geen netwerk verbinding op utp wcdt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-01-2022
Beste leden,

toch maar hierop aangemeld en hopelijk een oplossing.

Ik ben een thuis netwerk aan het aanleggen,
modem/router vanuit de meterkast naar een utp wcdt met 2 uitgangen.

linker uitgang werkt en heeft direct verbinding waar ik een kabel ook instop.
rechter uitgang werkt niet.
heb een utp tester erbij gehaald en krijg, als ik een kabel in de wcdt stop toch alle 8 lampjes die netjes branden.
maar toch krijg ik zodra ik deze vanuit de utp wcdt (rechterkant) in een tvkastje of playstation stop geen verbinding. (rechter uitgang)
rara politiepet 🤷🏽‍♂️

je zou zeggen alle 8 lampjes branden dus kabel is goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Als je zo'n splitter gebruikt, wat ik je sterk afraadt, moet je aan beide kanten zo'n splitter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:35

lier

MikroTik nerd

Als alle lampjes werken (althans, als deze alleen verbinding controleert), dan weet je dat alle aders aangesloten zijn. Echter, weet je daarmee nog niet of de volgorde ook juist is. Heb je overal de 586B standaard toegepast? Kan je foto's posten van beide aansluitingen van de kabel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08:
Beste leden,

toch maar hierop aangemeld en hopelijk een oplossing.

Ik ben een thuis netwerk aan het aanleggen,
modem/router vanuit de meterkast naar een utp wcdt met 2 uitgangen.

linker uitgang werkt en heeft direct verbinding waar ik een kabel ook instop.
rechter uitgang werkt niet.
heb een utp tester erbij gehaald en krijg, als ik een kabel in de wcdt stop toch alle 8 lampjes die netjes branden.
maar toch krijg ik zodra ik deze vanuit de utp wcdt (rechterkant) in een tvkastje of playstation stop geen verbinding. (rechter uitgang)
rara politiepet 🤷🏽‍♂️

je zou zeggen alle 8 lampjes branden dus kabel is goed.
Heb je ook 2 utp kabels naar de utp wcd getrokken en op iedere uitgang een kabel aangesloten.

Utp kun je niet zomaar splitsen door 1 kabel in een wcd te stoppen en te verwachten dat je 2 aansluitingen hebt. (Jaja kan wel mits aan beide zijdes 4 aders gebruikt, maar hij gaat hier uit van 1 kabel naar een geplitst wcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
MediaZoo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Heb je ook 2 utp kabels naar de utp wcd getrokken en op iedere uitgang een kabel aangesloten.

Utp kun je niet zomaar splitsen door 1 kabel in een wcd te stoppen en te verwachten dat je 2 aansluitingen hebt. (Jaja kan wel mits aan beide zijdes 4 aders gebruikt, maar hij gaat hier uit van 1 kabel naar een geplitst wcd).
Dat is toch precies wat ik vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Tomaat schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:15:
Als je zo'n splitter gebruikt, wat ik je sterk afraadt, moet je aan beide kanten zo'n splitter gebruiken.
ik gebruik geen splitter..heb natuurlijk 2 kabels naar de utp wcdt

[ Voor 7% gewijzigd door k0entje op 03-07-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
lier schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:36:
Als alle lampjes werken (althans, als deze alleen verbinding controleert), dan weet je dat alle aders aangesloten zijn. Echter, weet je daarmee nog niet of de volgorde ook juist is. Heb je overal de 586B standaard toegepast? Kan je foto's posten van beide aansluitingen van de kabel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxObbTQkrFrPYeZFC3PdlkWJq3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZWqi4EmSHOjUDwJxo1ojJWV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcrHrgTsZuykGYGx9TCSEnUK6zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fH73IOf8dRKmPSEvzkp2xxaN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Titel even wat duidelijker gemaakt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien een stomme vraag; hoe is de andere kant nu gemonteerd? Neem aan dat de 2 kabels naar de WCDT ergens uitkomen? Kan je die aan de andere kant nog omdraaien? Of heb je aan de andere kant een volledig patch-panel zitten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat voor tang heb je gebruikt om die stekker te crimpen? De kontakten zien er behoorlijk mishandeld uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:41:
Wat voor tang heb je gebruikt om die stekker te crimpen? De kontakten zien er behoorlijk mishandeld uit
een lsa tool voor de utp wcdt
en een krimptang voor de connector maar idd het lukte niet in 1x haha

