Hallo,
Ik heb niet extreem veel verstand van PC's en het bouwen van PC's. Een jaartje geleden heb ik samen met mijn broer mijn eigen/eerste PC gebouwd. Aan het begin had ik helemaal geen problemen. Maar na een paar maanden begon mijn probleem wat nog steeds niet opgelost is. (Ik weet overigens niet of dit puur toeval was, maar ik had Minecraft Optifine gedownload en ik heb het gevoel dat vanaf toen de FPS drops begonnen. Maar alles van Optifine is nu verwijderd dus ik betwijfel dat dat er iets mee te maken kan hebben
) Ik krijg enorme FPS drops als ik games zit te spelen (De heftigste FPS drops heb ik op Minecraft), maar ook als ik in een tekenprogramma zit, of op Google Chrome zit. Het opvallendste is dat hoe langer mijn PC aanstaat hoe frequenter en heftiger de FPS drops worden. Ik had vanacht mijn PC aan laten staan en nu heb ik om de minuut een freeze terwijl ik dit aan het typen ben.
Ik heb dit probleem nu al langer dan een half jaar en ik begin een beetje moedeloos te worden, niemand waarmee ik heb gesproken weet wat het probleem zou kunnen zijn.
-------------------------------------------
CPU: AMD Ryzen 5 2600X
Moederbord: Biostar B450MH
GPU: Gigabyte Radeon RX VEGA 56
RAM: Kingston HyperX Predator
Voeding: Gigabyte B700H
SSD: Intel 660p 1TB
???: Seagate ST1500DL003-9VT16L
Hard drive: KINGSTON SA400S37120G
------------------------------------------
Als ik de FPS drops krijg zie ik in de taakbeheer opvallende spikes bij de CPU en GPU.
GPU en Ram heb ik al uitgewisseld. De FPS drops blijven voorkomen.
Meerdere malen PC uitgezogen.
Thermal paste opnieuw er op gedaan.
De temperatuur van mijn CPU is tamelijk laag (Rond de 50C)
----------------------------------------
Ik hoop dat dit genoeg informatie is, ik hoop heel er op tips.
Ik heb niet extreem veel verstand van PC's en het bouwen van PC's. Een jaartje geleden heb ik samen met mijn broer mijn eigen/eerste PC gebouwd. Aan het begin had ik helemaal geen problemen. Maar na een paar maanden begon mijn probleem wat nog steeds niet opgelost is. (Ik weet overigens niet of dit puur toeval was, maar ik had Minecraft Optifine gedownload en ik heb het gevoel dat vanaf toen de FPS drops begonnen. Maar alles van Optifine is nu verwijderd dus ik betwijfel dat dat er iets mee te maken kan hebben
Ik heb dit probleem nu al langer dan een half jaar en ik begin een beetje moedeloos te worden, niemand waarmee ik heb gesproken weet wat het probleem zou kunnen zijn.
-------------------------------------------
CPU: AMD Ryzen 5 2600X
Moederbord: Biostar B450MH
GPU: Gigabyte Radeon RX VEGA 56
RAM: Kingston HyperX Predator
Voeding: Gigabyte B700H
SSD: Intel 660p 1TB
???: Seagate ST1500DL003-9VT16L
Hard drive: KINGSTON SA400S37120G
------------------------------------------
Als ik de FPS drops krijg zie ik in de taakbeheer opvallende spikes bij de CPU en GPU.
GPU en Ram heb ik al uitgewisseld. De FPS drops blijven voorkomen.
Meerdere malen PC uitgezogen.
Thermal paste opnieuw er op gedaan.
De temperatuur van mijn CPU is tamelijk laag (Rond de 50C)
----------------------------------------
Ik hoop dat dit genoeg informatie is, ik hoop heel er op tips.