller ben en minder tijd verlies dan met de Dell laptop die ik van mijn werk heb. Ik moet eens opzoeken welk model dat is. Hebben alle dells hetzelfde type toetsenbord, of is daar ook verschil in?
Het is vrij lastig, een toetsenbord is heel persoonlijk en vereist gewoon gewenning. Ik gebruik thuis een ander toetsenbord en op de zaak weer 3-4 verschillende soorten afhankelijk van achter welke machine ik zit of sta en tik overal anders op, op een gegeven moment heb je wel het juiste gevoel te pakken en gaat het beter, maar het is echt wennen.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Ze zeggen dat je met mechanische toetsenborden het snelste kunt typen. Dus juist geen chicklet, maar Cherry. Kleur (dus type) naar keuze. Er zijn laptops met mechanische toetsen, weet uit mijn hoofd alleen niet welke. Je kunt natuurlijk ook gewoon een los toetsenbord met Cherry toetsen aan je laptop hangen.
Met een mechanisch toetsenbord typ ik beduidend trager.
Ben ik nu correct dat een Apple toetsenbord net een chiclet toetsenbord is?
Ben ik nu correct dat een Apple toetsenbord net een chiclet toetsenbord is?
Hier is geen eenduidig antwoord op te geven.
De developers bij ons op kantoor zweren bij mechanische toetsenborden met veel travel en zo veel mogelijk lawaai.
Ik zou zelf niet anders meer willen dan mijn Apple toetsenbord met weinig travel en platte laptoptoetsen.
Op beide kan je razendsnel typen terwijl het twee totaal verschillende ervaringen zijn.
De developers bij ons op kantoor zweren bij mechanische toetsenborden met veel travel en zo veel mogelijk lawaai.
Ik zou zelf niet anders meer willen dan mijn Apple toetsenbord met weinig travel en platte laptoptoetsen.
Op beide kan je razendsnel typen terwijl het twee totaal verschillende ervaringen zijn.
Smaken verschillen, maar persoon ben ik erg tevreden over mijn Dell KB216.
Heeft erg platte toetsen en voelt prettig aan.
Edit: 660 CPM bij de test van @unezra
[ Voor 8% gewijzigd door Chloortablet op 04-07-2020 11:47 ]
Ik zie dat die chiclet toetsenborden ook nog veel variatie kennen.
Zijn die apple keyboards eigenlijk compatibel met een windows laptop?
Wat mij wel aanspreekt in die apple keyboards is dat de toetsen zeer vlak zijn.
Ja, voor gewoon typen is een Apple-keyboard idd plugbaar aan een "windows" laptop. Echter, en dat is mijn ervaring; ik vind een Apple-keyboard echt heel raar / vreemd aanvoelen en tikken. Heb er eentje getest een week; die ligt ergens bij het grofvuil, zeg maar. Dat is wel een ervaring van 4 jaar geleden dus mogelijk dat die beter zijn geworden.Astericx schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:07:
Ik zie dat die chiclet toetsenborden ook nog veel variatie kennen.
Vroeger had Logitech de Ultra X (heeeel plat) en daarna is er een iets hogere revisie gekomen. De platte vond ik fantastisch, de revisie kon ik al niet meer mee overweg.
Een keyboard is ontzettend persoonlijk qua gevoel en werking; we kunnen vanaf hier echt niet zeggen "Koop die van merk X" want dat kan best een stom keyboard voor jou zijn.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Een keyboard is zeker ontzettend persoonlijk, maar ik heb er gewoon graag met erg platte toetsen heb ik de indruk. Dus als je wat tips kan geven, graag! Jammer dat die van Logitech dan dieper zijn geworden.
Gheh, het is niet mijn test, wel van een kennis van me.Chloortablet schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:47:
Smaken verschillen, maar persoon ben ik erg tevreden over mijn Dell KB216.
Zelf heb ik de test al heel lang niet meer gedaan, dus ik weet niet meer waar ik nu op uit zou komen.
Wel heb ik op IRC altijd een tellertje mee lopen waarmee ik kan zien wat mijn gemiddelde CPM is.
Dat heb ik altijd gedacht, tot ik een pricewatch: Cooler Master Masterkeys Pro S - RGB (Cherry Red) kocht en mechanisch begon te typen. Sindsdien weet ik dat ik zowel heel erg fijn kan typen op het toetsenbord van een Dell Latitude (HP Probook is k*t vind ik), als op een Cherry Red keyboard...Astericx schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:18:
Een keyboard is zeker ontzettend persoonlijk, maar ik heb er gewoon graag met erg platte toetsen heb ik de indruk. Dus als je wat tips kan geven, graag! Jammer dat die van Logitech dan dieper zijn geworden.
Probeer zoiets zéker een keer uit. Misschien ervaar je hetzelfde als ik.
Pagina: 1