Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waldoman2003
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-05 09:27
Hallo,
ik heb een nieuwe kast aangeschaft, en ben van plan te gaan waterkoelen hierin. daarvoor heb ik een fan hub nodig die 9 3-pin ventilatoren kan bedienen. het moet gaan om een controller die je achter in de kast kan leggen, en dus niet voorin in bijv. een pci slot moet. de fans die hierin gaan moeten is de Fractal Design Prisma AL-12, ik heb er al 2 en wil er nog 7 bij hebben.

verdere specs:
Maximus XI hero
8700k
16gb ddr4
gtx 1070
Lian Li O11 Dynamic PCMR edition

ik zelf had onderzoek gedaan en kwam uit bij de https://www.megekko.nl/pr...LQKpkdQire8RoCafYQAvD_BwE
een 10-fan hub die PWM fans ondersteunt, dus geen 3-pin. ik hoop dat iemand nog een handig apparaatje kent die dit wel kan voor mij. :)

m.v.g.
Lucas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:27
Waar ga je het stroom vandaan halen? Je moederbord trekt geen 10 fans op één port.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:27

jgj82

Ja, maar = nee

rhwerkman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:30:
Waar ga je het stroom vandaan halen? Je moederbord trekt geen 10 fans op één port.
Van de SATA aansluiting die er in moet? :Y)

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• waldoman2003
jgj82 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:15:
[...]

Van de SATA aansluiting die er in moet? :Y)
precies

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ga je voor AIO waterkoeling of custom ?

• waldoman2003
Ik ga custom waterkoelen met een dubbele 360mm radiator

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
waldoman2003 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 02:11:
Ik ga custom waterkoelen met een dubbele 360mm radiator
Dan zou ik dit plan wat je nu hebt zeker niet doen. Koop een Aquaero zodat je op basis van watertemp de fans kan regelen. Dan is het 1x instellen en je systeem loopt optimaal. De CPU of GPU kan best even naar 50 graden gaan, maar dat betekend niet dat de fans ook moeten gaan draaien. Met een Aquaero op basis van watertemp gaan de fans alleen draaien wanneer het nodig is en zo lang en hard als nodig is. Waterkoeling en fans die niet draaien op basis van de watertemp wil je echt niet doen. Ook zou ik voor PWM fans gaan en niet meer voor 3 pin fans. Als iemand die al meer dan 15 jaar customwaterkoeling draait, je wil een Aquaero :)

• jgj82
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:27

jgj82

Ja, maar = nee

PilatuS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 02:19:
[...]

Dan zou ik dit plan wat je nu hebt zeker niet doen. Koop een Aquaero zodat je op basis van watertemp de fans kan regelen. Dan is het 1x instellen en je systeem loopt optimaal. De CPU of GPU kan best even naar 50 graden gaan, maar dat betekend niet dat de fans ook moeten gaan draaien. Met een Aquaero op basis van watertemp gaan de fans alleen draaien wanneer het nodig is en zo lang en hard als nodig is. Waterkoeling en fans die niet draaien op basis van de watertemp wil je echt niet doen. Ook zou ik voor PWM fans gaan en niet meer voor 3 pin fans. Als iemand die al meer dan 15 jaar customwaterkoeling draait, je wil een Aquaero :)
Dit is de mooiste oplossing, maar het hoeft niet. Er zit ook een aansluiting voor een temp-sensor op het mobo waardoor je hetzelfde truckje ook in software kunt regelen. Ik heb jarenlang een Innovatek controller gebruikt, maar deze past niet in m'n huidige behuizing. Nu laat ik m'n Aorus Master de koeling afhandelen.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• waldoman2003
Maar de waterkoeling duurt nog even, ga uit van een jaar ofzo.

Tot die tijd wil ik 9 fans kunnen bedienen via bijv. Ai suite of een ander programma.

(En uiteraard moet de controller nog steeds achterin de kast, en 3 pin fans kunnen bedienen zonder dat ze constant op 100% draaien)

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-06 11:34
Ik vind er zo snel geen die negen fans kunnen aansturen. Is het een optie om er één voor minder fans te nemen en dan de rest met splitterkabels aan te sluiten? Deze lijkt bijvoorbeeld acht fans te ondersteunen, dus dan zou één splitterkabel al genoeg zijn.

• waldoman2003
Dat is eventueel mogelijk, maar weet u ook of deze 3-pin ventilatoren kan bedienen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True