[C#] Connecten met Bluetooth 4.0 (BLE) module

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 21:47

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een (Windows Form) tooltje in C# dat een verbinding moet opzetten met een Bluetooth 4.0 (BLE) module en daarna data moet versturen en kan ontvangen. Na een hoop zoeken, testen en proberen ben ik volgens mij al best ver. (Ik heb stiekem ook wat hulp gehad van een collega :P)

Er treden echter wat vreemde dingen op. Als ik de "watcher" opstart en erna verbinding maak, dan wordt de "debug-textbox" heel snel gevuld met allerlei dingen die volgens mij helemaal niet zo vaak moeten voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/FormApp.png

De code:

code:
1
*snip*

en:

code:
1
*snip*

Deze 2 regels (in de task "SelectDeviceService") worden volgens mij veel te vaak uitgevoerd:

GetCurrentWriteCharacteristic();
GetCurrentNotifyCharacteristic();

Ook werkt de functie achter de button "write" niet ---> ik kan dus geen data versturen naar de andere BT-module....
En helaas komt er ook geen data binnen als ik met de andere Bluetooth-module een string verstuur

Deze laatste 2 punten zijn natuurlijk het aller belangrijkst, want zonder dat dat werkt heb ik totaal niets aan m'n tooltje O-)

Ik heb ter compleetheid ook het hele project even ingezipt: *snip*

Wie 'o wie kan me hierbij helpen zodat ik straks kan verzenden/ontvangen? _/-\o_

================================================

Omdat 't vrijdag is (de weekend-feeling zit er hier inmiddels al een beetje in) zou ik het leuk vinden om een lekker kratje bier te mogen fixen voor diegene die de oplossing heeft 8)

[ Voor 91% gewijzigd door RobIII op 03-07-2020 18:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, beperk je dan tot de relevante(!) code; ruim 450 regels code dumpen (en nog erger: een zip naar je project) en verwachten dat iemand hier dat wel even voor je gaat zitten debuggen / analyseren is hier niet de bedoeling. Zeker niet als 't niet je eigen code is maar code van derden. En tegen betaling (monetair danwel kratjes bier) zaken laten oplossen valt gewoon onder werving / Kan iemand even...? en is al helemáál niet de bedoeling hier.

Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Verder staan die vragen wanneer je hier een nieuw topic opent er natuurlijk ook niet voor niets:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
We verwachten, zoals je inmiddels wel weet en in onze Quickstart kunt lezen, wel wat meer eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden? Heb je al gedebugged Debuggen: Hoe doe ik dat?

Al-met-al is je topicstart dus niet echt een goede voedingsbodem voor een topic in Softwareontwikkeling. Open gerust een nieuw topic, maar neem dan even bovenstaande allemaal in acht.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 03-07-2020 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.