Ik heb zelf al wat samengesteld (exclusief videokaart want die haal ik uit mijn huidige systeem).
Wil mijn huidige systeem vervangen door iets moderners en iets wat stiller is voor web development op een Linux omgeving. Ik denk dat dit wel een prima systeem is, maar hoor graag feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren hoofdzakelijk. Verder af en toe wat casual gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
IK zat zelf te denken aan rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart (NVidia GForce 750 Ti)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moderne hardware die bij voorkeur stil is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. In de toekomst wil ik wel mijn nvidia kaart vervangen door AMD vanwege de opensource linux drivers maar dat is nu nog niet relevant. Huidige nvidia-kaart voldoet op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, en het moet compatible zijn met Linux.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de build die ik samengesteld heb en een sanity check. Ik vind het zelf lastig om bepaalde componenten goed te beoordelen. En verder zeker weten dat het allemaal past.
Moederbord + CPU + Koeler zou moeten passen. Waar ik die SSD op moet klikken weet ik eerlijk gezegd niet.
De SSD heeft als formaat 'M.2 80mm'. Ik ga er vanuit dat dit in een 'M.2 (S600/Pcie3.0x4)' slot past, maar wil het toch even checken.
Wil mijn huidige systeem vervangen door iets moderners en iets wat stiller is voor web development op een Linux omgeving. Ik denk dat dit wel een prima systeem is, maar hoor graag feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren hoofdzakelijk. Verder af en toe wat casual gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
IK zat zelf te denken aan rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart (NVidia GForce 750 Ti)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moderne hardware die bij voorkeur stil is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. In de toekomst wil ik wel mijn nvidia kaart vervangen door AMD vanwege de opensource linux drivers maar dat is nu nog niet relevant. Huidige nvidia-kaart voldoet op dit moment.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, en het moet compatible zijn met Linux.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Feedback op de build die ik samengesteld heb en een sanity check. Ik vind het zelf lastig om bepaalde componenten goed te beoordelen. En verder zeker weten dat het allemaal past.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 142,46 | € 142,46 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Pro | € 183,05 | € 183,05 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | € 72,55 | € 72,55 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S Bruin | € 53,91 | € 53,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 113,99 | € 113,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 679,86 | ||
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.