[ Voor 16% gewijzigd door k0entje op 03-07-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:41:
Misschien een stomme vraag; hoe is de andere kant nu gemonteerd? Neem aan dat de 2 kabels naar de WCDT ergens uitkomen? Kan je die aan de andere kant nog omdraaien? Of heb je aan de andere kant een volledig patch-panel zitten?
die begrijp ik eventjes niet maar de andere kant komt in de meterkast uit en heb ik connectors aangemaakt dus kabel is kabel dus wisselen heeft geen zin lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:53:
[...]

die begrijp ik eventjes niet maar de andere kant komt in de meterkast uit en heb ik connectors aangemaakt dus kabel is kabel dus wisselen heeft geen zin lijkt me
Dus in de meterkast heb je...?? Een grote switch? En daar komen nu dus 10 RJ45 "geknepen" connectors op uit die naar je WCDTs lopen?

Maar, kabel is kabel dus dan kan toch in de meterkast de kabel van de linker & rechter van je WCDT omdraaien? En dan hebben we "ook" uitgesloten dat hierdoor de linker ineens niks meer doet en de rechter wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Dus in de meterkast heb je...?? Een grote switch? En daar komen nu dus 10 RJ45 "geknepen" connectors op uit die naar je WCDTs lopen?

Maar, kabel is kabel dus dan kan toch in de meterkast de kabel van de linker & rechter van je WCDT omdraaien? En dan hebben we "ook" uitgesloten dat hierdoor de linker ineens niks meer doet en de rechter wel?
nee gewoon het modem van kpn en had nog ruimte ;)
de rechterkant doet het niet vd utp wcdt terwijl hij wel als ik het test de 8 lampjes branden.
links vanuit de utp wcdt doet het wel.

dus kabel is goed maar iets is er verkeerd maar wat geen idee ik zie het puzzeltje niet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

Wat MAX3400 probeert te vragen is of je de kabels die je in de router (in de meterkast) doet is omwisselt van plek. Want het kan ook de uitgang van de router zijn die niet goed werkt.
Dit is helemaal geen raar idee omdat je UTP test tool aangeeft dat de kabel in orde is.

[ Voor 26% gewijzigd door Emiel1984 op 03-07-2020 18:06 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Emiel1984 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:04:
Wat MAX3400 probeert te vragen is of je de kabels die je in de router (in de meterkast) doet is omwisselt van plek. Want het kan ook de uitgang van de router zijn die niet goed werkt.
Dit is helemaal geen raar idee omdat je UTP test tool aangeeft dat de kabel in orde is.
ow zo op die fiets haha
ja die zijn ook gewisseld, heb allerlei mogelijkheden geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:22:
[...]

ow zo op die fiets haha
ja die zijn ook gewisseld, heb allerlei mogelijkheden geprobeerd.
Dus je hebt je WCDT dus kapot / verkeerd gemonteerd en de rechterkant is dus niet goed. Die conclusie is er dan nu toch?

Uitbouwen, vervangen, opnieuw proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Nu het rare,

ik heb eventjes weer alles opengedraaid en gekeken welke rij welke kant was van de utp wcdt.
Ik dacht namelijk bovenste rij is een kant en de onderste rij is 1 kant.
Wat schepte mijn verbazing toen ik het testte met een kabeltje los te trekken:
linksonder vd utp wcdt en rechtsboven vd utp wcdt is de linker uitgang (tv bleef het doen) reat vd kabeltjes was los...maar het groen/oranje kwam van 1 kabel en de bruin/blauw vd andere kabel.

dus ik dacht nu heb ik het! :
linksonder en rechtsboven 1 kabel alles aansluiten en rechtsonder en linksboven de andere, maar hetzelfde effect: alleen de linkerkant doet het.

misschien een slechte utp wcdt?! een nieuwe gepakt, wederom hetzelfde.

kun je het nog volgen? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 16:41
nvm keek verkeerd.

[ Voor 93% gewijzigd door !GN!T!ON op 03-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:27:
ik heb eventjes weer alles opengedraaid en gekeken welke rij welke kant was van de utp wcdt.
Ik dacht namelijk bovenste rij is een kant en de onderste rij is 1 kant.
Wat schepte mijn verbazing toen ik het testte met een kabeltje los te trekken:
linksonder vd utp wcdt en rechtsboven vd utp wcdt is de linker uitgang (tv bleef het doen) reat vd kabeltjes was los...maar het groen/oranje kwam van 1 kabel en de bruin/blauw vd andere kabel.
Hoe kan dit dan ooit goed geweest zijn volgens je kabeltester? :?

Zal het antwoord maar vast erbij geven: dat kan niet als je draden op de verkeerde contacten had zitten.

