Multi-stop vluchten waarvan 1 vlucht is geannuleerd. En nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:26
Beste medetweakers,

Ik ben al een tijdje aan het googelen geweest en heb actief informatie gezocht over deze kwestie.

In het kort:
Ik zou 17 juli 2020 een grote reis maken met mijn vriendin naar Bolivia-Peru en terug met tijdelijke stop in New York en dan weer huiswaarts op 15 augustus.

Probleem:
Deze vakantiereis gaat natuurlijk niet door alleen hebben we tickets los geboekt via travelfrom.nl waarbij we in principe alleen vliegen met Lufthansa en daar lokaal met LATAM Airlines van Peru Lima naar New York JFK.

Vluchten (allemaal onder 1 boekingscode):
1. Amsterdam - Frankfurt (Lufthansa)
2. Frankfurt - Buenos Aires Argentinie (Lufthansa)
3. Argentinie - Bolivia Santa Cruz (Lufthansa)
4. Peru Lima - New York JFK
5. JFK - Frankfurt (Lufthansa)
6. Frankfurt - Amsterdam (Lufthansa)

Nu is vlucht 4 al geannuleerd door Latam Airlines

Vraagstelling:
Ik wil natuurlijk niet meer vliegen en kosteloos annuleren/refund.

Hoe zit het nu als Latam Airlines als deel van de vluchten is geannuleerd? Zijn de andere 5 vluchten vallend onder 1 boekingscode ook vervallen/geannuleerd of iets dergelijks?

Daarnaast ben ik bewust dat Latam geen europees bedrijf en land is dus geen compensatie (plus 2 weken ervoor laten weten).

De start van de vluchten begint al bijna binnen 2 weken tijd. Dan zou ik recht hebben op compensatie als deze geannuleerd wordt.

Doel:
- Van alle vluchttickets af en geld terug

Dilemma:
- Kan alleen kosteloos geld terugkrijgen als geannuleerd wordt. Enkel voor mij niet duidelijk. Moeten alle vluchten individueel geannuleerd worden om aanspraak te maken op een refund? Zo ja dat betekent dan dat ik ook nog gecompenseerd kan worden per vlucht? Lijkt me apart aangezien ik 1 boekingscode hebt.

Hopelijk kent iemand uit de praktijk een soortgelijk probleem of heeft inzage in deze casus.

Alvast veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
Gezien je boeking score, heb je ze ineens geboekt bij een bureau/ site, of zijn het 5 apprte boekingen.
Als het als pakket is geboekt lukt het meestal om het geheel te annuleren als 1 deel wegvalt.

In het andere geval hoop ik dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, maar dat denk ik niet (gezien je al aan het besparen bent gegaan door 5 aparte boekingen en de vraag hier zonder te melden dat je er een hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
Oh dank voor je antwoord.

Ik heb een annuleringsverzekering.
De vluchten vallen onder 1 boekingscode wel via een reis agentschap (travelfrom) en niet direct bij Lufthansa.

Via Skyscanner destijds gevonden en geboekt bij travelfrom.

--

Wat zou een goede aanpak zijn om dit als geheel te annuleren?

[ Voor 12% gewijzigd door Phantasist op 03-07-2020 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46
Phantasist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:11:
Oh dank voor je antwoord.

Ik heb een annuleringsverzekering.
De vluchten vallen onder 1 boekingscode wel via een reis agentschap (travelfrom) en niet direct bij Lufthansa.

Via Skyscanner destijds gevonden en geboekt bij travelfrom.

--

Wat zou een goede aanpak zijn om dit als geheel te annuleren?
Kijk in de voorwaarden van je annuleringsverzekering en pak een van de redenen die geaccepteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01
Wat stelt travelfrom voor? Dat kan potentieel de eenvoudigste oplossing bieden.

[ Voor 50% gewijzigd door Rukapul op 03-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah, je hebt hem dus WEL als pakket geboekt. Dat is mooi dan sta je sterker.

Bel ze eens op? Waarschijnlijk maak je je veel zorgen en kan het zo opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
Ja ik heb ze voordat ik wist dat een deel geannuleerd werd al gebeld. En toen werd aangegeven dat het pas kan als op dag van vertrek blijkt dat het geannuleerd is door Lufthansa zelf.
(en ik heb geen idee in hoeverre dat geldt voor een deel of compleet deel van de vluchten)

Lufthansa heb ik al meer dan 1 uur in de wacht gezeten en krijg ze niet te pakken..

Dus vandaar wil ik ook weten hoe solid de zaak is.

Ik begrijp dat je sterker staat als 1 boeking maar ik kan nergens een vergelijkbare zaak vinden van deze casus. Want ik zie nergens dit zwart op wit staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Phantasist op 03-07-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Kan je Lufthansa mailen oid? Misschien werkt dat beter. Het is natuurlijk nooit leuk om geen antwoorden te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vaak kun je beter op Twitter of Facebook beginnen en daar de vraag richten aan @Lufthansa. Bellen vereist mensen met communicatieve vaardigheden (taal, stem etc), social media niet.

