Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Invisibleman64
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb een vraag over de M2 van de Gigabyte Aorus X570 Master. Als ik bij Azerty kijk, staat er als minpunt, dat er 1 van de 3 gebruikt wordt door de draadloze interface.

Is dit inderdaad waar en is de draadloze interface niet een aparte chip op het moederbord?
En als het inderdaad waar is, kun je deze dan evt eruit halen of is deze vast?

En ik weet dat er een 1.1 en een 1.2 bord is, misschien dat het hier iets mee te maken heeft.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Gigabyte heb ik hier niets over gevonden en ook op het internet kom ik het zo niet tegen. Alleen gezien tot nut toe bij Azerty;

https://azerty.nl/product...dware.info&utm_medium=cpc

Zou iemand me hiermee kunnen helpen, dan heel graag. Ik heb zover wel veel interesse in dit bord.

gr.
Hans

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Met een korte zoektocht op google kan ik nergens vinden dat de 3e poort gebruikt wordt.

Het enige wat ik kan vinden is dat het 3e slot kleiner is dan de andere 2.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:16
Je kunt toch gewoon in de manual kijken?

Bij de 1.0:

https://download.gigabyte...-master_1002_190708_e.pdf

Op pagina 7 staat een overzicht. Bij de pci-e-sloten zijn er 3 M2-aansluitingen.

Linksboven onder het io-shield M2_wifi.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat m.2 slot is ook niet geschikt voor SSD’s, dus maak je maar geen zorgen. Bij m.2 heb je verschillende smaken van aansluiting:

- B key - voor SATA M.2 SSD’s
- M key - voor NVMe / PCIe SSD’s
- E key - voor interface kaartjes zoals WiFi

Dat slot op dit bord is zo’n E key. Kan je dus verder niks mee.

I reject your reality and substitute my own

• Dethroned
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 15:31
Er wordt alleen gesproken over M key, niks over E Key

I got a problem-solver and its name is revolver

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 06:57

jgj82

Ja, maar = nee

Invisibleman64 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:32:
Ik heb een vraag over de M2 van de Gigabyte Aorus X570 Master. Als ik bij Azerty kijk, staat er als minpunt, dat er 1 van de 3 gebruikt wordt door de draadloze interface.

Is dit inderdaad waar en is de draadloze interface niet een aparte chip op het moederbord?
En als het inderdaad waar is, kun je deze dan evt eruit halen of is deze vast?

En ik weet dat er een 1.1 en een 1.2 bord is, misschien dat het hier iets mee te maken heeft.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Gigabyte heb ik hier niets over gevonden en ook op het internet kom ik het zo niet tegen. Alleen gezien tot nut toe bij Azerty;

https://azerty.nl/product...dware.info&utm_medium=cpc

Zou iemand me hiermee kunnen helpen, dan heel graag. Ik heb zover wel veel interesse in dit bord.

gr.
Hans
Maak je maar geen zorgen, ik heb een rev 1.0 bord sinds launch en twee PCIe 4.0 en één PCIe 3.0 M.2 SSD in gebruik. Het enige wat er gebeurt bij drie m.2 SSD's is dat je 2 SATA-poorten verliest maar dat is een X570 eigenschap.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Dethroned schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:40:
Er wordt alleen gesproken over M key, niks over E Key
En voor die conclusie had je een half jaar nodig? :+ 8)7

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True