Buitengevel ledstrip boven terras

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Mijn vraag
...
Ik ben op zoek naar een ledstip en armatuur voor aan mijn achtergevel om verlichting te hebben op het terras
Wat ik soms al gezien heb met goedkopere ledstrips is dat je de individuele leds ziet in het armatuur.
Ik zoek dus iets dat een mooie lijn lijkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb een domotica systeem: Niko Home Control
Er komen 3 kabels uit de achtergevel waar ik deze wil ophangen (aarding, en dan de 2 andere)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik was aan het kijken achter Philips hue led strip, maar die buiten led strips zijn om rechtstreeks in een stopcontact te plaatsen. Kan ik deze gewoon afknippen en aansluiten op die 3 kabels uit mijn achter gevel?

Er is tegenwoordig zoveel keuze uit led strips en mijn kennis kwa verlichting is bijna niet bestaande, vandaar deze vraag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-06 10:22
Je kunt de voeding stekker van de Philips adapter afknippen en in een lasdoos aansluiten aan je eigen kabels.
Zorg dan wel voor een waterdichte lasdoos en wago's om de draden te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:11
Een diep genoeg LEDprofiel, met een opaal plaatje erboven helpt goed om het licht te verdelen.
Vuistregel is dat de afstand tussen de LED's onderling de minimale diepte is die je nodig hebt om het licht goed te verdelen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.