Verder maakt het reisbureau zich er wel erg makkelijk vanaf. Die mogen echt wel wat meer moeite doen.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 03-07-2020 23:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Lufthansa heeft hier toch weinig mee te maken? Hun vluchten worden nog gewoon uitgevoerd. Alleen de vlucht van een andere maatschappij is geannuleerd. Ik denk dat Lufthansa je gewoon weer terug naar het reisbureau stuurt.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lufthansa is een code-share with LATAM, het kan dus als een Lufthansa vlucht zijn gekocht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
Dank voor de reacties.

Ik denk dat ik Travelfrom weer eerst gaat bellen.
Het is alleen lastig een goede medewerker aan de lijn te krijgen daar..

Ik gok dat zij weer niks 'kunnen'. Dan zal ik Lufthansa dit verhaal aangeven.
Ik probeerde meer te weten te komen over mijn rechten met deze casus want helaas weinig gezien hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:41
Anderzijds ze benaderen of er voor vlucht 4 een alternatief beschikbaar is?
Lijkt me niet fijn om je vakantie door een annulering in het water te zien vallen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:43
@fonsoy hij geeft zelf al aan als zijnde zijn vraagstelling niet te willen in de TS.
Om laten gooien om toch te moeten is dan niet echt iets wat je wil. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 05-07-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

99ruud99 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:17:
Kan je Lufthansa mailen oid? Misschien werkt dat beter. Het is natuurlijk nooit leuk om geen antwoorden te hebben.
Lufthansa stuurt je linea recta door naar het reisbureau waar je je ticket geboekt hebt. En daar dient TS ook verhaal te halen. Had hij dat niet gewild had hij ineens bij LH rechtstreeks moeten boeken... (no offense).
gambieter schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:43:
Lufthansa is een code-share with LATAM, het kan dus als een Lufthansa vlucht zijn gekocht.
Dat maakt op zich niet uit. Zelfs als LATAM de vlucht uitvoert en verkoopt, dan is het nog steeds een ticket van Lufthansa. En dat is waar het om draait.

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 05-07-2020 23:43 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Maar zij kunnen wel een inschatting maken of ze wel of niet vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je jast het vluchtnummer door de website van LATAM of Flightstats. Daar heb je LH niet voor nodig.

TS kan gezien de Europese wetgeving een kosteloze annulatie verwachten, is ticket bij Europese maatschappij. Ook al is deel van ticket dat geannuleerd is niet door LH zelf uitgevoerd.

Als die online tent waar hij geboekt heeft een groot bedrijf is dat alles op volumes doet, dan moet hij inderdaad hopen dat hij iemand treft die zijn/haar job wil doen. Da's sneu, maar het is niet anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 05-07-2020 23:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Benieuwd hoe dit afgelopen is @Phantasist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasist
Ja de afwikkeling is nog gaande.

In het kort.

Ik kreeg binnen mijn boekingscode nog een annulering van een vlucht. Verder ging ik bij gebrek aan informatie over de vluchten alle vluchtnummers checken wanneer ze voor het laatst hadden gevlogen. Het merendeel had al niet gevlogen sinds Juni.

Aan de hand van het gegeven dat er dus weer een vlucht niet doorging (annulering door vliegmaatschappij) heb ik contact gehad met travelfrom.nl. Hierin via een account op hun site op 11 juli een soort refund aangevraagd met deze informatie. Op maandag 20 juli stond er de status ' verzoek ingewilligd' met datum 16 juli. Dus even gebeld omdat het geld niet teruggestort was.

Bleek dat het dus gehonoreerd was en geld terugkreeg. Nu zeiden ze dat ik al mijn geld terug had moeten hebben. Maar ze gaf aan dat het 10 werkdagen kan duren.. In dit geval op 30 juli moet het teruggestort zijn en anders moest ik een mail sturen naar hun financiële afdeling.

Ik ben benieuwd! Ik zal het dan laten weten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phantasist
Even netjes om te laten weten hoe het afliep!

- De tussenhandelaar gaf aan telkens terug te betalen maar voerde dit niet uit (telkens weer)
- Ik had geen hard bewijs op schrift.
- Met behulp van vele losse bewijsstukken (telefoonlogs etc met koppelingen naar mails) heb ik 1 grote geluk gehad! Ik heb betaald met creditcard, mijn CC heeft dus netjes het geld teruggeboekt!

Update:
p.s. om anderen te waarschuwen!

Boek nooit maar ook iets via travelfrom.nl

Zie trustpilot
https://nl.trustpilot.com/review/travelfrom.nl

Ik zie vele soortgelijke zaken. Ik ben denk een van de weinigen die het geld terugkreeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Phantasist op 22-08-2021 21:35 ]

Pagina: 1