Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leren welke applicatie bij welk systeem past.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinner3
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 28-05 16:16
Mijn vraag

Hallo

Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of ik hier goed ben. Misschien moest ik naar een systeem samenstellen forum gaan?
Het gaat om leren zelf te achterhalen wat en hoe een software appliciatie is en bij welke minimale systeem vereisten past.

Ik zou graag willen leren hoe ik te weten kan komen en zodat ik het zelf kan.
Ik heb via internet een app gedownload en ik kan het aan de site vragen welke laptop systeem compatibel is. Maar toen dacht ik, laat ik het maar zelf leren. Maar ja, ik weet het niet zo goed waar ik moet opletten. Heb wel zelf onderzoek gedaan, zie laatste vraag hier onder

Dit is hetzelfde als een game kopen en mensen vragen welke systeem moet ik kopen voor deze game.
Maar nu is het andersom :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Applicatie tool dat csv bestanden gebruikt. Er zit alleen maar excel files in.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar de eigenschappen van de tool, hij draat op 32bits, draait vanaf 200mb memory geheugen. Dit betekent hoe meer excel files tegelijk open hoe hoger dit aantal is.
Wat ik zag bij de CPU vond ik wel verassend, hij draait maar vanaf 0% tot 0.2% ! Ik denk dat de berekeningen alleen in de csv files zit.

Beste antwoord (via Spinner3 op 03-07-2020 15:33)

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

De meeste tools komen met een lijst systeemvereisten. Daaronder valt doorgaans hardware- en software. Een applicaties voor de RISC CPU van een Texas Instruments grafische rekenmachine gaat niet op een iPhone of PC werken, net zo min als dat je Crysis kan spelen op die rekenmachine. Doorgaans staat dat bij de applicatie, maar hier dien je wel een asterisk te plaatsen.

Soms zie je gekke eisen als "4GB VRam" en dan zul je Henkie met z'n GT910 een nachtmerrie zien beleven, terwijl Jantje met z'n 2GB GTX1050 mogelijk de grootste lol heeft. In dit soort gevallen is wat meer diepgang nodig, maar doorgaans kom je bij dit soort apps dan ook wel communities tegen waar mensen voor die applicatie specifiek uitleg kunnen geven.

Absoluut zeker weten óf iets werkt (en hoe goed iets werkt) op een zekere had- en software combinatie is bijna niet te doen. Sterker nog, het is op enterprise niveau haast een complete discipline. Wel een leuke, maar ik zou daar zeker nu geen aandacht aan besteden.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

32-bit dus als het meezit, dan zal het proces nooit meer dan 4GB RAM kunnen alloceren.

Maar ja, "de tool"; ongetwijfeld heb je er meer info over?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinner3
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
32-bit dus als het meezit, dan zal het proces nooit meer dan 4GB RAM kunnen alloceren.

Maar ja, "de tool"; ongetwijfeld heb je er meer info over?
Eh ja ik weet ook niet wat ik moet delen? Het is een beetje hetzelfde als powerpoint tool. Je maakt een presentatie dmv al die documenten die je erin opslaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:54
Spinner3 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:53:
Ik heb via internet een app gedownload en ik kan het aan de site vragen welke laptop systeem compatibel is. Maar toen dacht ik, laat ik het maar zelf leren. Maar ja, ik weet het niet zo goed waar ik moet opletten. Heb wel zelf onderzoek gedaan, zie laatste vraag hier onder
Als er iemand is die je kan vertellen wat voor computer je nodig hebt zijn het de makers wel. Als je ook deelt over welke tool je het hebt kunnen wij misschien wat meer informatie geven waar je wat aan hebt. Nu is het een beetje te algemeen waardoor elk antwoord het minder duidelijk maakt.

XBL: Nogne

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinner3
Nogne schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Als er iemand is die je kan vertellen wat voor computer je nodig hebt zijn het de makers wel. Als je ook deelt over welke tool je het hebt kunnen wij misschien wat meer informatie geven waar je wat aan hebt. Nu is het een beetje te algemeen waardoor elk antwoord het minder duidelijk maakt.
Ja daar heb je gelijk in! En dat is ook mogelijk om aan hun te vragen. Daar is de support voor!

Ik had duidelijker moeten zijn. Mijn excuses!

Ik bedoelde over algemeen hoe en wat ik moet weten welke systeem bij een applicatie past. Ik denk dat ik mijn vraag zo had moeten stellen |:( |:(

Anders mag je dit topic verwijderen als ik te lastig ben. Ik dacht gewoon van Hoe werkt dit, dat wil ik leren.

Oke dan ik ga het aan de website vragen welke laptop systeem compatibel is. Mijn excuses voor het ongemak!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-06 20:30
Dit ga je vooral leren door de software goed te testen met verschillende systemen en iets van testsoftware te gebruiken.

Vraag je dit omdat je zelf software wil gaan bouwen? Zo niet, ga dan uit van wat de developers van de betreffende software zelf zeggen. Als je straks op een systeem gaat werken met minder dan de aanbevolen specs, dan gaat de developer jou daar alsnog op aanspreken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:54
Spinner3 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Ja daar heb je gelijk in! En dat is ook mogelijk om aan hun te vragen. Daar is de support voor!

Ik bedoelde over algemeen hoe en wat ik moet weten welke systeem bij een applicatie past. Ik denk dat ik mijn vraag zo had moeten stellen |:( |:(

Anders mag je dit topic verwijderen als ik te lastig ben. Ik dacht gewoon van Hoe werkt dit, dat wil ik leren.