Lijkt me dat een rij (boven of onder) gewoon bij een poort hoort.

Maar een kabeltester meet alleen dat er een verbinding is, dit is geen garantie dat het een goede verbinding is. Denk toch dat het met de componenten of montage is fout gegaan. Zowel de RJ45 stekker als de draden in de LSA strook zien er inderdaad mishandeld uit. Draden lijken naar mijn idee wat ver ont-twist in de contactdoos. En heb je wel RJ45 stekkers geschikt voor stugge bedrading gebruikt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Xander schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Hoe kan dit dan ooit goed geweest zijn volgens je kabeltester? :?

Zal het antwoord maar vast erbij geven: dat kan niet als je draden op de verkeerde contacten had zitten.

Lijkt me dat een rij (boven of onder) gewoon bij een poort hoort.

Maar een kabeltester meet alleen dat er een verbinding is, dit is geen garantie dat het een goede verbinding is. Denk toch dat het met de componenten of montage is fout gegaan. Zowel de RJ45 stekker als de draden in de LSA strook zien er inderdaad mishandeld uit. Draden lijken naar mijn idee wat ver ont-twist in de contactdoos. En heb je wel RJ45 stekkers geschikt voor stugge bedrading gebruikt?
geen idee maar toch is/was het zo haha daarom kwam ik er ook niet aan uit...
want de tv bleef aan en rechtsboven en links onder waren alleen vastgeklikt in de lsa strook ;)

ben t niet mee eens dat in de lsa strook het er gehavend uit ziet want daar ziet het er netjes uit naar mijn mening, dat de connector daarin tegen er gehavend uitziet ben ik t mee eens dus ga ik morgen een nieuwe opzetten.

heb de RJ45 stekkers gewoon van een bouwmarkt genaamd met een H***
Q-link cat5e maar daar kan t niet aan liggen want de “linkerkant” doet het gewoon goed

[ Voor 6% gewijzigd door k0entje op 03-07-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Ik snap dat elk antwoord hilarisch is haha maar het is ook handig om iets nuttiger met je woorden om te gaan want "daarom kwam ik er ook niet aan uit" kan je op verschillende lezen/interpreteren.

Jusy saying maar gezien onze vragen, snap je misschien wel dat niet elke post van je voldoende duidelijk overkomt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Nee het is niet zo.
want de tv bleef aan en rechtsboven en links onder waren alleen vastgeklikt in de lsa strook ;)
Je TV werkt waarschijnlijk prima op 100mbit en daarvoor heb je maar 2 paren nodig, oranje en groen (pin 1, 2, 3 en 6).

Dus de strook boven hoort bij de outlet waar je de TV op had aangesloten.
ben t niet mee eens dat in de lsa strook het er gehavend uit ziet want daar ziet het er netjes uit naar mijn mening, dat de connector daarin tegen er gehavend uitziet ben ik t mee eens dus ga ik morgen een nieuwe opzetten.
Aan weerszijden van de messen lijkt er een hele deuk in de draad gedrukt te zijn. Bij alle draden. Mijn LSA tang doet dat volgens mij niet. ;)
heb de RJ45 stekkers gewoon van een bouwmarkt genaamd met een H***
Q-link cat5e maar daar kan t niet aan liggen want de “linkerkant” doet het gewoon goed
Met die logica kan het nergens aan liggen, want je hebt toch beide kanten hetzelfde gedaan? Gefeliciteerd, dan werkt het ook allebei! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:24

Emiel1984

Made in NL

Een aantal jaren terug heb ik een poosje netwerkkabels getrokken in gebouwen.
Als we meer kabels konden trekken dan deden we dat altijd.
Het gebeurde namelijk met regelmaat dat er kabelbreuken ontstonden.

We gebruikten ook echte UTP kabel testers.
Die ging ook meten of de datasnelheden behaalt konden worden etc...
Soms was de verbinding prima bij aansluiten maar vertelde de UTP kabel tester toch dat het niet goed was.

Om even to-the-point te komen. Als je UTP tester zegt dat het goed is maar het werkt niet.
Dan trek ik voorlopig even de conclusie dat je geen echte UTP test tool gebruikt.

Persoonlijk zou ik adviseren om ten minste de connectors 1 voor 1 opnieuw aan te sluiten in jouw situatie.
En wanneer je dit doet dit ook netjes te doen want zoals hierhoven als was verteld laten de foto's zien dat het niet helemaal vlekkenloos is gegaan de eerste keer.

