Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke Powerline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyterion
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 18-01 02:17
Proximus abonnement Maxi 100Mbps download 20Mbps upload
Momenteel gebruik ik een powerline die we nog hadden topcom powerline 200 85mbs.

daarvoor gebruikte ik een wifi bridge van proximus zelf aangezien we daarbij zitten maar die had regelmatig slechte verbinding aangezien ik als enige in huis een kabel nodig heeft voor zijn desktop pc .

de router b-box 3 van proximus staat beneden bij de tv van mijn ouders deze kan ik dus ook niet verplaatsen een kabel trekken is ook geen optie helaas.

nu ik speel vaak spelletjes en als ik iets wil downloaden of installeren van een spel dan duurt dit heel lang 8-12u bv voor iets van 19GB.

mijn download snelheid is over het algemeen 4.5Mbps upload 6Mbps ping 9 jitter 2.

met de wifi bridge daarvoor had ik wel meer 15 +- Mbps download nu weet ik zelf niet goed welke powerline ik zou nodig hebben en of het daarmee opgelost kan geraken.

enige advies zou welkom zijn

de powerline zit wel in een stekker doos bij de router waar er nog een digirecorder aangesloten zit ik weet wel dat deze normaal in de muur best apart zou moeten zitten om geen verlies te hebben maar dat mag helaas niet omdat mijn ouders graag teveel kabels zien liggen

[Voor 15% gewijzigd door hyterion op 03-07-2020 17:36]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin eerst eens met beschrijven wat voor abonnement je afneemt bij Proximus; als dat inderdaad maar tegen de 20Mbps is, dan is een download inderdaad tergend traag.

Verder lees ik dat er allerlei dingen al zijn gebruikt gebeurd zoals Topcom? En een Wifi bridge? Over welke afstanden hebben we het? Ik snap er eerlijk gezegd niet heel veel van.

Even ter test: stel dat je je PC even 10 minuten beneden zou aansluiten dierct op de B-Box; hoe snel gaat alles dan?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Waarom niet gewoon een goede wifi kaart in je PC met een goede antenne.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyterion
ja is tog iets meer als 20meter .

beneden aangesloten via de B-Box 10ping 3jitter 8.9Mbps upload , Download 33.3Mbps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyterion
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:34:
Begin eerst eens met beschrijven wat voor abonnement je afneemt bij Proximus; als dat inderdaad maar tegen de 20Mbps is, dan is een download inderdaad tergend traag.

Verder lees ik dat er allerlei dingen al zijn gebruikt gebeurd zoals Topcom? En een Wifi bridge? Over welke afstanden hebben we het? Ik snap er eerlijk gezegd niet heel veel van.

Even ter test: stel dat je je PC even 10 minuten beneden zou aansluiten dierct op de B-Box; hoe snel gaat alles dan?
ja is tog iets meer als 20meter .

beneden aangesloten via de B-Box 10ping 3jitter 8.9Mbps upload , Download 33.3Mbp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyterion
Frogmen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:34:
Waarom niet gewoon een goede wifi kaart in je PC met een goede antenne.
heb er eerlijk gezegd geen gedacht van naar wat ik dan zoal moet kijken van wifi kaart.
en of er dan nog bv een wifi bridge zal moeten tussen komen voor de afstand van mijn pc naar de router
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True