Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe gaming pc en wil graag jullie advies over de samenstelling en de eventuele aanpassingen. De basis voor de onderstaande PC komt uit de BBG [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, liefst op 1440p. Ik heb namelijk een 1440p 60hz scherm.
Voorbeeld van games: Red read redemption 2; COD Modern warfare 2; Cyberpunk (wanneer die uit is uiteraard)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 tot 1400 ongeveer
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1500 absolute maximumprijs. Assemblage laat ik doen door een vriend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dell u2515h scherm. Verder geen relevante apparatuur, toetsenbord enzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende SSD ruimte, 1 TB bijv. Daarnaast voldoende opslagruimte, zeg 1 á 2 TB HDD (of nog een SSD erbij).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een relatief stille PC. Mijn huidige heeft bijvoorbeeld deze kast: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black. Ik zoek qua geluidsniveau iets soortgelijks.
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de eventuele aanpassingen die ik voorstel.
Allereerst zat ik aan een extra HDD te denken van bijvoorbeeld 1 á 2 TB. Deze bijvoorbeeld pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB.
Of ik dacht eraan een tweede SSD erin te doen: pricewatch: Intel 660p 1TB Wat denken jullie?
Ten tweede zat ik te denken aan de kast. De huidige heeft een raam/venster en ik vroeg mij af of dit invloed heeft op het geluidsniveau. Dit idee heb ik namelijk en zou een reden zijn om een andere kast te zoeken.
Ten derde het intern geheugen. Ik hoor vaak tegenstrijdige dingen om mij heen betreft de nodige RAM. De een zegt 16gb en de ander 32GB. Er zit nu 16gb in, maar ik zou eventueel 32gb erin kunnen doen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK Wat denken jullie?
Tot slot sta ik uiteraard open voor andere vormen van advies over deze samenstelling.
Ik ben op zoek naar een nieuwe gaming pc en wil graag jullie advies over de samenstelling en de eventuele aanpassingen. De basis voor de onderstaande PC komt uit de BBG [BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, liefst op 1440p. Ik heb namelijk een 1440p 60hz scherm.
Voorbeeld van games: Red read redemption 2; COD Modern warfare 2; Cyberpunk (wanneer die uit is uiteraard)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 tot 1400 ongeveer
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1500 absolute maximumprijs. Assemblage laat ik doen door een vriend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dell u2515h scherm. Verder geen relevante apparatuur, toetsenbord enzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende SSD ruimte, 1 TB bijv. Daarnaast voldoende opslagruimte, zeg 1 á 2 TB HDD (of nog een SSD erbij).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een relatief stille PC. Mijn huidige heeft bijvoorbeeld deze kast: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black. Ik zoek qua geluidsniveau iets soortgelijks.
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de eventuele aanpassingen die ik voorstel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 424,99 | € 424,99 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,09 | € 8,09 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 67,45 | € 67,45 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 81,36 | € 81,36 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 110,26 | € 110,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.024,95 | ||
Allereerst zat ik aan een extra HDD te denken van bijvoorbeeld 1 á 2 TB. Deze bijvoorbeeld pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB.
Of ik dacht eraan een tweede SSD erin te doen: pricewatch: Intel 660p 1TB Wat denken jullie?
Ten tweede zat ik te denken aan de kast. De huidige heeft een raam/venster en ik vroeg mij af of dit invloed heeft op het geluidsniveau. Dit idee heb ik namelijk en zou een reden zijn om een andere kast te zoeken.
Ten derde het intern geheugen. Ik hoor vaak tegenstrijdige dingen om mij heen betreft de nodige RAM. De een zegt 16gb en de ander 32GB. Er zit nu 16gb in, maar ik zou eventueel 32gb erin kunnen doen. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK Wat denken jullie?
Tot slot sta ik uiteraard open voor andere vormen van advies over deze samenstelling.