En dan bij elke connector die je vervangt de kabel nog is testen. Werkt het niet dan pak je de volgende aansluiting. Heb je ze allemaal gehad ( ik verwacht maar 2 aansluitingen dus hier ben je denk ik in een uurtje max wel mee klaar) en werkt dit nog niet.

In dat geval zou ik of proberen een echte UTP kabel tester te regelen om te zien of je aansluiting wel ok is.
Mocht dat niet lukken dan zou ik gewoon een nieuwe kabel leggen want de kans dat daarin een breuk is ontstaan is dan groot.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Xander schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Nee het is niet zo.

[...]

Je TV werkt waarschijnlijk prima op 100mbit en daarvoor heb je maar 2 paren nodig, oranje en groen (pin 1, 2, 3 en 6).

Dus de strook boven hoort bij de outlet waar je de TV op had aangesloten.

[...]

Aan weerszijden van de messen lijkt er een hele deuk in de draad gedrukt te zijn. Bij alle draden. Mijn LSA tang doet dat volgens mij niet. ;)

[...]

Met die logica kan het nergens aan liggen, want je hebt toch beide kanten hetzelfde gedaan? Gefeliciteerd, dan werkt het ook allebei! ;)
die deuken zie ik idd wat je bedoelt, maar zachter kan ik niet drukken want dan knipt hij het stukje er niet af maar zal morgen nog eens opnieuw gaan proberen, kabel zat.
maar dat ivm de tv dat had ik niet over nagedacht, goeie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Emiel1984 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:27:
Een aantal jaren terug heb ik een poosje netwerkkabels getrokken in gebouwen.
Als we meer kabels konden trekken dan deden we dat altijd.
Het gebeurde namelijk met regelmaat dat er kabelbreuken ontstonden.

We gebruikten ook echte UTP kabel testers.
Die ging ook meten of de datasnelheden behaalt konden worden etc...
Soms was de verbinding prima bij aansluiten maar vertelde de UTP kabel tester toch dat het niet goed was.

Om even to-the-point te komen. Als je UTP tester zegt dat het goed is maar het werkt niet.
Dan trek ik voorlopig even de conclusie dat je geen echte UTP test tool gebruikt.

Persoonlijk zou ik adviseren om ten minste de connectors 1 voor 1 opnieuw aan te sluiten in jouw situatie.
En wanneer je dit doet dit ook netjes te doen want zoals hierhoven als was verteld laten de foto's zien dat het niet helemaal vlekkenloos is gegaan de eerste keer.

En dan bij elke connector die je vervangt de kabel nog is testen. Werkt het niet dan pak je de volgende aansluiting. Heb je ze allemaal gehad ( ik verwacht maar 2 aansluitingen dus hier ben je denk ik in een uurtje max wel mee klaar) en werkt dit nog niet.

In dat geval zou ik of proberen een echte UTP kabel tester te regelen om te zien of je aansluiting wel ok is.
Mocht dat niet lukken dan zou ik gewoon een nieuwe kabel leggen want de kans dat daarin een breuk is ontstaan is dan groot.
het utp test kitje is niet of er snelheid doorheen gaat maar een simpel ding van euro of 8.
ik ga eens kijken of ik dat ergens kan regelen
oplossing zal ik ook wel aangeven zodra het gelukt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
k0entje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:28:
[...]

die deuken zie ik idd wat je bedoelt, maar zachter kan ik niet drukken want dan knipt hij het stukje er niet af maar zal morgen nog eens opnieuw gaan proberen
Dan ligt het misschien aan je gereedschap. :)

Wil niet beweren dat het probleem hier aan ligt, maar het viel me op.

Ik heb ook het idee dat je de twist onnodig ver uit de draden hebt gehaald. Dat moet je ook proberen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:09
Even voor de zekerheid, de utp kabel naar de WCD is wel met solid kernen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Dieks77 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:50:
Even voor de zekerheid, de utp kabel naar de WCD is wel met solid kernen toch?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0entje
Beste mensen, ik zou eventjes laten weten maar was t alweer vergeten.
Maar het is gemaakt, ik heb het rustig opnieuw gedaan en een nieuwe connector erop gezet en nu doen beide uitgangen het.

iig bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Als je stugge netwerkkabel gebruikt hebt kun je daar geen RJ45 aanknijpen en verwachten dat dat goed werkt.
Als soepele kabel hebt gebruikt kunt je er geen WCD (=LSA) op aansluiten en verwachten dat het goed werkt.

Als je het goed wilt doen gebruik je stugge kabel en monteer je het aan beide kanten af op LSA, dus WCD, keystones of patchpanel.

RJ45 zelf aanknijpen geeft altijd problemen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1