Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepie_jee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 19:06
Ik zoek een?
Midrange tot high-end smartphone die mijn huidige Lenovo P2 moet vervangen.
Wat mij heel erg beviel aan de Lenovo P2:
++ Grote accu
++ Dual SIM
+ Oled scherm
+ Relatief klein (zeker gezien huidige smartphone-aanbod)
+ Normale prijs (~300 euro toendertijd)

Wat mij tegenviel:
-- Geen/nauwelijks software/security updates
-- Beperkte opslag (inmiddels)
- Slechte camera

Wat is je budget?
Sowieso niet meer dan 800 euro, voorkeur heeft een telefoon van rond de 500 euro of minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hetzelfde als mijn huidige smartphone. Bellen is belangrijk en daarbij is dual-SIM handig. Daarnaast, mails checken, simpele spelletjes, internetten, video's kijken, genoeg opslag op de telefoon om veel apps te kunnen hebben (+offline afspeellijsten, video's).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de BBG bekeken en op de pricewatch gefilterd op ongeveer het formaat van de Lenovo P2 (niet schermgrootte, maar telefoongrootte). Daarnaast zou ik graag zien dat de telefoon qua HW ook een upgrade is ten opzichte van de Lenovo P2. Dat betekent meer dan 3 GB werkgeheugen en meer dan 32 GB opslag. Daarnaast zou de telefoon makkelijk 1 dag met volle accu moeten kunnen, het liefst meerdere dagen. Ook zou de telefoon de laatste Android (of IOS) versie moeten hebben/krijgen. Idealiter zit het in het Android One programma maar dat is geen harde eis. Dual SIM zou ik graag erbij hebben, maar als het aan de andere eisen zou voldoen, zou ik die voorwaarde kunnen laten varen.

Het filter: Compacte smartphone PW

Telefoons die ik overweeg:
Vergelijking Smartphones
  • Samsung Galaxy S20
  • ++ Voldoende opslag/geheugen ++ Hetzelfde (iets kleiner) formaat dan Lenovo P2 + Laatste Android versie + Dual SIM -- Duur - Slechte ontgrendeling - Samsung bloatware
  • Google Pixel 3a
  • ++ Formaat + Geen bloatware + Dual SIM + Relatief goedkoop -- Accuduur - Al enige tijd uit, dus wss minder dan 2 jaar updates - Beperkte upgrade qua opslag en geheugen
  • Samsung Galaxy S10(e)
  • ++ Formaat + Laatste Android versie + Dual SIM + Relatief goedkoop -- Accuduur - Al enige tijd uit, dus wss minder dan 2 jaar updates - Samsung bloatware
  • Samsung Galaxy A41
  • ++ Formaat ++ Goedkoopst + Laatste Android versie + Dual SIM - Accuduur - Al enige tijd uit, dus wss minder dan 2 jaar updates - Samsung bloatware - Beperkte upgrade qua opslag en geheugen
  • Xiaomi Mi 9 SE
  • ++ Formaat ++ Goedkoop + Dual SIM -- Accuduur - Al enige tijd uit, dus wss minder dan 2 jaar updates - Xiaomi bloatware - Nauwelijks meer te krijgen
  • Huawei P30 (Pro)
    edit:
    Toegevoegd
  • De prijs is ten opzichte van de specificaties vrij goed. De Pro-versie is echter wel een stukje groter dan de Lenovo P2. De P30 heeft weer een kleinere accu dan de Pro versie. De skin van Huawei moet je dan ook wel weer van houden. Ook is een eventuele uitbreiding via de gekke NM kaart van Huawei zelf onhandig, gezien het beperktere aanbod ten opzichte van een SD-kaart. ++ Goede specificaties t.o.v. prijs + Formaat van P30 is ongeveer gelijk aan Lenovo P2 + Dual SIM - NM card als extra opslag - EMUI skin - Formaat van P30 Pro is net te groot - Alweer ruim een jaar uit, SW upgrades/updates zullen beperkt zijn
  • Google Pixel 4a
    edit:
    Suggestie door mede-Tweakers 99ruud99 en Olympia
  • Qua software en specificaties een goede suggesties. Echter, de verwachting is dat ook hier (net als in de Pixel 3a) een kleine accu zal zitten, en ik verwacht dat de accuduur daarom zeer zal tegenvallen. ++ Formaat + Geen bloatware + Dual SIM -- Accuduur - Nog niet beschikbaar
  • Iphone XS
    edit:
    Suggestie door mede-Tweaker Ambianz
  • Apple heeft meestal lange software ondersteuning en ook al is dit niet de laatste versie Iphone, verwacht ik dat deze ook nog enkele jaren ondersteund zal worden. Nadeel hier is de prijs, zeker gezien dit niet de laatst uitgebrachte Iphone is. Ook de accu is zeer minimaal, alhoewel de accuduur gezien de grootte nog meevalt. De 64GB opslag is daarbij niet een grote upgrade ten opzichte van de Lenovo P2 (voor de goedkoopste variant). ++ Formaat + Dual SIM + Redelijk lang software upgrades/updates - Accuduur
Welke vragen heb je hier nog over?
Suggesties voor andere telefoons (eventueel Chinees en/of niet in de Pricewatch) zijn zeer welkom! Mochten er telefoons gepland zijn om uit te komen in het komende jaar, dan zou ik eventueel ook kunnen wachten. Alle eisen kunnen een beetje opgerekt worden als daarmee andere voorwaarden wel gehaald kunnen worden. Dank voor alle hulp _/-\o_ .

[ Voor 24% gewijzigd door Joepie_jee op 04-07-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:36
Misschien even kijken naar pixel 4a.
Voor Chinese mobieltjes is kimovil een handige vergelijkingssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 09:41
Heb je veel haast? Het ziet ernaar uit dat de Pixel 4a binnen nu en een maand uitkomt; het lijkt me dat dat toestel heel goed bij jouw wensen past.
  • OLED-scherm
  • Schone Android
  • Vooraan met updates
  • Lange ondersteuning (voor Android-begrippen)
  • Handzaam formaat
  • Betaalbaar (+/- €450-€500)
  • Goede camera
  • Dual sim
De accuduur zal waarschijnlijk niet geweldig zijn, maar dat is nog even afwachten. Opslag gaat waarschijnlijk tot max 128 GB.

De high-end Samsung-telefoons zou ik eigenlijk alleen overwegen als er een goede promotie is, zoals gratis Galaxy Buds, extra inruilwaarde, cashback, een smartwatch, noem maar op. Op dit moment krijg je bij een S20 een gratis Samsung Care-verzekering, maar daar zul je waarschijnlijk weinig aan hebben. De Pixel 3a is een prima toestel, met nog 2 jaar ondersteuning, maar de processor is niet geweldig. De A41 is niet toekomstbestendig, daar ga je je echt aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:03
Wellicht iPhone xs? Wel wat ouder maar nog steeds een prima telefoon en zeker de 64gb versie is voor een mooi prijsje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adriaan84
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:57
Motorola Moto G Pro? 300 euro. 128gb
dual sim
wel LCD.. maar lijkt goed!
stereo speakers zijn goed.
formaat te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 15:47
Wij zitten blijkbaar in het zelfde schuitje, ik zal jouw topic volgen.

Die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zit in hetzelfde schuitje. Heb nu een Sony XZ Compact 2 .
Ik zoek een compacte telefoon met goede batterijduur. Dacht zelf aan de S10E, maar die is steeds minder makkelijk te verkrijgen. En de batterijduur...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1