Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stekkerdoos patchkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maickd88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 12:19
Goedemorgûh,

Ik heb een vraagje mbt een aankoop die ik heb gedaan. Het betreft een stekkerdoos die bedoeld is voor een patchkast. Ik dacht dat is ook ideaal voor thuis ivm de mogelijkheid om vast te maken met schroeven.

Totdusver zijn mijn andere stekkerdozen te zwaar om enkel en alleen met dubbelzijdigetape gemonteerd te worden. Er zitten namelijk aardig wat zware stekkers bij van bijvoorbeeld de Sega.....

Ik ben bezig met kabelmanagement onder mijn bureau, vandaar deze aanschaf. Ik kan deze dan zo monteren dat de stekkers niet aan de onderzijde (dus tegen mijn benen aankomen) maar aan de achterzijde.

Echter heeft de stekkerdoos geen stekkercontact maar een 3 pin contact net als de kabel van de psu naar stopcontact.

Echter is mijn vraag kan ik deze gewoon blijven gebruiken en hoef ik er enkel en alleen een kabel op aan te sluiten vergelijkbaar met de psu kabel. Want ik heb gelezen dat het dan eigenlijk de bedoeling is omdeze stekkerdozen aan te sluiten op een ups.

Hieronder de fotos van het product, alvast bedankt!

Ps. Ja ik had beter moeten kijken tijdens mijn aankoop. ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:23
Deze stekkerdoos kan je prima aansluiten zonder tussenkomst van een UPS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Niet online
Gewoon die stekker er af knippen en een gewone netstekker monteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
230V en 16A blijven 230V en 16A. Of daar nou een C14 of een stekker met randaarde aan zit maakt niet uit. Lekker gebruiken dus.

Wat wel een probleempje kan opleveren is dat je de C14 uit de C13 trekt terwijl dat niet de bedoeling is. Beter is het om er zelf een geaarde stekker aan te zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-06 17:06

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

sypie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:42:
230V en 16A blijven 230V en 16A. Of daar nou een C14 of een stekker met randaarde aan zit maakt niet uit. Lekker gebruiken dus.

Wat wel een probleempje kan opleveren is dat je de C14 uit de C13 trekt terwijl dat niet de bedoeling is. Beter is het om er zelf een geaarde stekker aan te zetten.
Niets dat tie-raps of een stuk klittenband niet kunnen oplossen. :)

Gewoon dubbelvouwen, tie-rap om de kabel heen en gaan. Trek je nooit meer los.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• maickd88
Ik ben van het origineel houden dus zal gewoon een stekkertje hiervoor halen, simpel plug and play. Thanks all! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 03:55
Wellicht heb je een oud computer/monitor snoer rondslingeren? Lijkt mij de makkelijkste manier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad, eurosnoer er aan en gaan :)

PS, de oren kun je vaak omdraaien, en dan kun je hem dus met schroefjes direct ergens tegenaan schroeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Wat ik nooit snap bij die dingen, het kan achter een UPS, maar het heeft wel een netschakelaar.
*stoot, *klik*, "Oeps"

Repareren doe je zo.

• maickd88
LiquidSmoke schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:17:
Wellicht heb je een oud computer/monitor snoer rondslingeren? Lijkt mij de makkelijkste manier.
Helaas niet nee, allen in gebruik, maargoed zn stekkertje is ook niet de moeite qua prijs.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:59
Sine schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:04:
Wat ik nooit snap bij die dingen, het kan achter een UPS, maar het heeft wel een netschakelaar.
*stoot, *klik*, "Oeps"
Dat snap ik ook nooit inderdaad, zie die PDU's ook wel eens in het datacenter hangen.
Ik koop ze zelf altijd zonder schakelaar om deze reden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True