Oke dan ik ga het aan de website vragen welke laptop systeem compatibel is. Mijn excuses voor het ongemak!
Vaak word er aangegeven of iets voor Windows, Linux en/of macOS is gemaakt, wat voor computer je ook hebt installeren en uitvoeren gaat dan vaak wel. Maar of het de performance heeft die jij wil dat is dan nog maar de vraag.

Als je dat wil testen kan je het programma uitvoeren en verschillende taken uitvoeren en dan via Resource Manager of Task Manager kijken hoeveel CPU/GPU/RAM/disk activiteit het gebruikt. Dit is niet hoe het in het echt gaat, maar een simpele variant.

Maar mijn antwoord zoals hierboven blijft, want de makers geven vaak minimale/geadviseerde/maximale systeem eisen. En dat ligt vaak ook in lijn met wat je mag verwachten.

XBL: Nogne

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-06 16:36
Over het algemeen zal een tool die met csv bestanden werkt geen grote eisen stellen aan een PC. Als je Ofiice kunt installeren, zal de tool ook werken. Een basis PC van 5 jaar oud moet dat kunnen.

Maar ik ben met de anderen voor mij eens dat jouw vraagstelling vaag is, waardoor duidelijk antwoord geven lastig is.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-06 19:04

EMP

Krulloos!

Spinner3 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Sabel jezel niet zo neer, nergens voor nodig, we zijn allemaal een keer begonnen.

Het helpt als je vertelt over welke applicatie je het hebt, en als je dat om een of andere reden niet wilt vertellen, kun je dan omschrijven om wat voor applicatie het gaat, bijvoorbeeld 'een applicatie om foto's mee te bewerken en printen' of 'een applicatie om een robot mee te besturen'.

En je hebt het steeds over soort laptop... er zijn niet zo veel soorten in (uitgaande van een windows laptop), het enige wat vaak van belang is is de minimum eisen van de laptop (of computer). Als je een minimum aan geheugen / snelheid / opslag etc nodg hebt, dan vermeld de fabrikant van de applicatie dit vrijwel altijd.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bregweb schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:
Over het algemeen zal een tool die met csv bestanden werkt geen grote eisen stellen aan een PC. Als je Ofiice kunt installeren, zal de tool ook werken. Een basis PC van 5 jaar oud moet dat kunnen....
Nou, het is allicht niet nuttig voor de topicstarter maar als jij een basis-PC van 5 jaar oud installeert met Office 64-bit, durf ik er wel geld op te zetten dat zodra jij de logische limieten van het aantal rijen & kolommen in Excel opzoekt, de PC allang je vragend aankijkt wanneer het weekend is.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-06 16:36
MAX3400 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Nou, het is allicht niet nuttig voor de topicstarter maar als jij een basis-PC van 5 jaar oud installeert met Office 64-bit, durf ik er wel geld op te zetten dat zodra jij de logische limieten van het aantal rijen & kolommen in Excel opzoekt, de PC allang je vragend aankijkt wanneer het weekend is.
Heb je gelijk in, maar dan ga ik me afvragen of csv dan een juiste keuze was voor die applicatie.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

De meeste tools komen met een lijst systeemvereisten. Daaronder valt doorgaans hardware- en software. Een applicaties voor de RISC CPU van een Texas Instruments grafische rekenmachine gaat niet op een iPhone of PC werken, net zo min als dat je Crysis kan spelen op die rekenmachine. Doorgaans staat dat bij de applicatie, maar hier dien je wel een asterisk te plaatsen.

Soms zie je gekke eisen als "4GB VRam" en dan zul je Henkie met z'n GT910 een nachtmerrie zien beleven, terwijl Jantje met z'n 2GB GTX1050 mogelijk de grootste lol heeft. In dit soort gevallen is wat meer diepgang nodig, maar doorgaans kom je bij dit soort apps dan ook wel communities tegen waar mensen voor die applicatie specifiek uitleg kunnen geven.

Absoluut zeker weten óf iets werkt (en hoe goed iets werkt) op een zekere had- en software combinatie is bijna niet te doen. Sterker nog, het is op enterprise niveau haast een complete discipline. Wel een leuke, maar ik zou daar zeker nu geen aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spinner3
Oh wauw, wat een hoop reactie! Bedankt allemaal!

@hmmmmmmmmmpffff

Nee is vraag voor mezelf. Ja dat is te moeilijk! Ik dacht dat het wel meeviel!
Ik heb het gevraagd aan de developers. Wachten op antwoord!

@Nogne Aha ok,duidelijk!

@bregweb Ik begrijp het nu!

@EMP Ja kijk dit is gewoon omdat het teveel stress is. Er wordt veel voorwaarden gesteld wanneer je een topic wil starten en dat begrijp ik wel ja! Maar ik zat wel 5minuten lang na te denken voordat ik op plaats topic geklikt heb! Vandaar !

@Umbrah Bedankt. Ik ken dat tools met systeemvereisten. Dat is wat ik vaak terug zie bij Steam games/software. Daar staat het duidelijk in, mijn punt was om dat zelf uit te zoeken.

Van alle reacties begrijp ik dat dit niet in 1 2 3 is gedaan!

Ik heb het aan de devolpers gevraagd en is wachten op antwoord. Maar ik zal het ooit een keer proberen.

Nogmaals bedankt voor de hulp en de moeite!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True