Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Mijn vraag:
Ik gebruik al jarenlang (sinds 2015) mijn iPhone 6 Plus met Whatsapp met oude iOS (ik weet dat dit slecht is, laten we het daar maar niet over hebben) naast mijn nieuwe telefoon. Dit jaar op exact 2 februari is mijn Whatsapp onbruikbaar oftewel obsolete geworden, omdat de iOS niet meer ondersteund werd.
Over de jaren heen heeft mijn iPhone veel kuren gekregen: Te weinig ruimte om te updaten, accu doet het slechts 1-2 uur na een full charge, freezes in meerdere apps en task manager/force quit screen, niet responsief, uitvallen, plotseling lege accu en meer.
Ik wil graag mijn Whatsapp chats redden en overzetten naar een nieuwe iPhone of Android telefoon (nog niet aangeschaft) als dat kan, vanwege vele ongelezen chats en belangrijke chats die ik wil bewaren.
In mijn iCloud zie ik wel een Whatsapp Documents & Data bestand van bijna 200MB, maar de volledige iCloud backup is blijkbaar nooit succesvol gelukt.
Hoe kan ik mijn Whatsapp chats nog redden?
Het lijkt mij erop dat mijn iPhone niet meer wil meewerken en ik mijn Whatsapp chats voor altijd kwijt ben.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone 6 Plus 64GB met oude iOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- iCloud backup, nooit succesvol, iCloud was vol
- iCloud account switchen en proberen de backup te maken, bleef oneindig laden/draaien bij account veranderen
- Handmatige backup, deels gelukt, maar geen Whatsapp data erbij
- iOS updaten na ruimte vrijmaken, lukt raar genoeg niet (freeze)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 12:34
F T schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:48:
Mijn vraag:
Ik gebruik al jarenlang (sinds 2015) mijn iPhone 6 Plus met Whatsapp met oude iOS (ik weet dat dit slecht is, laten we het daar maar niet over hebben) naast mijn nieuwe telefoon. Dit jaar op exact 2 februari is mijn Whatsapp onbruikbaar oftewel obsolete geworden, omdat de iOS niet meer ondersteund werd.
Over de jaren heen heeft mijn iPhone veel kuren gekregen: Te weinig ruimte om te updaten, accu doet het slechts 1-2 uur na een full charge, freezes in meerdere apps en task manager/force quit screen, niet responsief, uitvallen, plotseling lege accu en meer.
Ik wil graag mijn Whatsapp chats redden en overzetten naar een nieuwe iPhone of Android telefoon (nog niet aangeschaft) als dat kan, vanwege vele ongelezen chats en belangrijke chats die ik wil bewaren.
In mijn iCloud zie ik wel een Whatsapp Documents & Data bestand van bijna 200MB, maar de volledige iCloud backup is blijkbaar nooit succesvol gelukt.
Hoe kan ik mijn Whatsapp chats nog redden?
Het lijkt mij erop dat mijn iPhone niet meer wil meewerken en ik mijn Whatsapp chats voor altijd kwijt ben.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone 6 Plus 64GB met oude iOS

- iCloud account switchen en proberen de backup te maken, bleef oneindig laden/draaien bij account veranderen
- Handmatige backup, deels gelukt, maar geen Whatsapp data erbij
- iOS updaten na ruimte vrijmaken, lukt raar genoeg niet (freeze)
Je hebt alles fout gedaan wat je maar kan doen, bijna alsof je het erom gedaan hebt. Echter, als je een nieuwe iPhone koopt kan je sinds iOS 11 een datamigratie van het oude naar het nieuwe toestel doen. Wat is de versie van iOS die op je oude toestel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
F T schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:48:

Voor 99 cent is dat opgelost. Het is geen jaarabonnement of zo. Dus zodra je dat klaar hebt kun je de boel weer ongedaan maken en genieten van je gratis 5GB.

Als je dit eerst oplost kun je de boel backupppen en kun je de boel op je nieuwe telefoon terugzetten. Maar, en er écht één grote MAAR... Je bent dan wel de huidige gesprekken en media kwijt die in Whatsapp staan. Tenzij er een goede manier is om 2 backups samen te voegen, daar weet ik het bestaan niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28
Volkan1984 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:43:
[...]

Je hebt alles fout gedaan wat je maar kan doen, bijna alsof je het erom gedaan hebt. Echter, als je een nieuwe iPhone koopt kan je sinds iOS 11 een datamigratie van het oude naar het nieuwe toestel doen. Wat is de versie van iOS die op je oude toestel staat?
Dat begrijp ik, maar pas na 4,5 jaar is die echt kuren gaan vertonen en ik er maar altijd uitgaan dat het wel goed zat met de automatische iCloud backup.
Ok, dat wist ik niet van iOS 11.
Ik heb volgens mij de stock iOS, 8 als het goed is erop.
sypie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Voor 99 cent is dat opgelost. Het is geen jaarabonnement of zo. Dus zodra je dat klaar hebt kun je de boel weer ongedaan maken en genieten van je gratis 5GB.

Als je dit eerst oplost kun je de boel backupppen en kun je de boel op je nieuwe telefoon terugzetten. Maar, en er écht één grote MAAR... Je bent dan wel de huidige gesprekken en media kwijt die in Whatsapp staan. Tenzij er een goede manier is om 2 backups samen te voegen, daar weet ik het bestaan niet van.
Ok, dat is toch beschamend. Een kleine €0,99 die mij hoofdpijn kon schelen. De backup zou het gewoon moeten doen (hopend dat hij niet meer of vast loopt of oneindig laadt).
Dat is wel jammer van de Whatsapp backup dan, ik zal gaan onderzoeken of zoiets mogelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door F T op 03-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-05 12:34
Zou gewoon je iCloud opslag vergroten, de telefoon backuppen en dan zorgen dat je naar de nieuwste iOS versie voor dat toestel gaat. Daarna een nieuwe iPhone kopen en gewoon datamigratie doen tussen de toestellen. That’s it. Met Android is het niet mogelijk de Whatsapp over te zetten of je moet erg veel moeite doen met een of ander third party program.