Toon posts:

VIA of AMD760

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet weer eens een nieuwe computer aanschaffen.
Wil graag een AMD met het liefst DDR geheugen van Kingston. Ik HAAT namelijke BLAUWE schermen!!! (you know!) ;)

Ik wilde eerst een via KT266 hebben, maar na wat onderzoeken blijkt dat de AMD760 op alle fronte sneller is. Nou hoop ik dat jullie tweakers mij dat kunnen bevestigen. of een ander advies kunnen geven.
Al vast bedankt.

[X-X-X]3

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

In 't begin was de AMD760 inderdaad sneller...

Met VIA heb je altijd wat vertraging heb ik de indruk... Eerst komt de chipset uit en heeft die slechte performance. Na een paar maand komt er een BIOS-update en een set nieuwe drivers en gaat de performance weer omhoog. Ik dacht hier en daar gelezen te hebben dat de performance van de KT266 ondertussen wel redelijk zou zijn geworden.

Ikzelf moet niet teveel hebben van VIA; ik kies liever voor wat meer stabiliteit en zou voor AMD gaan.

Als je echt performance wil en je kan even wachten (en natuurlijk ook wat sparen tegen dan), dan zou ik voor de nForce420 gaan, maar dat is natuurlijk je eigen keus!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zou ook voor AMD gaan. Lees anders even de test op tomshardware.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik geef je 1 tip, koop nooit een eerste revisie! Zeker niet die van MSI.
Heb dus een MSI K7T Pro 266 (ViA KT266), en ik heb echt veel problemen met USB. En dat komt zeer slecht uit als je een USB muis hebt. (Koop dus ook GEEN USB muis). Heb last er last van dat m'n usb muisje happert, soms 5 minuten een time out heeft of dat dat rotding het helemaal niet meer doet todat je windows opnieuw opstart!
Ik denk dat je dat bord nu wel kan bestellen. geeft vrij weinig blauwe schermen (veel minder dan m'n oude Abit KT7). Is Zo stabiel als een huis, en dat USB probleem zal nu wel voort opgelost zijn.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Precies wat apa zegt. Na een tijdje komen er pas goede drivers uit van via die stabiel & snel zijn, zie de kt133 chipset.

Denk ook eens aan de classic athlon met amd chipset. Deze liep ook zeer stabiel.

Lees hier wat over vergelijkingstesten:
http://www.tweakers.net/nieuws/17908
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010806/index.html en
http://www.hardwareinfo.nl dan ff zoeken naar moederborden.

DFI AK76-SN moederbord is zeer goed & goedkoop (DFI is groot merk in de OEM wereld)
Gigabyte GA-7DXR (let op de R) moederbord is wat duur maar heeft 1 dimm slot meer + extra speeltjes.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.tweakers.net/reviews/240/8

Hier staat alles al vrij uitgebreid toegelicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 10:04
amd

Verwijderd

zeker wel AMD! :)

AMD chips zijn beter dan die dingen van VIA.. tis jammer dat de ALI Magik 1 probs heeft anders had ik die aangeraden.. ALi heeft namelijk ook hele mooie chipsets! (en geven minder probs dan VIA)

!!-=- AMD heeft wel de VIA 686B Southbridge -=-!!

(toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Al vast bedankt voor jullie reacties.

Alleen heb ik nog de vraag voor APA, over de Nforce420. Wat is er zo bijzonder aan deze chipset? Hoef niet direct deze maand een nieuwe pc te hebben, maar wil wel graag binnen kort een nieuwe. Kan anders iemand mij een type moederbord op geven, zodat ik het verder kan uitzoeken. Het liefst 1 die DDR support. heb namelijk al DDR geheugen besteld. anders heb ik gewoon pech.

Al vast bedankt.

[X-X-X]3

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer.. :)

Nog ff over die Nforce420.... is dit niet dezelfde chip die ook al in de Xbox zit?

Laters,

[X-X-X]3

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1