Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j0rikk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-06 10:14
Hi allen,

Even een korte achtergrond; sinds 1,5 jaar woon ik in Peru, waar ik sinds afgelopen januari een baan heb gevonden bij een Canadees bedrijf als helpdesk medewerker. Het probleem echter is dat het bedrijf zich richt op toerisme en ik daardoor tot eind september (of langer) met onbetaald verlof zit vanwege het hele corona gebeuren.

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe baan - echter de markt hier in Peru is er niet echt op vooruit gegaan. Vanwege de crisis zijn de lonen lager dan ooit en werk je vaak 50+ uur voor het minimum loon (ong. $250 p/m).

Ik heb al bij een aantal internationals gekeken (Samsung, Philips, Microsoft, IBM etc.) maar kom daar niet echt verder. Verder al een aantal weken op LinkedIn aan het zoeken en op sites als indeed, glassdoor, justremote en weworkremotely. Al een aantal sollicitaties gehad maar nog niets concreet. En ik weet ook dat ik niet de enige ben die opzoek is naar werk - dus vandaar dat ik mijn focus nu meer op Nederland wil richten.

Mijn achtergrond (kort samengevat) in de ICT;

Bachelor in IT Business Management
~4 jaar werkervaring voornamelijk op de Helpdesk

Mijn vraag is nu; hoe dit het beste aan te pakken?

Vaak lees je verhalen dat mensen eerst in Nederland gaan werken en vanuit daaruit in overleg met het bedrijf bijvoorbeeld in het buitenland te gaan werken. Dat is voor mij helaas geen optie. :X

Uitzendbureaus heb ik ook contact mee opgenomen, maar krijg daar geen reactie, of de reactie dat ze mij niet kunnen helpen.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar bedrijven/websites die er voor open staan/werk aanbieden aan mensen die vanuit het buitenland willen werken voor een Nederlands bedrijf.

Wat mij een voordeel lijkt, is dat ik tegen een lager loon kan werken - en ook buiten kantooruren (7 uur tijdsverschil met Nederland) support kan bieden. (dit zie ik waarschijnlijk te zwart-wit :9 )

Als voorbeeld had ik zelf https://www.5ca.com/ gevonden. Heb daar ook gesolliciteerd en sta inmiddels in hun database wanneer ze iemand nodig hebben voor NL/EN support.

Eigenlijk ben ik dus opzoek naar bedrijven die bijvoorbeeld 24/7 support aanbieden en ook medewerkers in het buitenland aannemen (dat is dus het hele probleem). Nou zijn er genoeg bedrijven die dit hebben (hostingbedrijven als Strato, Versio) - maar heb er nog geen kunnen vinden die mensen vanuit het buitenland laten werken. :/

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True