Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Heftige FPS drops hoe langer mijn PC aan is.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chalina
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Hallo,

Ik heb niet extreem veel verstand van PC's en het bouwen van PC's. Een jaartje geleden heb ik samen met mijn broer mijn eigen/eerste PC gebouwd. Aan het begin had ik helemaal geen problemen. Maar na een paar maanden begon mijn probleem wat nog steeds niet opgelost is. (Ik weet overigens niet of dit puur toeval was, maar ik had Minecraft Optifine gedownload en ik heb het gevoel dat vanaf toen de FPS drops begonnen. Maar alles van Optifine is nu verwijderd dus ik betwijfel dat dat er iets mee te maken kan hebben :p) Ik krijg enorme FPS drops als ik games zit te spelen (De heftigste FPS drops heb ik op Minecraft), maar ook als ik in een tekenprogramma zit, of op Google Chrome zit. Het opvallendste is dat hoe langer mijn PC aanstaat hoe frequenter en heftiger de FPS drops worden. Ik had vanacht mijn PC aan laten staan en nu heb ik om de minuut een freeze terwijl ik dit aan het typen ben.
Ik heb dit probleem nu al langer dan een half jaar en ik begin een beetje moedeloos te worden, niemand waarmee ik heb gesproken weet wat het probleem zou kunnen zijn.
-------------------------------------------
CPU: AMD Ryzen 5 2600X
Moederbord: Biostar B450MH
GPU: Gigabyte Radeon RX VEGA 56
RAM: Kingston HyperX Predator
Voeding: Gigabyte B700H
SSD: Intel 660p 1TB
???: Seagate ST1500DL003-9VT16L
Hard drive: KINGSTON SA400S37120G
------------------------------------------
Als ik de FPS drops krijg zie ik in de taakbeheer opvallende spikes bij de CPU en GPU.
GPU en Ram heb ik al uitgewisseld. De FPS drops blijven voorkomen.
Meerdere malen PC uitgezogen.
Thermal paste opnieuw er op gedaan.

De temperatuur van mijn CPU is tamelijk laag (Rond de 50C)
----------------------------------------

Ik hoop dat dit genoeg informatie is, ik hoop heel er op tips.

Beste antwoord (via Chalina op 21-07-2020 01:06)

• Squirtbird
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-12-2020
heb je toevallig wisselende wallpaper (diavoorstelling) via een externe HD? Zo ja, zet hem eens op een vaste, basic achtergrond.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:33
Wat is het geheugengebruik?
Op welke snelheid is het geheugen ingesteld in het bios?

Verder vallen mij een aantal dingen op in je systeem:
Je hebt de slechtste Vega 56, bekend om zijn instabiliteit.
Je hebt een slechte voeding voor het systeem. De voeding kan niet omgaan met het enorme dynamische verbruik van het systeem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Squirtbird
heb je toevallig wisselende wallpaper (diavoorstelling) via een externe HD? Zo ja, zet hem eens op een vaste, basic achtergrond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chalina
Squirtbird schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:18:
Ik had inderdaad een wisselende wallpaper.
Ik weet niet wat een externe HD is,of hoe ik iets van mijn externe HD kan afhalen.
maar ik heb het uitgezet en ik heb de laatste drie dagen gewoon helemaal niks meer van fps drops ervaren. Ik voel me echt heel erg dom als dit inderdaad de oplossing is van mijn probleem. Ik houd je updated en alvast super erg bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Squirtbird
haha, ik heb hier driekwart jaar meegelopen en ben er vorige week achtergekomen.. Nooit meer ergens last van gehad..

Met externe HD bedoel ik of je een externe harde schijf hebt, waarop je foto's staan opgeslagen. Ik denk dat mijn pc moeite had om door de hoeveelheid capaciteit de foto's steeds om de minuut te laden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Squirtbird schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:48:
haha, ik heb hier driekwart jaar meegelopen en ben er vorige week achtergekomen.. Nooit meer ergens last van gehad..

Met externe HD bedoel ik of je een externe harde schijf hebt, waarop je foto's staan opgeslagen. Ik denk dat mijn pc moeite had om door de hoeveelheid capaciteit de foto's steeds om de minuut te laden.
Wat ook kan is dat de schijf door inactiviteit uit gaat en eerst weer moet opspinnen, dat duurt een paar seconden, waarna ook nog een bestand gezocht moet worden. Al met al niet zo handig :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chalina
Squirtbird schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:48:

Hey hallo,
het is nu 15 dagen later en ik heb gewoon geen last meer, ik wilde even wachten met terug reageren zodat ik geen valse hoop gaf!

Echt nogmaals super bedankt voor het te zeggen! Mijn PC doet het eindelijk zoals hij hoort te doen!

Nog een fijne dag!!!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True