iCloud foto’s niet zichtbaar op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
Hallo allen,

Sinds kort upload ik foto’s naar iCloud, aangezien ik hem verhoogd heb naar 2 tb.

Nu is helaas het geval dat deze foto’s niet zichtbaar zijn op mijn iPhone, wel op de iPad.

Foto’s vanuit mijn iPhone naar iCloud zijn wel zichtbaar.

Weet iemand waar dit aan ligt? Sync van iCloud photos staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Als je gebruik maakt van iCloud, dan gaan de foto's eigenlijk ook naar de iCloud en krijg je een 'snelkoppeling' op je telefoon. Als je de snelkoppeling aanklikt, wordt de foto binnengehaald van iCloud en heb je hem weer lokaal.

Of is dit niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Lelletje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:02:
Als je gebruik maakt van iCloud, dan gaan de foto's eigenlijk ook naar de iCloud en krijg je een 'snelkoppeling' op je telefoon. Als je de snelkoppeling aanklikt, wordt de foto binnengehaald van iCloud en heb je hem weer lokaal.

Of is dit niet wat je bedoelt?
Wat snelkoppeling?
Foto’s worden gewoon geüpload naar iCloud.
Je kan Optimalisatie voor opslag aanzetten waardoor je alleen thumbnails te zien krijgt op je iPhone of iPad. Als je er op klikt wordt de foto volledig gedownload.

Als TS helemaal niets te zien krijgt op zijn iPhone is het verstandig om iCloud Foto’s uit te zetten, telefoon opnieuw op te starten en vervolgens weer iCloud Foto’s aan te zetten. Misschien triggert dit weer het een en ander waardoor het wel goed gaat.

Als je mobiele data voor Foto’s niet aan hebt staan, is het verstandig om je telefoon aan de lader te leggen en verbonden te zijn met WiFi. Ik meen me te herinneren dat dat ook meespeelt in de synchronisatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Tartarus op 03-07-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Snelkoppeling?

Het aparte is dat mijn iPhone foto’s wel naar iCloud gaan maar andersom niet en wel naar mijn iPad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 18:39
Krishh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:49:
Snelkoppeling?

Het aparte is dat mijn iPhone foto’s wel naar iCloud gaan maar andersom niet en wel naar mijn iPad...
Staat de optie iCloud foto's wel aan in je instellingen op je iPhone?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krishh
forzabesiktas schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Staat de optie iCloud foto's wel aan in je instellingen op je iPhone?
Die staat aan, heb het uitgezet, en weer aan. Telefoon uitgezet maar niks werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Krishh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Die staat aan, heb het uitgezet, en weer aan. Telefoon uitgezet maar niks werkt..
Kun je anders even je iPhone aan de oplader hangen en controleren oftie dan wel download?
En ben je verbonden met WiFi?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
forzabesiktas schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Kun je anders even je iPhone aan de oplader hangen en controleren oftie dan wel download?
En ben je verbonden met WiFi?
Heb het geprobeerd, gisteren en vanochtend.

Vol opgeladen, verbonden met WiFi maar hij haalt niks binnen, hij upload alleen foto’s maar de nieuwe albums die ik gemaakt heb binnen iCloud.com zie ik alleen op mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
helder, kun je zowel op je iPad als op je iPhone de instellingen van de Foto's gedeelte vergelijken?
Denk dat je dat al hebt gedaan.... enige optie die ik nog kan bedenken is je toestel backuppen en daarna wipen + opnieuw installeren.
Ik heb het wel vaker gehad maar na paar dagen begonnen ze spontaan te verschijnen.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 17:41

De Nelis

en anders maar niet...

En wat gebeurd er als je je af- en weer aanmeld op icloud op de iPhone?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Ik ga inderdaad even afmelden, en inloggen en anders inderdaad even mijn telefoon eigen, reserve kopie is aanwezig ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Het werkt nu, nadat ik een reservekopie gezet heb.

Helaas ben ik veel foto’s en video’s kwijt van afgelopen weekend.. dat was mijn trouw weekend..

Blijkbaar waren ze nog niet geüploaded naar iCloud.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Krishh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:50:
Het werkt nu, nadat ik een reservekopie gezet heb.

Helaas ben ik veel foto’s en video’s kwijt van afgelopen weekend.. dat was mijn trouw weekend..

Blijkbaar waren ze nog niet geüploaded naar iCloud.. :(
Ik ga wellicht heel naar klinken, maar het kwam niet in je op om die foto’s te quadruple backuppen op meerdere opslagmethodes? Denk aan Dropbox, Google Drive, een thumbdrive of zelfs gewoon even op je computer of cd’s branden?

Dat is het allereerste wat je hoort te doen met belangrijke of onvervangbare foto’s en video’s.

Maar goed, ik vind het wel jammer dat dit jou heeft moet overkomen. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Daarom gebruik ik ook Google foto’s en een iXpand drive i.p.v. iCloud voor een backup.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
HereIsTom schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:31:
Daarom gebruik ik ook Google foto’s en een iXpand drive i.p.v. iCloud voor een backup.
iCloud is dan ook geen backup, maar een “mirror”.
Het weerspiegelt wat er op je iDevices staat. Verwijder je iets, dan verwijder je het overal.
Een backup daarentegen staat los van je iDevices en is daardoor veel veiliger en geschikter om gegevens veilig te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Tartarus schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Ik ga wellicht heel naar klinken, maar het kwam niet in je op om die foto’s te quadruple backuppen op meerdere opslagmethodes? Denk aan Dropbox, Google Drive, een thumbdrive of zelfs gewoon even op je computer of cd’s branden?

Dat is het allereerste wat je hoort te doen met belangrijke of onvervangbare foto’s en video’s.

Maar goed, ik vind het wel jammer dat dit jou heeft moet overkomen. Sterkte.
Je hebt groot gelijk, ik was te gehaastig om mijn probleem op te lossen en had niks gecontroleerd.

Het wazige is wel dat die een reservekopie gemaakt heeft van 146GB, maar als ik die terug plaats, iCloud foto’s uit zet, dan heeft die alsnog niks. Terwijl mijn iPhone een 256GB model is. Heb verder ook niet veel apps erop, 78GB aan foto’s maar die wilt die op de een of ander manier niet terug zetten omdat ik iCloud foto’s gebruik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krishh
Update:

En dan zie je net dat op het moment dat je het gevonden hebt, er een nieuwe reserve kopie gemaakt is om 9:34 waardoor mijn oude vervallen is :).

Daar zaten de foto's nog in.
Pagina: 1