Meerdere hardware VOIP telefoons op dezelfde SIP account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik gebruik reeds een hele tijd een Yealink VOIP telefoon, naar tevredenheid. Het is echter een versie met draadje, en dat is niet zo fijn voor de WAF (noch die van mezelf). Om wat vrijer te zijn, heb ik eerder deze week een extra DECT (VOIP) telefoon gekocht; een Gigaset C530IP.

Nu moet ik zeggen dat ik weinig thuis ben in de VOIP wereld, en naief verondersteld heb dat ik gewoon 2 telefoons op hetzelfde nummer/account kan registreren, klaar. Het registreren an sich was inderdaad geen probleem, maar nu rinkelt er maar 1 van de 2 telefoons wanneer er een oproep binnenkomt. Da's dus niet erg handig :)

De telefoons zitten op een dezelfde, afgezonderde VLAN, en registeren rechtstreeks op de SIP account van mijn provider (EDPnet). Na een beetje googlen vond ik iets terug over SIP forking? Moet ik voor zoiets 'simpels' echt iets à la FreePBX gaan opzetten, of zie ik iets over het hoofd? Zijn er misschien makkelijkere alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan slechts 1 VoIP ontvanger hebben. Je moet gewoon die Yealink wegmikken en je Gigaset aansluiten. Dan een 2e handset halen voor je gigaset en die aanmelden bij de gigaset. De 530IP kan 6 handsets aan. Probleem opgelost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
Je kan slechts 1 VoIP ontvanger hebben. Je moet gewoon die Yealink wegmikken en je Gigaset aansluiten. Dan een 2e handset halen voor je gigaset en die aanmelden bij de gigaset. De 530IP kan 6 handsets aan. Probleem opgelost.
Ik vreesde er al voor. Een tweede handset is de makkelijke oplossing ja, maar ik wil graag mijn Yealink ook blijven gebruiken op mijn bureau. Daar heb ik geen draadloze telefoon nodig. Wat zijn de opties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Slonzo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:47:
[...]
Wat zijn de opties dan?
Er toch een draadloze telefoon neerzetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04 12:06
Welke voip-provider gebruik je? Soms kun je meerdere accounts aanmaken waar je externe lijn dan op binnenkomt. Op die manier kun je wel meerdere toestellen gebruiken op 1 lijn.